Vauvahaaveet 15 =)

  • Viestiketjun aloittaja ~lena~
  • Ensimmäinen viesti
~lena~
No niin pistetääs uusi ketju pystyyn, jos vaikka saataisiin uusia haaveilijoitakin ja ketjua aktiivisemmaksi.

Eli siis...

TERVETULOA mukaan vanhat ja uudet haaveilijat!

Laitetaas nyt vähän taustatietoa tästä haaveilijasta. Olen 23-vuotias, vuoden ikäisen tytön äiti. Aikoinani ehdin puolisen vuotta kirjoittelemaan tänne haaveilijoihin ennen tuota esikoisen tärppiä ja nyt sitten palailen taas tänne.

Pikkukakkonen siis haaveissa. Luotan vitamiinien ja greippimehun olevan apuna yrityksessä =) Alunperin tulin tänne kirjoittelemaan tulee jos on tullakseen asenteella, mutta se vaihtui pian taas sellaiseksi kaikki keinot käyttöön heti asenteeksi. Ja ensimmäisessä kierrossa... Toivottavasti niitä ei ehdi montaa tulemaankaan =)

Laitetaas tähän nyt sitten tällainen ketjussa kirjoittelevien lista helpoittamaan eloa:

Nim.merkki KP YK
Lena-------------12/25-28---------------1----------Tyttö 8/07


Plussanneet:
C81


 
-Jo-
Hei,

Tässä on nyt elämäni ensimmäinen osallistuminen keskustelupalstalle, yleensä näitä olen koettanut vältellä. Mutta kun tilanne nyt on tämä, että vauvakuumetta pukkaa eikä vauvasta ole tietoakaan. Noin vuosi on mennyt yrittäessä ja lievää munasolun irtoamista aktivoivaa hormoniakin olen jo koettanut, mutta ei tärppää.

Onko seuraava askel klinikka ja jos on niin onko jollain hyviä/huonoja kokemuksia lapsettomuushoidoista Helsingin eri paikoissa? Ja ovatko ne yhä yhtä rankkoja hoitoja, kuin joista pelotellaan? Olen kestävyysurheilija eikä minulla ole koskaan ollut normaalisti kuukautisia, siksi tässä on aika lailla ekstrahaastetta. Kokemuksia?

 
~lena~
Hei -Jo-

Tilanteestasi ei ole kokemusta, mutta sinuna lähtisin ottamaan yhteyttä omaan terveysasemaan. Vuosi yritystä pitäisi riittää lapsettomuustutkimuksiin ihan kunnallisella, mikäli et tahdo maksaa itseäsi kipeäksi yksityisellä.

Kerroit että jotain hormonia on kokeiltu? Onko sillä ollut tarkoitus käynnistää kuukautiset vai mitä? Lapsettomuushoidothan aloitetaan ensin tutkimalla missä vika ja sitten vasta ryhdytään kunnolla toimiin. Eli ensimmäiseksi tuskin kannattaa jännittää rankkoja hoitoja =) Uskoisin että tilanteessasi pitäisi lähteä selvittämään tuota ongelmaa kuukautisten kanssa, mutta muuta en kyllä osaa sanoa. Tuolla kestävyysurheilulla on kyllä varmasti tekemistä asian kanssa. Mutta se ei varmasti tarkoita sitä että sinun tarvitsisi luopua siitä tai vauvahaaveista! Tsemppiä!

Mitä pikemmin lähdette asiaa selvittelemään sitä nopeammin saatte vastauksia. Tervetuloa tänne vaan kirjoittelemaan kokemuksia ja tuntemuksia =)

Lena
 
Heituli
Minäkin voisin kertoa itsestäni uudestaan :)
Eli olen kohta 25 vuotias, miehen kanssa ollaan yhdessä oltu kohta puoliin 7 vuotta.
Naimisiin menimme elokuussa ja siitä lähtien on ollut yritykset päällä. Ja ensimmäistä lasta yritettäisiin saada alulle.
Tähän Vauvahaaveet- ketjuun olen vajaan kuukauden verran kirjoitellut, eli ihan uusi haaveilija olen :)

Nim.merkki KP YK
Lena-------------12/25-28---------------1----------Tyttö 8/07
Heituli-----------16/31------------------3----------Esikoinen kyseessä

En oikein tienyt mitä minun olisi tuohon viimeiseen kohtaan pitänyt laittaa :/ joten laitoin nyt noin...
 
~lena~
Jee, kyllä tuo ovistesti plussa lähti taas vahvistumaan. Ei muuta kun hommiin vaan... Jotenkin mulla on vähän sellainen ovis olokin ja vahva tunne siitä ettei mun tarvitse enää ensi kuussa etsiskellä o:ta =).

Kaupungilla ei tänään ollut kun raskaana olevia naisia... Mistähän moinen johtuu ;) Se on jännä ettei niitä "mahoja" huomioi muutoin kuin silloin kun on tällainen kuume...

No niin lähden viihdyttämään tuota esikkoa! Toivottavasti pian tulevaa isosiskoa =)

Päivänjatkoja

Lena 13/25-28
 
~lena~
Mokailen...

KESKIVIIKKO 15.10.

Nim.merkki KP YK
Lena-------------13/25-28---------------1----------Tyttö 8/07
Heituli-----------17/31------------------3----------Esikoinen kyseessä
 
~lena~
Taitaa mennä aika yksin kirjoitteluksi täällä... No eipä se haitaa, saapahan jonnekkin näistä asioista purkautua =) Menee ihan mun päiväkirjaksi kohta koko ketju.

No mutta... Minä jäin sitten koukkuun noihin ovistesteihin ja jouduin eilen tilailemaan niitä lisää. Meinasivat loppua just kun alkoi jotain löytymään. Aika typerää rahanhaaskausta loppujen lopuksi kun kerta kiertopäivätkin jo sanoo että nyt kun jaksais joka toinen päivä heilutella peittoja niin eiköhän se riittäisi. No saanpahan testailla, ihan mielenkiinnosta... Tilasin samalla jo pari raskaustestiäkin. Toivottavasti malttaa sitten olla testailematta liian aikaisin.

Mä olen pohtinut että mitä jos ne menkat oliskin myöhässä niin malttaisinko odotella sinne isänpäivän aamuun testaamista. Menkkojenhan pitäisi alkaa joskus tuossa 29.päivän tienoilla. Tuskin siis maltan olla testailematta. Noh, sinne on vielä aikaa. Miehelle ajattelin sitten kertoa ehkä vasta isänpäivänä, mikäli tärppäisi. Saas nyt nähdä.

Lena
 
tytönäippä
aloittelinkin tuolla jo uutta ketjua, mutta kun ei näyttänyt tuottavan hedelmää niin kirjoitampa sitten tännekin. Eli olen 20 vuotias ja esikoistyttöni on 4kk. Uusi vauvakuume alkaa olla jo päällä, mutta miestä vielä taivutellaan, hän kun on sitä mieltä että odotellaan vielä. En laske kiertopäiviä enkä yrityskiertoja kun tyttö on täysimetyksellä eikä kuukautiset ole vielä alkaneet. Meillä ei ole ehkäysyä käytössä oikeastaan ollenkaan, mutta ei siis aktiivisesti yritetä, itse vain haaveilen pikkukakkosesta :)
 
~lena~
Tänne vaan, tervetuloa mukaan tytönäippä! Pitäis tosiaan saada tähän ketjuun lisää porukkaa. Hiljaista kun on... Varmaan aika hiljaista koko elleissä näillä perhesivuilla. Kaksplussat ja helistimet ehkä vetää porukkaa enemmän. Mä kuitenkin tykkään tälläisestä rauhallisemmasta ketjusta.

No ei muuta kun alat miestä pikkuhiljaa taivuttelemaan... Keksit hyviä syitä, miksi pieni ikäero olisi hyvä jne... Tsemppiä taivutteluun.



 
~lena~
TORSTAI 16.10.

Nim.merkki KP YK
Lena-------------14/25-28---------------1----------Tyttö 8/07
Heituli-----------18/31------------------3----------Esikoinen kyseessä
Tytönäippä-------??----------------------?----------Tyttö 08
 
~lena~
Ai niin... Sain taas ehkä vähän vahvemman plussan ovistestiin... Onneksi tilasin niitä lisää, muuten olis hermo menny kun ei olisi tiennyt vahvistuuko kunnolla.

Lena, ja ).(
 
tytönäippä
On miehelle puhuttu kaikki hyvät syyt :D hänen mielestä vaan meidän taloudellinen tilanne ei salli ielä toista lasta ja suosii muutenkin isompaa ikäeroa kun hänellä on omiin sisaruksiinsa yli kolmen vuoden ikäero. Ymmärrän kyllä täysin hänenkin kantansa tähän asiaan, mutta minkäs nainen vauvakuumeelleen voi :D
 
~lena~
Onhan se vauvakuume sellainen, että minkäs sille voi... Mutta sen voin kokemuksesta sanoa että mullekkin tuli vauvakuume aika pian synnytyksen jälkeen. Just kun tyttö oli muutaman kuukauden. Se varmaan johtui siitä kun aika tuntuu menevän kuin siivillä... Ja lapsi kasvavan... Se meni sitten kyllä ohi, kunnes nosti päätään nyt...

En tiedä sitten millaista laatua se sinulla on tytönäippä...
 
Heituli
~Lena~: Minäkin innostuin pari päivää sitten tilaamaan raskaustestejä, saa nähdä milloin ne tulee.. Ja toivotaan nyt että se ovis sieltä löytyy ja testiin pärähtää kunnon plussa. Oliko siinä ovispakkauksessa mitään, missä kp:n päivinä pitäisi alkaa tikuttelemaan?

Jotenkin on tässä kierrossa toiveet korkealla että tulis se plussa raskaustestiin. Vielä pari viikkoa saa jännäillä. Ja vaikka päätin edellisessä kierrossa etten kroppaani kuuntele raskausoireilta, niin jostain syystä niitä oireita vaan etsii.
Mulla on oviksesta lähtien vihlonut alavatsaa joka päivä, mitähän sekin meinaa???
Muutenkin ovis oli aikaisemmin kuin muina kuukausina. Mutta hyvä että edes oli.

Mites teillä miehet on suhtautuneet näihin vauva-asioihin?

Meillä joskus puhutaan synnytykseen menosta, kuten eilen viimeksi :) ja hiukan on nimistä puhuttu. Mies on lupautunut tekemään myös vauvalle joko kehdon ja on kuulemma suunitelmat jo valmiina toteutusta varten :D
Muuten en ole viitsinyt miehelle hehkuttaa vauvoista, tuskin jaksaisi joka päivä sitä kuunnellakaan ;)

Ja minun puolesta kanssa Tytönäippä on tervetullut tänne.
Hiukan on hiljaista tässä ketjussa ollut :/
 
tytönäippä
niin, voihan se olla sitäkin, että kaipaa raskaana olemista ja sitäkun vauva on ihan pikkuinen. Meillä tyttö on kasvanut ihan hirmuista vauhtia, kolmekuisena oli samoissa mitoissa kuin useimmat puolivuotiaat :D mutta en usko että tämä on pelkästään sitä. Haluaisin tytölleni sisaruksen pienellä ikäerolla monista syistä. En siis kaipaa pelkästään toista vauvaa vaan toista lasta, josta on sitten tuki ja turva esikoiselle loppuelämäksi ja päinvastoin. Haluaisin myös lapset peräkkäin, jotta pääsisin sitten pidemmäksi aikaa työelämään kun lapset olisivat tarpeeksi isoja hoitoon. Olen nuori ja vastavalmistunut eikä minulla ole vakituista työpaikkaa johon palata, joten minusta olisi parempi olla äitiyslomalla ja hoitovapaalla nyt pidempi aika putkeen. Kun lapset menisivät hoitoon, olisi heistä turvaa toisilleen kun pääsisivät pienen ikäeron ansiosta samaan ryhmään ja sitten minulla olisi mahdollisuus etsiä vakituinen työpaikka ja keskittyä työelämään ilman uutta äitiyslomaa heti perään. Vähän sekavasti kirjoitettu, mutta siis en usko että vauvakuumeeni on ihan ohimenevää.. :)
 
~lena~
PERJANTAI 17.10.

Nim.merkki KP YK
Lena-------------15/25-28---------------1----------Tyttö 8/07
Heituli-----------19/31------------------3----------Esikoinen kyseessä
Tytönäippä-------??----------------------?----------Tytt 6; 08
 
~lena~
Moikkis!

Toivottavasti et nyt käsittänyt tytöäippä että kyseenalaistin vauvakuumettasi millään lailla. Se ei todellakaan ollut tarkoitus. Itselläni tosiaan oli vahva raskauden kaipuu silloin ja sekoitin sen sitten vauvakuumeeseen. Kirjoitinkin silloin jonnekkin palstalle että ikävä raskausaikaa.

Ikävä sitä on nytkin. Mulla meni ensimmäinen raskaus todella hyvin ilman minkäänlaisia ongelmia. Jos nyt järkyttävää närästystä ei lasketa. Siksi pidin raskausajasta. Toista se on varmasti niillä jotka voivat pahoin liki koko raskauden tai on muita ongelmia.

Ja sitten ovis kuulumisia: Ovis testin plussa vaan vahvistuu eli kai mun on uskottava että se o on vielä edessä päin.

Miehen suhtautumisesta vielä... Onhan se ihan ihmeissään miten se vauvakuume voi iskeä näin. Mutta kyllä hän on ihan juonessa mukana ;) Veljellään on kaksi lasta 2:n vuoden ikäerolla, joten sekin vaikuttanee asiaan. Olen hälle sitten puhunut auton vaihdosta ja asunnon vaihdosta, johon hän on sitten vaan tuhahtanut että eiköhän ne järjesty.

Lena
 
tytönäippä
En sitä niin ajatellutkaan :) aloin vaan pohdiskella tätä vauvakuumettani ja kirjoitin sitten pohdinnat tänne. Ihan asiallisena palautteena sen otin, hyvä sitä oli minunkin miettiä mistä vauvakuumeeni johtuu, ihan vaan raskauden ja vauva-ajan kaipuusta vai jostain muustakin. Nyt sitten tuli vielä kertaalleen perusteltua itselleni miksi haluan toisen lapsen...
 
Heituli
Lauantai 18.10.

Nim.merkki KP YK
Lena-------------16/25-28---------------1----------Tyttö 8/07
Heituli-----------20/31------------------3----------Esikoinen kyseessä
Tytönäippä-------??----------------------?----------Tytt 6; 08
 
Heituli
Kyllä on ollut ihan outoja oireita tässä kierrossa.
Flunssa ei sittenkään iskenyt, vaan tuntuu että se on koko ajan tuloillaan. Välillä on kuuma ja välillä kylmä. Alavatsaa juilii päivittäin, on juilinut oviksesta lähtien. Samoin vatsa on pinkeenä, etenkin jos yrittää vatsallaan nukkua sen pinkeyden huomaa heti. Samoin jotkut hajut ällöttää ja pienen pientä närästystä on melkein päivittäin, mitä ei ikinä ole ennen ollut ja finnejä pukkaa naamaan :/
Toivon todella, että nämä olisi raskauden merkkejä, mutta tuntuu jotenkin hullulta ajatella, että voisiko noita olla jo tässä vaiheessa.
Kunhan vaan en putoa korkealta pilvilinnoista parin viikon päästä :(

Jos joskus saataisiin esikoinen alulle, niin haluaisin itsekin sille sisaren mahdollisimman pian. Parempi vain, että sisaruksilla olisi pieni ikäero, max. 2 vuotta.
Itselläni ja siskollani on 15 vuotta ikäeroa (olen siis kuopus :) ) ja tuo on minusta kyllä aika paljon.
 
tytönäippä
Puhuttiin eilen vakavasti miehen kanssa saunassa ja hän alkoi lämmetä ehdotuksilleni uudesta vauvasta. Varmaan hänen saamansa palkankorotuskin auttoi asiaa. Tultiin siihen tulokseen, että aloitetaan yritys keväällä maalis-huhtikuussa. Olen itekin todella tyytyväinen tähän päätökseen ja siihen että päästiin yhteisymmärrykseen asiassa. Ja paljon helpompi elää vauvakuumeen kanssa sinne kevääseen asti kun on joku ajankohta jo tiedossa ja mies samaa mieltä... aiemmin kun oli puhetta vaan että myöhemmin. :)
 
~lena~
Moikkis,

no se ovis plussa tummeni vaan perjantaina eikä silloinkaan läheskään yhtä tumma kuin kontr. Ja eilen sitten taas haalean haalea haamu... PRKL. Seksiäkin harrastettu viimeeksi keskiviikkona kun tuo mies nyt sitten päätti että väsyttää ja ei jaksa. En olis uskonu siitä. Kai se koki vaan olevansa jokin "siemenlinko" ja päätti että ei näin.

Ne limat oli silloin pe ja tänään oli todella kipeitä vihlaisuja alavatsalla. Voisikohan olla sitä ovista vielä? Mene ja tiedä... Kai sitä pitänee huijata tuo mies illalla vielä "töihin".

Ottaa päähän että tilasin moisia tikkuja kun ne vaan lisää stressiä. Ajattelin tosiaan että niihin pärähtää samantien plussa ja tadaa 2vko ja ollaan raskaana... Just joo... Toiveajattelua... En luota noihin tikkuihin pätkääkään.

Lena,

sori oma ).(
 

Yhteistyössä