Vauvahaaveet alkuvuosi 2011

  • Viestiketjun aloittaja Nel.
  • Ensimmäinen viesti
Martta
Testasin yöllä vessakäynnillä, ja puhdas nega sieltä tuli. Enpä juuri osannut muuta odottaakaan. Jotain jomotuksia ollut jo tänään että kyllä hanat varmaan kohta aukeaa.

Täyty pikkuhiljaa alkaa selvittelemään hoitoihin hakeutumista. 10 yk:ta jo takana ja ovis bongattu tikulla montaa kertaa (eli ajoituskin pitäisi olla kohdillaan) mutta mitään tulosta ei tule. Mieskin alkoi jo puhumaan, että pitäisikö ainakin hänet testauttaa jo ennen kuin vuosi yritystä tulee täyteen. Jos nyt vielä katselisi mitä yk 11 tuo tullessaan ja sitten alan varailemaan aikaa.

Martta, kp 28 joka muuttunee kp 1:ksi
 
Martta
Nel: ..............35v ...........yk19.. ............poika-07....kp 29................20.7.
Kerttunen: ................pitkä yritys..........(2)..............kp 26-32..........15.7.
Martta: .........30v............yk11...............(1)... .........kp24-34...........23.8
Tähtisumua: .33v............yk11..............(2)............ .kp28-30............29.7.
Inkku:...........30v.............yk4.............. ..(1).............kp 26-33..........28.7
Nyyti84:........26v.............yk19.............. (1)...................kp 31...........9.6

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5.09
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.09
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.09
Selia: 28v. .... yk 2 .... (2) ... + 19.12.09

Päivitin listaa. Heti kun olin kirjoittanut tänne niin kävin veskissä ja kunnon vuotohan sieltä oli alkanut. Meillä alkoi nyt yk 11 ja tänään on kp 1. Näköjään mulla ovisplussasta on helppo tietää milloin täti tulee joten kai tuosta turhasta r-testailusta jännäpäivän aamuna voi luopua.
 
Inkku
Tulin pikaisesti vilkaisemaan Martan kuulumiset.Ei näköjään täti jätä rauhaan sielläkään=(Lohtuhalit:)

Mulla juilinnat jatkuu,mitään ei ole tullut.Olen työmatkalla ulkomailla ma-pe eikä r-testejä mukana, joten mun jännäilyt kestää koko viikon mikäli tätiä ei näy..

Inkku kp 27
 
Nel.
Voi harmitus Martta! Jonkun se plussa ois tehtävä. Tosiaan suosittelen hoitoihin hakeutumista ennen kuin vuosi takana. Mä hakeuduin ekoihin verikokeisiin tavalliselle gynelle jo kun yritystä oli takana 8kk, ja sitten ennen kuin vuosi tuli täyteen oli jo mieskin tutkittu, ja meidät otettu asiakkaiksi lapsettomuusklinikalle. Aarrgh, ja sinne on laskuja makseltu nyt jo yli puoli vuotta. Musta vähän tuntuu ettei meillä ole kyllä nyt heti syksyllä varaa siirtyä 2000 euron hoitoihin. Joten voi pliiis antakaa meille tärppi näiden hormonien myötä!

Peukut muille jännääjille!

Sain varatuksi kp11 päivälle clomien takia tsekkausultran, joten tilanne hallinnassa.

Nel: ..............35v ...........yk20.. ............poika-07....kp 29................20.8.
Kerttunen: ................pitkä yritys..........(2)..............kp 26-32..........15.7.
Martta: .........30v............yk11...............(1)... .........kp24-34...........23.8
Tähtisumua: .33v............yk11..............(2)............ .kp28-30............29.7.
Inkku:...........30v.............yk4.............. ..(1).............kp 26-33..........28.7
Nyyti84:........26v.............yk19.............. (1)...................kp 31...........9.6
 
Inkku
Nel: ..............35v ...........yk20.. ............poika-07....kp 29................20.8.
Kerttunen: ................pitkä yritys..........(2)..............kp 26-32..........15.7.
Martta: .........30v............yk11...............(1)... .........kp24-34...........23.8
Tähtisumua: .33v............yk11..............(2)............ .kp28-30............29.7.
Inkku:...........30v.............yk4.............. ..(1).............kp 26-33..........31.7
Nyyti84:........26v.............yk19.............. (1)...................kp 31...........9.6

Mäkin päivitin listaa jännäpäivän osalta, testailut taitaa mennä tuonne lauantaille.
En nyt tiedä taas miten päin olisin, kun tänään on ollu huono olo koko päivän, jomojuilinnat jatkuu, mutta edes tuhrua ei ole tullut niinkuin aikaisemmin, hmmm.Ja joo,ostin jo lentokentältä tamppoonipaketin, kun on ihan tunne että housuun lorahtaa minä hetkenä hyvänsä.Ei tässä auta muuta kuin seurata tuntemuksia ja sormet ja varpaat ristissä toivoa, ettei ne menkat ala.Ja jos liian jännäks käy eiköhän täältäkin maailmankolkasta jostain raskaustestejä löydy;)

Inkku kp edelleen 27....
 
Martta
Heips vaan. Kiitos kaikille symppauksesta. Inkulla kuulostaa kyllä tosi lupaavalta noi oireilut. Toivottavasti et tarvii sitä tamppoonipakettia avata ollenkaan. Jos marssisit apteekkiin ja ostaisit testin...ei me jakseta olla jännityksessä lauantaihin asti :)

Tätä hoitoasiaa olen miettinyt. Oon käynyt vuosittain säännöllisesti Diacorilla gynellä (tosin en tiedä onko yhtään perehtynyt lapsettomuus asioihin). Onko teillä kellään tietoa millainen lapsettomuudenhoito arsenaali Diacorissa on, vai pitäisikö mennä suoraan lapsettomuuteen erikoistuneelle klinikalle? Tuttavapiirissä yksi pari on käynyt Fertinova klinikalla ja sitä kehuivat kovasti. Pääkaupunkiseudulla siis asustellaan eli suosituksia täältä päin otetaan vastaan.

Martta, kp 2
 
Martta
Mahtavaa Inkku! Kyllä toi nyt varmasti on sitä itteään. Mee sinne apteekkiin niin saadaan varmistus asiaan. Pahoinvointiin auttaa kai se, että syö pieniä annoksia usein, eli varaa itsellesi työpäiväksi jotain naposteltavia, vaikka hedelmiä tms.

Olen täällä töissä tylsistynyt ja googlaillut vielä tuota hoitoasiaa. Diacor on lopettanut oman lapsettomuusklinikkansa pari vuotta sitten. Ajattelin kuitenkin pirauttaa gynelle soittoajalla ja kysyä kannattaako meidän sinne sitten tulla hänen vastaanotolle, jos ei siellä voida kuitenkaan koko tutkimus- ja hoitoketjua toteuttaa. Kesken prosessin en haluaisi vaihtaa paikkaa.
 
Listaus
Nel: ..............35v ...........yk20.. ............poika-07....kp 29................20.8.
Martta: .........30v............yk11...............(1)... .........kp24-34...........23.8
Tähtisumua: .33v............yk11..............(2)............ .kp28-30............29.7.
Inkku:...........30v.............yk4.............. ..(1).............kp 26-33..........31.7
Nyyti84:........26v.............yk19.............. (1)...................kp 31...........9.6
 
Kerttunen
Käväisimpä päivittämässä listaa ja ottamassa nimeni pois. Kun ei tärppää, niin ei sitten. Turha tässä on tämän kauempaa itseään kiusata. Haaveesta luopuminen on vaan joskus tehtävä ja tuntuu, että minun aikani on nyt.

Mutta, kun nyt niin jännään paikkaan jäätiin Inkun kierrossa, on ihan pakko käydä katsomassa miten käy. Ja tietysti täysillä toivotaan, että hyvin käy. Ja varmaan muutoinkin käyn aina välillä moikkaamassa. Olen jo vuosikaudet näillä sivuilla roikkunut, joten miten sitä nyt yht'äkkiä voisi itsenä repiä pois.

Oikein mukavaa kesää kaikille! Ja paaaaaaaljon plussapuhureita.
 
Martta
Ymmärrän täysin päätöstäsi Kerttunen ja se on varmasti pitkällisen harkinnan tulos. Onneksi sinulle on kuitenkin yksi ihana lapsonen suotu. On mukavaa jos meitä kuitenkin välillä käyt moikkaamassa. Ja mistä sen tietää jos vaikka jossain vaiheessa vielä plussa pääsee yllättämään kun sitä vähiten odottaa.
 
tähtisumu
Onpas Inkulla jännät paikat. Huuui.

Itsellä: Olin varma, että eilen tulee täti. Juili siihen malliin. Tänään myös vähän, että eiköhän se porhalla pikapuoliin meille (ja jättää siis Inkun väliin ;).
Pääsen sitten keskittymään siihen työhaastatteluun täysillä. Ja koti taas kiiltää, kun iskee siivousvimma.

kp28 (28-30)
 
Inkku
Kerttunen:varmasti vaikea päätös:( Hyvää jatkoa sulle ja tosiaan Martan kanssa samoilla linjoilla, että onhan niitä ihmeitäkin tapahtunut eli kuka tietää....

Tähtisumulle peukutukset, että täti kääntyykin ovelta takaisin, jos se jo siellä kolkuttelee:)Ja tänne ei ole myöskään tulemista;)

ON:eek:irelista pitenee, tissit on tänpäivän aikana tulleet pinkeemmiksi ja kutiaviksi, edelleen ellottaa aika ajoin.Ja tuhrut edelleen loistaa poissaolollaan, vaikka juiminut on niin maan penteleesti.Mä kyllä uskon 90% :sesti jo nyt , että tärppi on käynyt, mielikin on jotenkkin aika levollinen.Eli punaviivaa(toivottavasti) testiin odotettavissa viim.lauantaina.Saattaa olla että pääsen käymään apteekissa täällä torstaina eli jos sellaisen kaupunkista löydän niin tuun kyllä raportoimaan heti tuloksen:)

Inkku
 
Martta
Vähänkö sä Inkku teet sitten vahvan plussan viimeistään lauantaina kun pääset kotiin. Ei noilla tuntemuksilla muuta voi tulla =) Muistaakseni sulla tärppäs viimeksi yk4, ja nyt taas sulla yk4 menossa.

Tähtisumu on kanavoinut täti-oireilun oikeaan paikkaan eli siivoukseen. Tsempitykset työhaastatteluun!

ON: yritin eilen tavoitella gyneä, mutta hän on vielä tämän viikon lomalla. Soitan uudelleen ens viikolla. Varasin varmuuden vuoksi hänelle jo ajan tuonne syyskuun alkuun, silloin pitäisi olla n. kp11 (yk12), jos ei yk11 tule plussaa. Tosin eilisen googlauksen jälkeen luulen että turha mennä Diacoriin jos ovat oman lapsettomuusklinikkansa lopettaneet. Eli voi olla että perun tuon ajan ja yritän saada syyskuulle sitten aikaa johonkin muualle (tn. Fertinova-klinikalle).

Martta, kp 3
 
tähtisumua
Joo tuhrua havaittu. Että se siitä sitten.

Inkulle mielettömät peukut, että pysyy poissa sieltä täti punainen.

Minä kävin Martta Ava -klinikalla. Ensimmäinen käynti on niillä aina ilmainen, vaikka ultrasivatkin. Onko teilläpäin sellaista?

Täytyis varata miehelle se kuppiaika. Voi tehdä tiukkaa tuo näyte. Saapi nähdä miten käy.


Kp 29 (huomenna vuotaa sanon minä)
 
Martta
Tähtisumulle jo pahoittelut jos/kun kerran täti on taas sinne löytänyt. Toivotaan että Inkun se pentele nyt jättäisi rauhaan!

Kiitti Tähstisumu suosittelusta, mutta näköjään Ava-klinikoita on vain Tampereella ja Turussa. Ja me kun ollaan täällä pk-seudulla niin helpompi asioida täällä.

Täällä alkaa vuoto pikkuhiljaa hiipumaan. Luulen että tänään tulee enää jotain pientä tuhrua. Sitten ei muuta kun uutta yritystä taas tasaiseen tahtiin. Tsekkasin jo eilen että ovistestejä on vielä yksi viiden puikon setti jäljellä. Ehkä pitäisi vielä tilata niitä parin kierron varalle. Täytyy sitten jatkossa kai siirtyä Clearbluen hymynaamatesteihin, kun niitä kai lääkärit suosittelee käyttämään ettei tarvi arpoa viivojen kanssa. Ne vaan on niin penteleen kalliita että vielä en niihin tuhlaa.

Martta, kp 4
 
Inkku
Tähtisulle tätipahoittelut:(
ON:En oikein tiedä, mikä on tilanne.Eilen tuli vuotoa(tosin aika vähän)hirveiden menkkakipujen kera.Piti ottaa buranaa, että pystyi nukkumaan.Tänään vuoto edelleen jatkuu, mutta silti aika niukkaa.Eilen illalla ihan järkky huonon olon kohtaus ja samoin tänä aamuna etonut aamiaisesta lähtien.Tissit edelleen turvonneet.Yritän tänään löytää apoteekin, kunhan pääsen cityyn, niin sillä tästä epätietoisuudesta selviää, päähän tässä hajoo:)

Inkku kp 2 tai rv 4+0...
 
Martta
Toivotaan että Inkku sun vuoto on jotain harmitonta. Ei kai se oo mitään epätavallista että tulee tuhrua raskaana ollessa silloin kun menkka-aika olisi. Minä täällä peukutan että sulla on rv 4+0!Epätietoisuus on kyllä kauheeta joten hyvä jos pääset apteekkiin :)
 
Hesan hoitopaikoista
Martta, kyselit pääkaupunkiseudun hoitopaikoista. Diacor tosiaan lopetti oman klinikkansa mutta heidän lääkärinsä jatkoi toisella klinikalla. Klinikan nimi on muistaakseni Gravidas tai Graviditas - löydät sen kyllä googlella. Kävin itse aikoinaan Diacorissa hoidoissa, lekuri oli kyllä hyvä, joten uskoisin uudenkin klinikan olevan ok.
Muita paikkoja on tietysti Felicitas (kallis mutta erikoistunut erityisesti vaikeisiin tapauksiin), Fertinova ja Väestöliitto.
Julkista en voi Hesassa suositella, on hidasta ja hermoja raastavaa ja kaikkia hoidetaan suunnilleen samalla kaavalla.
Suosittelen valitsemaan hoitopaikan ja varaaman ajan, se auttaa kiveä putoamaan sydämmeltä kun joku alkaa tosissaan pohtimaan teidän tilannetta ja auttamaan.
Tsemppiä!
 
tähtisumua
Yöllä paukahti täti, eli taitaa olla kp1 yk 12. Voi vittu. Oikeesti.
Mutta ei onneks ketuta niin paljon, kun joskus yk 7-9 kieppeillä.

Olen hyödyntänyt kuukautisten tuoman energian ihan täysillä. Tehnyt kaikkea kivaa ja omaa.
Täytyy soitella lääkäriin, että miten edetään tai saada mies puhuttua käsipuuhiin... Lähetehän on jo.
 
Martta
Lohtuhalit tähtisumulle. Onneksi olet saanut kanavoitua energiat itseesi ja mieleiseen toimintaan. Itse olen huomannut saman että enää ei tädin tulo kirpaise niin paljon kun vielä muutama kk sitten. Kiitokset taustailijalle hoitopaikka suosituksista. Ei ollut uudessa suomen kuvalehden lapsettomuusartikkelissakaan julkista puolta kehuttu eli yksityiselle suosiolla. Mites Inkun tilanne on kehittynyt? Onhan sulla plussauutisia :) t.Martta kp 6
 
Nel.
Täällähän on paljon kirjoittelua ollu poissa ollessani. Mikä Inkku tilanne?

Kerttunen: Ymmärrän tilanteesi, mutta vaikka päättää hoidot lopettaa, ei se silti tarkoita etteikö jotain vielä voisi tapahtua. Varmaan vaikeaa työntää asia pois mielestä. En tiedä miten me tässä edetään jos ei tärppiä syksyn aikanakaan tule. Iän puolesta kun kuitenkin pitäis olla ainakin runsaat 5 vuotta aikaa tulla raskaaksi. Ja mä kun tunnen oviksen aina hyvin, niin kyllä sitä varmasti aina kyttäisi.

Oltiin mökillä ja nappailin sen ajan clomeja, joista kuumia aaltoja, mutta ei ne niin pahalta tuntunu, kun kuuma oli koko ajan muutenkin. Viimeisenä yönä jouduimme myrskyn keskukseen ja pelkäsin kuollakseni kuin puita kaatui kymmeniä mökkitontilla, yksi automme päälle. Nyt tuntuu taas siltä että kun tuosta selvittiin niin selvitään elämässä eteenpäin muutenkin. Se mikä ei tapa vahvistaa.

Ma klinikalle kesken työpäivää.....

Nel. kp9
 
Martta
Hui, on sulla Nel ollut myrskssä kestämistä. Katsoin uutisista kuvia tuhoalueilta. Onneksi kenellekkään ei sattunut mitään. Aineellisista vahingoista selvitään, vaikka niidenkin hoitaminen kuntoon tietysti vie aikaa ja rahaa. Ja hyvä että olet saanut klinikalle ajan sovittua.

Mikäs on Inkun tilanne? Toivottavasti kaikki on hyvin. Niin tosi lupaavia oireita sulla on ollut koko viikon.

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Täti on poistunut ja miehen kanssa taas aloitettu hyvissä ajoin peiton heiluttelu. 10 kpl ovistikkuja tuli postissa ja samassa tilauksessa myös pari r-testiä, jos niille nyt jotain käyttöä löytyisi.

Martta, kp 7
 
Nel.
Tulin juuri folikkeliultrasta. Sain taas irroituspiikkireseptin, mutta iltaan mennessä tulee päättää haluanko sitä käyttää. On nimittäin kaksosvaara: molemmilla puolin 18mm johtorakkula + 1 x 15mm. Kysymättä edes mieheltä olen tässä viimeisen puolen tunnin aikana tullut siihen päätökseen, että nyt ollaan seksikiellossa loppuviikko. Lääkäri sanoi yhtälailla kannattavan molempia vaihtoehtoa. On erittäin todnäk, että mitään ei tapahtusi, mutta voi olla että kaksosraskaus alkais, tai sitten yksi munasolu hedelmöittyisi. Ja sehän se tässä kaivertele, että voidaanko jättää tuo kierto nyt väliin. MUTTA eilen otettiin kaikesta tietämättä riski, ja seksiä oli, joten jos nuo siittiöt nyt elää 3-4 päivää, niin voihan sieltä jotain napsahtaa, jos luoja niin on tarkoittanut. Hitsi kun tilasin liian myöhään ovistestit ja ne on vielä postissa.

Mietittiin jo tilannetta eteenpäin, ja seuraavaksi olisi luomukierto + ultra ja jatkonsuunnittelutilaisuus, mikä tod näk tarkoittais sitä että parin kuukauden päästä siirryttäis ivf-hoitoon. Mikäli nimittäin sitä vauvaa lähitulevaisuudessa halutaan - alkaa se olemaan pian ainut vaihtoehto. Mutta kallis. arrgghh. Clomeja ei nyt kannata jatkossa enää popsia sillä ne stimuloi mulla jopa vähän liikaa munasoluja. Yksi vaihtoehto on vielä pitkittää tätä pähkäilyä siirtymällä piikityshoitoihin....ja kaikki vaan taas maksais ja maksais.
 
Nel.
Eli seksikiellossa ollaan loppuviikko. Ei oteta riskiä. Ihme kyllä ihan hyvä mieli tosta päätöksestä...ja siitäkin ettei mies ivf:ää vastusta, ja siitähän on sit jo paljon todennäköisempää että tärppi tulee.

Tässä kierrossa jätän kokeellisessa mielessä lugetkin väliin...saa nähdä tuhrutteleeko.

Suosittelen Felicitasta. Sieltä on kolme kaveria onnistuneesti raskautuneet - yksille tuli kaksoset.
 

Yhteistyössä