Vauvahaaveet kesä/syksy 2010

  • Viestiketjun aloittaja Hermis
  • Ensimmäinen viesti
Hermis
Hey!

Aloitan nyt uuden ketjun tuolle "Vauvahaaveet kevät 2010" tilalle, koska jos nyt tärppäis, LA olis tosiaan kesäkuussa. Laitan myös tuota listapäivitystä:

Listapäivitys:

Annulee: 36v.....yk_10.....(2).....kp32-35 pv.....17.9.->
Hermis: 25v.....yk 10......(1).....kp 28-30 pv.......3.-6.10??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk9.. poika-07...kp 29-30...........5.10
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 25-28..........3.10.
Rapsu-81: 28v......yk4.... (1)...kp 23-27..........18.9.



Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
 
Kerttunen
Kiitos Hermikselle ketjun aloituksesta.
Täällä sairastetaan flunssaa ja tuntuu siltä, ettei nyt ainakaan tärppää. Huomenna olisi labrakäynti, jos vaan jaksan sinne asti raahustaa.

Millaiset olot Hermiksellä? Nin ja muut kans, tulkaa jutuille.
 
Hermis
Mulla ei enää mitään oireita.. Väsy vaan vaivaa ja kai pukkaa lenssua, kun kurkku kipeenä.. :( Ei kyllä tainnut täälläkään lykästää.. Noh, ens viikolla sen sitten tietää, jos tietää..

Pikaista paranemista Kerttuselle ja tsemppiä huomiseen labraan!
 
Nel.
Kiva kun uusi ketju avattiin.

Mä täällä ihmettelen että miksi ei ovis tuntemuksia tullut. Tai oli kyllä limoja sentään viimeset 4 päivää. Ollaan harrastettu joka toinen päivä, joten ihan sama sinänsä mikä päivä se ovis sit oli....kaipa se kuitenkin jo meni, mutta tänään vielä peiton alle.

Mielenkiintoista kyllä että just nyt sitten otetaan näitä verikokeita, niin jos niissä on kaikki ok, niin kai sitä sit kuitenkin ovuloi vaikka ei tuntemusta olisikaan. Hassua että viimeksi oli tällainen tunnoton kierto, kun olin keväällä gynen tarkastuksessa, ja nyt sit taas sama juttu. Pistää miettimään voiko sillä gynegologisella tarkastuksella olla sellainen vaikutus että sen jälkeen ovista ei niin vaan tunne. häh?
 
Kerttunen
Hei, olipa osuva teoria. Mullakaan ei ovisoireita gynetarkastuksen jälkeen. Ei tosin ollut edes alavatsakipuja, kun paineli.

Labrassa käyty ja seuraavaksi odotellaankin uuden kierron alkua, jonka jälkeen taas labraan. Tai enemmän tietysti toivoisin, ettei kierto alkaisikaan. Ei harmittaisi, vaikka olisi 242 euroa mennyt "hukkaan". Hyvin tuli KELA-korvausta hyytymistekijä- ja va-kokeista. Kokonaissumma progesteronin kanssa oli noin 650, mutta korvaus osuus oli 414 eur. Kerran näinkin. Kyllä siinä ihan tarpeeksi oli maksamista kuitenkin.
 
Nel.
Aion mennä huomenna prolaktiini ja progesteronitestiin, kun on n. viikko oviksesta kulunut. Ärsyttävää kun en oikeasti tiedä montako päivää? Kun ei tosiaan niitä ovisjomotuksia tullut ollenkaan. Mutta kai sen testin voi tosiaan ottaa kun oviksesta on kulunut 5-8 päivää. Jänskä kuulla sitten vastauksia...kauankohan menee? Voi olla että mies vie oman näytteen vasta ensi viikolla, ja tietty jos mun menkkoja ei kuulukaan ei viedä näytettä ollenkaan!

Mulla on ärsyttävä säärien kutina oire ollut jo viikon...en käsitä mistä tää nyt tuli, kai jotenkin liittyy säärten ajeluun, ja olen alkanut enemmän niitä raapimaan. aarrg - hermostuttaa.

Kyllä nyt jonkun olisi aika tässä ketjussa raskautua! Se toisi toivoa koko porukkaan.
 
Kerttunen
Onnea Nelille kokeisiin. Mä olin omissani viime perjantaina. Toivotaan tosissaan, ettei miehesi tarvitse viedä omaa näytettään, vaan plussa pärähtäisi ennen sitä.Tosiaan nyt olisi aika jo tulla plussa ketjuun. Minä se en tule olemaan, sillä menkkojen ensioireet ovat jo saapuneet. Menosa kp 24/25-29 ja uskoisin, että perjantaina täti kurvaa pihaan.

Ärsyttävää tuntea kroppansa niin hyvin, ettei voi edes haaveissa kuvitella plussaavansa. Toisaalta eipä ole turhia toiveitakaan.
 
Nel.
Ainakin foliikkeleja stimuloiva hormooni oli ok, 4,5 (viitearvojen ollessa 2-10) kierron 7pv. Samoin kilpirauhasarvot ok. Nyt sitten odottelen näitä tänään otettuja.

Vielä ei oireita suuntaan eikä toiseen, menkat alkais vasta viikon päästä kunnolla. Mutta tosiaan vaikka jotain oireita oiskin, en enää ala kuvittelemaan mitään.
 
Kerttunen
Hieno homma, että FST ja kilppariarvot olivat ok. FST:tä ei ilmeisesti voi edes avittaa , joten siksi hyvä juttu, ettei siinä ollut häikkää. Korjatkaa, jos olen tässä asiassa väärässä.

Nyt sitten vaan seuraavien testien tulosten odotteluun.

Mä odotan menkkoja alkavaksi perjantaina, sillä lämmöt on jo laskeneet. Kp 3-5 pitää sitten mennä seuraaviin verikokeisiin.
 
Hermis
Moi!
Onnea Nel. tähän astisista normaaleista labratuloksista! :) Koskas saat tänään otettujen kokeiden tulokset?

Meillä kaikilla alkaa olla h-hetket käsillä.. Mulla ei yhtään mitään raskauteen viittaavia oireita. Joka päivä toivon, että tissit kipeytyis.. :) Mulla meinaan harvoin tissit kipeet ennen menkkoja. Jotenkin on nyt toiveet tosi korkealla, kun syön eka kiertoa niitä clomeja. Taidanpahan vaan tipahtaa kovaa ja korkeelta la-aamuna, jolloin ajattelin testata ellei tätiä näy. Tiedossa la-iltana kostehkot pippalot ja en halua ottaa mitään riskiä. Tiedän kyllä senkin, että sikiö elää ekat 8 vkoa ruskuaispussinsa avulla, mutta silti..

Millään ei haluis syödä samoja hormooneja ens kierrossakin, sillä mulle clomit teki aikamoista pahoinvointia n viikon ajan. Kertaakaan en kyllä oksentanut, mutta ei ollut kaukanakaan..

Noh, tsemppiä meille kaikille näihin piinaaviin päiviin! Ja vois kyllä oikeesti joku jo plussata tässä ketjussa! :D
 
Kerttunen
Oltiin lähes yhtäaikaa linjoilla, Hermis. Nyt alkoi täälläkin jännittämään puolestasi. Onhan se clomien syönti kuitenkin uusi juttu tähän yritykseen. Lauantaina sitten viimeistään tiedetään...
 
Nel.
Hermis; mulla ekassa raskaudessa tissit kipeytyi vasta plussauksen jälkeen...eli se ei välttämättä tapahdu ihan heti.

Ensi viikon alussa soittelen muiden tulosten perään, ja silloinhan jo tiedän onko menkat alkaneet.
 
Nel.
Ollaan nyt esikoisen kanssa käyty enemmän leikkipuistoissa ja perhekerhoissa. Mutta minua on alkanut ahdistamaan se tosiasia, että siellä on lähes kaikilla äideillä sen 2-vuotiaan lisäksi kainalossa vauva, tai ainakin iso maha. Sitä kokee olevansa jotenkin ulkopuolinen. Eli ainakin heillä kaikilla on tärppi tullut nopeasti kun kerran lapsilla lyhyt ikäero. Ei sitä aikoinaan osannut ajatella että jos haluaa lapsille lyhyen ikäeron pitäisi toista alkaa suunnittelemaan ja yrittämään jo silloin kuin eikoinen vasta vauva. Vaikka sitten ikäeroksi loppujen lopuksi tulisi yli 2v. Itse halusin ainakin totaalisesti toipua edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä, ja imetinkin yli 1,3 vuotta, ja odotin että poika alkaa vihdoin nukkumaan täysiä öitä (ja sehän tapahtui vasta yli 2-vuotiaana).

Näihin tunnelmiin...
 
Wannabe-81
Toiveissa on myös kesä / syksyvauva ja JOS olen raskaana niin laskettuaika olisi kesäkuussa :) Menkat nyt 6 pvä myöhässä, viiko sitten tein yhden testin joka oli nega, eilen ja tänään on ollu sellaset testit etten uskalla niitten perusteella iloita.. Liekö raskaanaolemisen halu sekoittanut pääkoppaa jo sen verran että halusin nähdä niissä viivat.. Olen varma ettei muut olisi nähneet niissä mitään, mutta omasta mielestäni oli toooooodella haaleat sellaiset.Täytynee vielä odotella pari päivää.. Piinaavaa tämä odottelu ja arpominen!!!!!!!!
 
Kerttunen
Sormet ja varpaat ristissä täällä, että Wannaben viivat vahvenee. Hyvältä kuulostaa, että menkat on jo noin paljon myöhässä. Monesko yrityskierto sinulla on?

Minä täällä odottelen menkkoja, jotta tietäisin, minä päivänä mennään verikokeisiin. On meinaan niin tiukkaan bookattuja työpäiviä, että siinä onkin ihmettelemistä, missä välissä ehdin klinikalla käymään. Mutta eikös tuo johonkin väliin mahduteta.
 
Wannabe-81
Ollaan toivottu vauvaa reilu vuoden verran.. Ongelmat ollut fyysisiä, joten tämä on vasta ensimmäinen "oikea" yrityskierto ja kokisin tämän kyllä lähes ihmeeksi jos ensiyrittämällä tärppäisi! Tuo menkkojen myöhästyminen on tuttua edellisiltä kerroilta kun on kovasti toivonut raskautta niin kroppakin siinä menee sekaisin.. No, huomenna aamulla tämäkin asia selvinnee, ainakin toivon niin :) Vähän hävettää tulla tänne kirjottelemaan kun vasta eka yritys takana... Tai onhan niitä ollu muitakin, mutta joka kuukausi ei ole ollut raskautumiseen tarvittavaa aktiviteettia :( Sen takia aloitan nyt laskut alusta: 1 Yrityskierto siis menossa.
 
Hermis
Tervetuloa Wannabe joukkoon sekalaiseen! Toivon todella, että olis sulla tärpännyt.. Olet jo melko pitkään vauvaa haaveillut! Tulehan tänne kertomaan, miten kävi! :)

Ja sitten sitä kuuluisaa omaa napaa.. Haaaaveeet kaaatuuuu.... Mulla meinaan alkoi tuhruttelu.. Ottaa niin paljon pannuun!! :( Putosin tänä aamuna aika korkeelta. Nyt otan itseäni niskasta kiinni ja soitan/vaadin itselleni seurantaultraa noitten clomien takia. Jos syönkin niitä ihan turhaan... Noh, eipä tullut tuhlattua yhtään r.testiä tässä kierrossa.
 
Wannabe-81
Kaunis kiitos Hermis! Pahoin pelkään että mullakin alkaa kohta menkat, ihan sellanen olo :( Ja tulen tippumaan hyvin korkeelta ja kovaa, ei ois eka kerta.. Harmittaa sun puolesta.

Tein viime testin keskiviikkona ja siinä oli itse haamujen äiti, niinkun tiistainkin testissä.. Odottelin sitten tähän aamun (perjantai) ja tein taas testin, järjestysnumeroltaan neljäs (hupsista) ja siellä kummitteli taas joku.. Menin terkkariin siinä toivossa että ottaisivat verikokeen, mutta pissasta nekin sen kuulemma ekaks ottaa ja verikokeen tulokset ois menny anyway ens viikkoon enkä tietenkään malta odottaa! Tässä arvon että pitäskö mennä yksityiselle ottaa verikoe ni sais korkeintaan puolen tunnin päästä tuloksen.. Maksaahan se vajaa 40euroa mut eipä ole noi testitkään ilmasia.. Ja minä hölmö olen testannut joka päivä eri testillä... No, palaan asiaan kunhan nyt saan jostain asiaan selvyyden..
 
Camelia
Itsellä tulos näytti plussaa eilen, se tuli täysin yllätyksenä! Ei siis olla suunniteltu vauvaa mutta nytpäs se on tullakseen. Ajatukset on pyöriny vinhaa vauhtia päässä eilisestä asti ja on epätodellinen olo. Rinnat on ollu vähän herkkänä ja lievää pahoinvointia ollu myös mutta sen verran lievänä oireilut on ollu etten voinu olla ennen testin tekemistä varma että olisin raskaana.

Aviomies otti asian yllättävän rauhallisesti, tuli halaamaan ja sano että että kyllä me selvitään kaikesta yhdessä <3

Nyt töiden pariin, illalla vielä musailta paikallisessa baarissa, huoh.
 
Wannabe-81
Kävin sitten yksityisellä pikaseerumikokeessa ja positiivinen tuli :) Oon itkeny ja nauranu eikä tätä usko vieläkään todeksi. Yrittää vaan elää nyt hissukseen vaikka tekis mieli toitottaa asiasta koko maailmalle. Nyt sitten kaikki mahdollinen ristiin menevä ristiin ja todella toivomaan että raskaus jatkuisi ja kehittyisi normaalisti. En siis taida olla enää tervetullut tähän ketjuun, joten kiitos hyvästä vastaanotosta Kerttunen ja Hermis!!! Vierailu jäi lyhyeksi, mutta hyvä näin :) Tulkaa pian perässä niin nähdään seuraavalla palstalla :D
 
Nel.
Oon henkisesti varautunut siihen että huomenna tuhruttelu alkaa...jos alkaa niin toivottavasti yhtä vähäisenä kuin viimeksi. Pientä menkkamaista tunnetta ollut.

Peukut pystyyn että plussia satelisi!
 
Paloma75
Täällä istuu 34 v ensikertalainen haaveissa ollut ihmislapsonen jo vuosia. Nyt kp23/28 ja en tiedä "kuvittelenko" alavatsan nipistelyt ja aaltoilut sekä tukkoisen nenän ja väsyn. Rinnat ei ole kipeät eikä etovaa oloakaan ole. Oviksen aikaan miehen kanssa oltiin, mutta pettymyksiä on tullut jo niin monta kertaa. Kärsin vielä itse endosta. Toivottavasti tärppää!!! Peukkuja muillekin haaveilijoille!
 
Nel.
Täällä yksi kiukkuinen joka havaitsi jo vähän tuhrua...aarrggh. ja nyt on kulunut oletetusta oviksesta 11,5 päivää. Mä en usko että enää tärppi tulisi niin vaan luomusti, miten todennäköistä se tässä vaiheessa edes olisi?

Mä en käsitä kun sanotaan että on ihan normaalia yrittää vuoden ja että on vain 20 % mahd saada tärppi per kierto, vaikka kaikki olisikin kohdallaan. Uskallan väittää, että jos kaikki on kohdallaan, ja kuu ja tähdetkin oikeassa asennossa, niin se tärppi tulee heti. Näin on käynyt useammalle mun kaverille. Yksikin kavereistani on saanut kaikki 3 lasta silloin kun on halunnut. Eli kyllä meistä eräät on vaan enemmän hedelmällisempiä kuin toiset.

Toivon että jotain sellaista vikaa löytyisi, minkä voisi pikaisesti myös korjata.

Hyvää yötä!
 

Yhteistyössä