Vauvahaaveet kesä/syksy 2010

  • Viestiketjun aloittaja Hermis
  • Ensimmäinen viesti
Martta
Listapäivitystä Huomasin että edellinen listaus löytyi helmikuun alusta. Korjailkaa omia jännäpäiviä ja muita. Poistin tuosta listasta ne jotka eivät ole enää kirjoitelleet pitkään aikaan. Lisätään heidät toki takaisin jos vielä tulevat mukaan jännäilyyn. Tietysti toivottaan että heillä yritys on jo tuottanut tulosta ja masuasukki on tulossa.

Annulee: 36v.....yk_13.....(2).....kp28-32 pv.....15.1.2010 (noin...)
Nel: 35v ........yk14.. poika-07...kp 29-30...........1.3.2010
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 27-32..........26.2.
Martta: 30v...yk5....(1).....kp28-34.........11.3-->
Tähtisumua: 33v....yk5...(2)...kp28-32...1.2-->


Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Selia: 28v. .... yk 2 .... (2) ... + 19.12.
Inkku:30 v....yk4.....(1)......+11.1

Muuten omaa napaa: Tehty taas tiistaina ja keskiviikkona ovistestit. Ei edelleenkään kontrolliviivan vahvuista testiviivaa mutta eilinen oli jo vähän vahvempi kuin parina ekana päivänä. Limoja ainakin on ollut kunnolla jo muutama päivä ja ollaankin oltu aktiivisia miehen kanssa. Samalla olen yrittänyt tunnustella kohdunkaulaa ja se on vähän pehmeämpi kuin viime kierron lopulla ja nyt alkukierrosta. Olen myös ollut havainnut että miehen "tavaraa" jää ikäänkuin enemmän sisälle eikä valu niin paljon ulos sitten kun nousen sängyssä makoilun jälkeen ylös. Kuvittelen että johtuu siitä että kohdunkaula on auki oviksen aikana.

Martta, kp 15
 
Nel.
Jännitys tihenee. Ihme kyllä sitä on taas toivorikkaana, vaikka yritystä jo pitkään takana. Huomenna tällä erää vika lugesteron-tabletti, joten jos menkat alkaa ne ilmoittelee itsestään sunnuntaina. Ei ole kyllä mitään menkkamaisia tuntemuksia - tai no kiukuttaa. En kyllä yhtään muista liittyykö kiukku vaan menkkoja edeltävään hormoniheilahteluun, vai voiko sitä olla alkuraskaudessakin? Muuten kyllä palellu koko ajan ja sellainen vähän kipeä olo - ei se sinänsä ihme kun poika ollu koko viikon kipeä.

Nyt plussia!!!!!

Nel.
 
Martta
Kuulostaa lupaavalta Nel. Uskotaan että flunssaisuus on raskausoire. Helmikuulta plussa tässä ketjussa puuttuu joten Nel se voisit olla sinä joka sen tuo!

Itsellä tuli tänään ovistestiin niin selkeä plussa että en meinannut uskoa. Testiviiva oli vahvempi kuin kontrolli. Testipakkauksen ohjeen mukaan ovis on sit testiplussasta 24-48h eteenpäin joka on myös paras aikaikkuna puuhastelulle. Ajattelin että koska eilen ja toissapäivänä pupuiltiin niin mies voisi "levätä" tänään ja huomenna sitten jatketaan. Ja lauantain mahdollisuuksien mukaan (hitsi kun ei olla kotona).

Sotasuunnitelma on siis valmiina maaliskuun plussaa ajatellen =) toivotaan että tärppää nyt kun ajoitus pitäisi osua nappiin.

Martta
 
tähtisumu
Hienoa Martta, kun ovisplussa tuli sinnekin viimein.
Itsellä oireita suuntaan tai toiseen odotellessa. Tuntuu ettei oo mitään. No tänään vähän väsytti, mutta ehkä se on vaan tää kevät.

Tässä päivitetty lista, korjasin itelle pari juttua... yk 6 jo menossa meinaan.

Annulee: 36v.....yk_13.....(2).....kp28-32 pv.....15.1.2010 (noin...)
Nel: 35v ........yk14.. poika-07...kp 29-30...........1.3.2010
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 27-32..........26.2.
Martta: 30v...yk5....(1).....kp28-34.........11.3-->
Tähtisumua: 33v....yk6...(2)...kp28-32...3.2-->


Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Selia: 28v. .... yk 2 .... (2) ... + 19.12.
Inkku:30 v....yk4.....(1)......+11.1
 
Martta
Mies kellistetty tänä aamuna :) En malttanut odottaa iltaan asti kun eilen nukkumaan käydessä oikealla puolella alavatsaa lähellä nivusta tuntui sellaista jomotusta, vähän menkkakivun tyylistä, joten uskon että sieltä on munis lähtenyt/lähtemässä liikkeelle. Pääasia että emme missaa otollisinta aikaikkunaa. Nyt sitten taas piinaavat pari viikkoa edessä. Onneksi on ensi viikko lomaa joten se menee nopsasti ja sit ens perjantaina on se gynekin. Osaisikohan se sanoa silloin kp 23 että onko jotain positiivista tapahtumassa?

Onneksi saan tässä väliajalla jännäillä kaikkia teitä muita. Meillä onkin loistavan ovissaldon perusteella syytä odottaa paljon plussia näin kevään kunniaksi!

Martta, kp 16
 
Martta
sori omanapaisuutta mutta ajattelin nyt vielä raportoida että käytin viimeisen ovistikun tänään. Suht vahva viiva tuli edelleen mutta ei ohittanut kontrolliviivaa. Joten mulla ainakin tikut toimi hyvin (monesti olen lukenut että niillä saa ties mitä tuloksi eikä niistä ota selvää). Eli tänään se ovis sitten varmaan on. Täytyy nyt vielä viimeistellä yritystä viikonlopun aikana.

hauskaa viikonloppua kaikille! Olen varmaan hetken pois täältä kun lähdemme pienelle reissulle, mutta ensi viikon loppupuolella sitten palailen.
 
Nel.
Vähän on menkkamainen olo, vaikka ei ole vilaustakaan punaista vielä näkynyt. Lämmöt olleet korkealla koko viikonlopun, mutta viime yönä olin ihan tuskahiessä, joten kai se lämpö lugejen jälkeen laskee. Aika varma oon että menkat taas alkaa.....ketuttaa.

Nel. kp28
 
Listaus
Annulee: 36v.....yk_13.....(2).....kp28-32 pv.....15.1.2010 (noin...)
Nel: 35v ........yk14.. poika-07...kp 29-30...........1.3.2010
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 27-32..........28.3.
Martta: 30v...yk5....(1).....kp28-34.........11.3-->
Tähtisumua: 33v....yk6...(2)...kp28-32...3.2-->


Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Selia: 28v. .... yk 2 .... (2) ... + 19.12.
Inkku:30 v....yk4.....(1)......+11.1
 
Kerttunen
Siinäpä yllä listaus, johon muutin uuden kierron päättymisajan.

Mulle tuli täti kylään ryminällä lugeista huolimatta. Samoin koko loppukierron oli hikoiluaaltoja, tissikipuja, vatsanippailuja jne. Eli ehkä se edellisen kierron oireettomuus johtuikin siitä kiinnittymisyrityksestä eikä niinkään lugeista.

Nyt sitten uusi avusteinen kierto alkanut ja Menopuria alan piikittämään huomenna. Eka ultra ensiviikon maanantaina. Pari kertaa tätä vielä yritetään ja sitten saa kyllä loppua. Yhtään ovistestiä en aio enää elämässäni ostaa, sillä näissä avusteisissa follin kypsymistä seurataan ultralla ja jos ei niissä tärppää, mun on aikuisten oikeesti lopetettava nämä haaveilut ja aloittaa jokin muu harrastus.

Onnea teille missä kierrovaiheessa kukin onkin. Nelille ja tähtisumulle toivotaan, ettei täti löydä teitä ja Martta vissiin on jo hyödyntänyt oviksen.
 
Nel.
Niin ne vaan menkat löysi tänne, vaikkakin vasta lounasaikaan...Mä nimittäin olin ihan varman että ne ois jo alkanu viime yönä, ja aamulla jo hetken aikaa aloin ajatella että jospa sittenkin. Vielä kylläkin vuoto ihan minimaalista, eikä kipuja ole. Flunssaa kylläkin poden.....

Mä Kerttunen niin toivon että teillä tärppäis, niin mäkin sitten lähtisin tota arsenaalia kokeilemaan. Mietityttää vaan se kuinka usein sitä sit joutuu klinikalla ravaamaan, ja onko mulla siihen nyt mahdollisuutta... ehkä myöhemmin sitten.
 
Kerttunen
Harmin paikka, että menkat sitten alkoivat, Nel. Ehdit jo hetken pohtia sitä toistakin vaihtoehtoa.

Mä kävin viime kierrossa ultrassa klinikalla kp 7, 11, 14 eli kolme kertaa.

Ohjeena on alkaa pistää Menopuria kp 3, 5, 7 ja eka tarkistusultra kp 8-9, mutta kun tuli viikonloppu menin jo perjantaina kp 7. Eli parhaassa tapauksessa kahdella ultralla homma voitaisiin saada pakettiin.

Nyt meen ekan kerran kp 9. Mulla ei viimeksi muniksen kasvu ollut mitenkään kauhean nopeaa, eikä stimulointia aiheuttanut monikkoraskauden riskiä. Uskoisin, että senkin takia ekalla kerralla ollaan tarkempia.

Toivottavasti pääset helpommalla tässä asiassa, ettet joudu tällaiseen juoksutukseen. Mutta mitäpä tässä ei haaveensa eteen tekisi.
 
Martta
Hei vaan kaikille! Kävin lukemassa juttuja ja oli kyllä tosi mälsää että täti oli muistanut sekä Neliä että Kerttusta. Se eukko vaan ei osaa pysyä poissa niiden luota jotka häntä ei halua kyläilemään! Miten tähtisumulla menee, eikö pitäisi jo olla jännäpäivät käsillä?

Itse nautin täysin rinnoin lumilomasta. Hyvää ruokaa, ulkoilua ja lepoa eli mikäs sen parempaa. Ovista yritettiin hyödyntää siis ovisplussan jälkeisenä aamuna (pe) ja sitten vielä lauantaina saunassa pikaisesti. Sen jälkeen ei sitten olekaan puuhailtu eli näillä nyt sitten mennään. Nyt vaan jännitetään tuonne ensi viikon lopulle.

Martta, kp 21
 
Martta
Ovista yritettiin hyödyntää siis ovisplussan jälkeisenä aamuna (pe) ja sitten vielä lauantaina saunassa pikaisesti. Sen jälkeen ei sitten olekaan puuhailtu eli näillä nyt sitten mennään.
Tähän piti vielä mainitsemani että pupuiltiin jo ennen ovisplussaa ti&ke ja sitäkin ennen jo pari kertaa tädin poistuttua. Että tällaisilla talletuksilla tämän oviksen kimppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Nel.
Mä oon kanssa aina pähkäilly tota ajoitusta, että miten edetä kun plussa tulee ovistikkuun. Lääkäri sanoi että just sinä päivänä kannattaa kyllä touhuta. Varsinkin jos jomotukset tulee myös silloin. Varmuuden vuoksi myös seuraavana päivänä, mutta siis enemmän merkitystä niillä touhuilupäivillä ennen ovista.

Sekä lapsi että minä itse kipeenä...jee jee. Välillä sitä miettii miten sitä selviäis jos tässä tosiaan se vauvakin ois. Ehkä se sit on helpompaa kun niille tulee nyt ainakin 4 vuoden ikäero.

Nel. kp3
 
Martta
Nelille jaksamista sairastelun kanssa. Itse kun olin kipeänä syksyllä pariin otteeseen ihan rättipoikki väsyneenä, niin en tiedä miten sitten selviää jos oman sairastelun ohessa pitää hoitaa lasta. Jaksamista lähettelen kovasti!

ON: tänään käyty gynellä ja ultrattu sisäkautta. Limakalvot oli ärtyneet (ei kyllä ole ollut kutinaa tms oireita) ja siihen sain lääkkeen mutta muuten kaikki näytti ihan ok:lta ja limakalvon paksuus oli sitä mitä tässä vaiheessa kiertoa pitääkin olla. Menkkakipuihin voin syödä huoletta buranaa. Ultrassa näkyi että oikea munasarja on ollut aktiivinen ja siellähän sitä jomotusta viime torstaina ovisplussan aikoihin olikin. Ohjeeksi sain vielä syödä riittävästi D-vitamiinia ja foolihappoa (taidan nostaa raskaus-multitabs annostuksen 1:stä kahteen tablettiin). Mulla kun yksi kierto on ollut sen 34 päivää niin gyne kirjoitti varmuuden vuoksi lähetteen kilpirauhas ja johonkin muuhun kokeeseen, mutta niihin täytyy mennä vain jos kierrot menee toistuvasti 5 viikkoon tai yli. Jos ei syksyyn mennessä raskautta ole kuulunut niin sitten taas menen näytille.

Rauhaisaa viikonloppua kaikille!

Martta, kp 23
 
Martta
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. Toivottavasti täti on jo lähtenyt navigaattorinsa kanssa etsimään muita kohteita (kunhan ei vaan tule tänne!).

Olen tässä kuumeisesti miettinyt että milloin jo uskaltaisin testata, hätähousu kun olen. Nyt siis menossa kp 26 eli dpo 10 (plussa tuli ovistestiin kp 15 eli ovis oli sitten varmaan kp 16). Olemme viikonloppuna kaveriporukalla reissussa joten haluaisin jo ennen sitä tietää missä mennään. Eli viimeistään perjantai-aamuna testaan mutta voisiko jo aiemmin...

Tuntemuksista sen verran että alavatsassa oikealla puolella on tuntunut muutaman päivän samanlaista jomotusta kuin oviksen aikaan. Erityisesti nukkumaan käydessä sen huomaan. Perjantaina ulratessakin nimenomaan se oikea puoli tuntui epämukavalta. Tietysti kuvittelen jo päässäni että nyt se on varmasti tärpännyt :) Miksi järkevä ihminen piinaa itseään tällä tavalla eikä malta odottaa????
 
Kerttunen
Martalla jännät ajat. Peukutetaan....

Mä meenkin vasta huomenna omalle gynelle. Ja hyvä niin, ettei tarvitse selitellä koko tarinaa. Huomenna siis kp 10 ja piikkejä on jo pistettu neljä kertaa. Ehkä loppuviikosta sitten vielä tarkistus ennen irrotuspiikkiä.

Onko Nelillä jo toivuttu?

Tähtisumulle potkua uuteen kiertoon.

Mä välillä mietin, että onko näissä vauvahaaveissa mitään järkeä, kun kerran kaveria esikolle yritettiin.
Esikko on ehtinyt täyttää vauvan synnyttyä 4 vee vaikka nyt just tässä kierrossa tärppäis. Ihan oikeesti nyt alkaa helpottamaan hänen kanssaan, niin miksi laittaa itsensä taas "liemeen", kun kerran yhdestä vauva-ajasta on jo selviydytty. No nää on näitä selviytymiskeinoja eli yritän puhua itseäni ajattelemaan, etten minä sitä toista vauvaa olisi koskaan halunnutkaan :-D
 
Kerttunen
Himputin, himputti sentään Martta, nega on niin tylsää katsottavaa. Mutta jos ymmärsin oikein, sulla on menossa dpo 12. Vielä on mahdollisuuksia plussaan. Sille peukutetaan täysillä.

Mä olin eilen ultrassa, kp 10 ja yllätys-yllätys, siellä olikin jo kaksi irroituskypsää munista. Olivat 19 mm:n kokoisia ja tänään laitetaankin sitten irroituspiikki. Limis oli 7,9 mm. Nyt siis pääsin neljällä Menopur-pistoksella ja yhdellä gynekäynnillä. Viimeksi meni 7 Menopuria ja 3 gynekäyntiä. Niin ne kierrot ovat erilaisia keskenään. Gyne sanoi, että tämänkertainen oli "normaalimpi" tapaus, vaikka mahdollisuudet olivat ihan yhtä hyvät viimeksikin.

Mutta kivaahan se on, että pääsee nopeammin jännittämään raskaustestiä. Ja toisaalta tämäkin haaveilu pääsee johonkin päätökseen: joko vauvaan tai haaveiden loppumiseen. Nyt on tätä sit kun-elämää eletty jo ihan tarpeeksi kauan.

Tuosta kahdesta muniksesta vielä, että oltiin jo etukäteen miehen kanssa sovittu, että kaksi saa olla ja tulla, jos on tullakseen. Hyvin epätodennäköistähän on, että kaksosia tulisi, kun sitä yhtäkään ei saada aikaiseksi.
 
Martta
Onnea Kerttuselle hienosta munasolu saaliista :) ja sulla on limiskin kunnon vahvuinen. Täältä isot peukutukset että nyt tärpää db db db

Mulla gyne mittasi että limis oli 6,4mm kun oli jo kp 23. Kaipa tuokin riittää sitten mahdollisen hedelmöittyneen muniksen vastaanottoon kun tohtori sanoi sen olevan ok.

Olihan tuo testaaminen tosiaan aika aikaista. En nyt vielä ole heittänyt kirvestä kaivoon mutta ostin kuitenkin eilen side-pakkauksen jos se täti nyt loppuviikosta kuitenkin pyörähtää paikalle.

Martta, kp 28
 
Nel.
Enpä olekaan pariin päivään lueskellu..... Eiköhän olla jo terveitä, mutta kun otin toissa päivänä vihdoinkin sen sikapiikin, niin siitä tuli sikakipee käsi ja sellaiset nivelkivut ympäri kroppaa että viime yönä en saanu nukuttua. AAArrrggh. Mun mielestä oli kuitenkin parempi ottaa se tässä välissä kun en ole vielä raskaana, kun että ottaisi sen sitten raskauden ekoilla viikoilla.

Oon nyt niin väsynyt että huh. Oon muuten myös hakeutumassa psykiatrin kautta jonkinlaiseen terapiaan, sillä haluan oppia käsittelemään oikein kaikkia elämässä väkisin eteen tulevia murheita. Voi olla että tän lapsettomuuden takanakin on psyykkinen syy, että olen nyt jotenkin lukossa. Voi kuulostaa hassulta, mutta oon aina haveillu terapiaan pääsystä - tykkään puhua omista asioista. Tietty harmi että nyt oikeesti on näitä murheita...äitini sairaus, ja sitten tää toinen juttu..... Ja onhan tää töihin paluu ja lapsen päiväkotiiin menokin suuri elämänmuutos, vaikka se ihme kyllä hyvin on alkanut sujumaan.

Tsemppiä kaikille!

Ovista pitäis jaksaa hyödyntää viikonloppuna. Hassu sattuma, jos nyt tärppää on LA sama kun mun synttäripäivä.
 
Kerttunen
Martalle parempaa onnea uuteen kiertoon. Onneksi kierto pysyy kuosissa, ettei turhaan veny.

Nelille tsemppiä kevään pohdinnoille. Toivottavasti saat keinoja vaikeitten asioiden käsittelyyn. Kiva, että sait tähän mahdollisuuden.

Omassa navassa ei mitään mainittavaa. Lugejen laitto alkaa tänään ja 14 vrk sitten vaan ootellaan.
 

Yhteistyössä