Vauvahaaveet kesä/syksy 2010

  • Viestiketjun aloittaja Hermis
  • Ensimmäinen viesti
tähtisumu
Martalle ensinnä pahoittelut. Toivotan kuitenkin parempaa onnea tähän kiertoon. Keväällähän me ihmiset olemme hedelmällisempiä. Joku uusi tutkimus kertoo näin.

Ovista odotellaan täällä...

Kerttuselle tsemppiä hoitoon.

Jaahas, mussukka juoksee pylly paljaana, joten täytyy etsiä jotain housuntynkää hänelle.
 
Martta
Kiitokset kaikille pahoitteluista. Ehkä se on tuo kevät ja aurinko kun ei enää tuntunut niin pahalta tuo tädin tulo. Ja kun gynekin valoi uskoa että kaikki näyttää hyvältä niin kyllä se vielä sieltä tulee :) Uskon myös että hedelmällisempi kausi on varmasti tämä kevät/kesäaika. Ja jotenkin musta olisi kiva että lapsi olisi alkuvuonna syntynyt (vaikka ei sillä sinänsä ole väliä kunhan vain tulisi).

Kettuselle taas jaksamista odotteluun. Ja toivottavasti tähtisumulle se O tulee pian. Olettehan jo muistaneet aloittaa ajoissa sutinoinnin... Toivottavasti Nel löydät hyvän keskustelukumppanin näiden asioiden käsittelyyn. On hienoa että haluat käsitellä asioita hyvissä ajoin eikä vasta sitten kun pahimmassa tapauksessa hommat on jo umpisolmussa.

Taisankin seuraavaksi pistää uuden setin ovistestejä tilaukseen. Musta ne oli käteviä ja antoi varmuutta siitä että ovis tulee ajallaan.

Martta, kp 4/n.29
 
Nel.
Hyvin on kyetty ovis hyödyntämään...kaipa se eilen oli, vaikkakaan en täysin niihin kiinalaisiin ovistesteihin luota, mutta kyllä siihen jotkut viivat tuli ja jomotuksetkin vielä samana iltana. Pitkästä aikaa tunsin että munis olis lähtenyt liikkeelle vasemmalta puolelta - yleensä ainakin ultratessa jotain on tapahtunut oikealta. Jospa siis vasemmalta lähtiskin terhakampi tapaus.

En tiedä sitten kuinka epäterveellistä ois olla masentunut ja raskaana. Vai pitäiskö se raskaus mut kuitenkin henkisesti pirteenä, ja piristäisi samalla koko perhettä. Elämän on jatkuttava.

Oon alkanut tosiaan taas syömään raskausvitamiineja. Eli ei tässä luovutettu olla.

Nel. kp15
 
Nel.
Annulee: 36v.....yk_13.....(2).....kp28-32 pv.....15.1.2010 (noin...)
Nel: 35v ........yk15.. poika-07...kp 29-30...........30.3.
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 27-32..........28.3.
Martta: 30v...yk5....(1).....kp28-34.........11.3-->
Tähtisumua: 33v....yk6...(2)...kp28-32...3.2-->


Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Selia: 28v. .... yk 2 .... (2) ... + 19.12.
Inkku:30 v....yk4.....(1)......+11.1
 
Martta
Annulee: 36v.....yk_13.....(2).....kp28-32 pv.....15.1.2010 (noin...)
Nel: 35v ........yk15.. poika-07...kp 29-30...........30.3.
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 27-32..........28.3.
Martta: 30v...yk6....(1).....kp28-34.........10.4
Tähtisumua: 33v....yk6...(2)...kp28-32...3.2-->


Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Selia: 28v. .... yk 2 .... (2) ... + 19.12.
Inkku:30 v....yk4.....(1)......+11.1

Päivitin omat tiedot kun yk6 käynnistyi. Tilasin eilen ovistestejä kahdelle kierrolle. Toivotaan että niitä kaikkia ei tarvittaisi :) Oikeastaan olen ajatellut että meillä tämä on vasta kolmas kunnollinen yk, kun ekoissa kierroissa ajoitus meni kyllä ihan pieleen siksi että kuvittelin oviksen olevan 14 pvää edellisten menkkojen alusta ja kierto vielä hieman heitteli.

Helmikuun plussa jäi näköjään tässä ketjussa saamatta joten Nel tai Kerttunen voisivat tuoda maaliskuulle siis kaksi plussaa!
 
Kerttunen
Kiitos maalisplussatoivomuksista, Martta. Mutta nyt on niiiiin ei-raskaana olo kuin vain voi olla, etten usko pätkääkään tärppiin. Jotenkin siis ihan kirkkaana on mielessä, ettei onnistu. Alkaa ilmeisesti pääkoppa kääntymään oikeasti siihen suuntaan, että yksi lapsi on meille riittävä määrä. Ja sitä olotilaahan tässä on haettu, sillä haaveilu on tosi kuluttavaa, kun se ei toteudu.

Martta, onnea oviksen pongailuun uusilla tikuilla. Samoin kuin tähtisumullekin.

Nel, ootko syönyt erikseen foolihappoa kun raskausvitamiinit ovat olleet tauolla? Gyne muistaa minulta lähes joka kerta kysyä, että syönkö foolihappoa ja siihen minä aina vastaan että syön Multitabsin Raskausvitamiinia.
 
Martta
Jospa Kerttunen tuo oireettomuus olisikin hyvä merkki. Itselläkin on sellainen fiilis ollut tässä haaveilussa että jos nyt edes se yksi lapsi saataisiin ja katsotaan miten pärjätään. Eli en tässä vaiheessa osaa kaivata useampaa lasta. Ehkä se johtuu siitä että olen itse ainut lapsi. Koskaan en kokenut jääväni mistään paitsi vaikka minulla ei omia sisaruksia ollut, koska serkkuni ovat läheisiä minulle ja myös päiväkodin ja koulun kautta sitä kavereita sai vallan mainiosti.
 
Nel.
En ole tosiaan foolihappoa popsinut..... Ei lapsettomuuslääkäri siitä edes puhunut. Oli tyytyväinen kun sanoin että otan päivittäin D-vitamiinia ja kalanmaksaöljyä. Ja nyt sitten taas pitkän tauon jälkeen raskausvitamiineja, mutta kun ne sisältää kaikenlaisia mistä mun maha ei tykkää, niin ihan joka päivä en ole ottanut. En sitten tiedä onko noilla raskautumiseen vaikutusta, mutta tietenkin alkavalle raskaudelle olisi hyväksi.

Aika samoissa kiertopäivissä kai mennään Kerttunen - eli ei sulla vielä voi mitään voi tuntuakaan. Odotellaan rauhassa tonne loppukuulle. ;) Onhan tässä tietty epätoivo iskenyt. Jossain täytyy vikaa olla. Nyt siis kolme lugesteron-kiertoa takana, että toisaalta voishan se jo alkaa näkyäkin hedelmällisyydessä. Ja to aloitan neljännen kuurin.
 
Inkku
Moikka taas,
en kuvitellut, että tällä palstalla vielä haaveilijana kirjoittelisin, mut niin se elämä heittelee.Pari viikkoa sitten niin odotettu raskaus keskeytyi ja nyt sitten ollaan taas lähtöruudussa:(Jokseenkin alan olemaan yli asiasta ja katseet on käännetty taas kohti tulevaa ja haaveilut on taas alkaneet pyöriä mielessä.Kävin kurkkimassa tuolla km:n jälkeen haaveilevissa, mut jotenkin en tuntenut kuuluvani sinne.Eli kierrosta ei nyt juuri ole hajuakaan mut katellaan koska ne menkat tulee ja sit taas aktiiviseen yritykseen...

Inkku
 
Kerttunen
Voi miten ikäviä uutisia, Inkku. Lämmin halaus sinulle! Olet kuitenkin jo reippaasti alkanut katsoa tulevaisuuteen ja hyvä niin. Ekojen menkkojen odotus voi olla aika piinaavaa, joten jaksuja siihen. Tuliko sulle spontaani km, etkä joutunut mihinkään toimenpiteeseen?

Niin siis "oireettomuudella" tässä vaiheessa tarkoitan sitä, että lämmöt eivät nousseet oviksen jälkeen, joten en ole varma, että oliko ovista ollenkaan, vaikka irroituspiikkikin laitettiin. Soittelen tänään gynelle seuraavan kierron suunnitelmista, sillä saatan pitää paussin Menopurin pistämisestä. Ollaan nimittäin matkoilla, kun uusi kierto tn. käynnistyy, enkä viitsisi ostaa etukäteen lääkettä, joka on tuhottoman kallista, jos jostain kumman syystä en sitä tarvitsisikaan. Enkä toisaalta viitsisi piikkejä mukaan muutenkaan ottaa.

Martta, kauniisti kirjoitettu yhden lapsen äänellä. Suuri osa tätä haavetta onkin saada sisarus esikolle, mutta kyllä hän varmasti pärjää myös ainokaisena.
 
Martta
Inkulle myöskin iso lohdutushalaus täältä. Ja kiva että haluat tulla edelleen meidän kanssa haaveilemaan. Tosin olisin paljon mieluummin halunnut sinut takaisin tänne sitten kuumeilemaan esikolle kaveria mutta kuten itsekin sanoit, niin elämä heittelee. Toivotaan että sulla täti tajuaa nyt kurvata nopsasti paikalle kun kerrankin hän on toivottu (lähetän sen täältä mun luota navigoimaan sinun suuntaan)!

Itsellä ei mitään uutta haaveilun rintamalla. Reilu kk takaperin taisin täälläkin valitella niska-hartia kipujani jotka ovat taas yltyneet. Huomenna lääkäriin. Toivottavasti nyt saisi jotain muitakin konsteja kuin liharentouttavaa ja särkylääkettä. Viimeksi söin särkyyn vain panadolia, koska ibubrofeenia ei suositella raskauden aikana (enkä halua yrittäessäkään sitä syödä).

Martta, kp 6
 
Inkku
Kerttunen:jouduin menemään päivystykseen kovien alavatsakipujen ja vuodon takia ja siellä ultrassa todettiin että sykettä ei enää näy ja sikiö vastasi viikkoja 7+ 5 v.Mut passitettiin sit naistentautien osastolle ja annettiin tyhjennyslääkkeet.

Martta:joo kerrankin sitä oikein toivoo että täti tulisi ja nopsasti sittenkin:)Vaikka varmaan kyllä tulee olemaan taas aika pitkää niitä odotellessa.Ei kyllä aateltu ehkäistä ennen tädin tuloa, vaikka se kai olisi suotavaa km:n jälkeen.Jos kroppa ei ole valmis uuteen raskauteen niin ei kai sitä sit raskaaks tulekaan ennen kun "on aika", näin mä olen järkeillyt.

Tänään testasin vielä apteekin raskaustestillä ja negaa jo näytti eli edelliset Hcg:t on häipyneet ja nyt ilmeisesti kroppa voi taas alkaa toimia normaalisti, toivottavasti:)
 
Selia
Halauksia Inkku sinulle, lippu korkeelle vaan taas ja tsemppiä. Aika samanmoinen oli mun viime syksyinen kokemus, mut taas sitä vaan porskutetaan :). Eli toivoa on aina ja se asenne ratkaisee ;).

Teille muillekin kovasti terkkuja plussatuulia!

Selia
 
tähtisumua
Listapäivitystä samalla.
Päivitin oman yk:ni. Pitikö tuohon loppuun laittaa testipäivä?
Siirsin haikein mielin samalla Inkun haaveileviin. Todella suuret pahoittelut. Onneksi kroppasi tajusi palata nopeasti normaaliin. Toisilla tuntuu tuohon hormoonin laskuun menevän pitkäänkin.

Napaa: Ovista odotellaan. Tänään jo kp 18, mutta onhan se ollut ennenkin (toiselta puolta irrotessaan) vasta kp 18-19. Tänään en vielä ovistestaillut. Eilen piti sekstailla, mutta oltiin ihan poikki. Toivottavasti voimia riittää tänään. Jotenkin turhauttavaa. Meidän lemmikki oli toissapäivänä yhdessä operaatiossa ja nyt saa sitäkin vielä vahtia. Menee kaikki mehut.

Haaveilevat:

Annulee: 36v.....yk_13.....(2).....kp28-32 pv.....15.1.2010 (noin...)
Nel: 35v ........yk15.. poika-07...kp 29-30...........30.3.
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 27-32..........28.3.
Martta: 30v...yk6....(1).....kp28-34.........10.4
Tähtisumua: 33v....yk7...(2)...kp28-32
Inkku:30 v....yk?.....(1)

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
Selia: 28v. .... yk 2 .... (2) ... + 19.12.
 
Nel.
Oli tosi ikävä kuulla Inkku ettei kaikki sujunutkaan hyvin. Pahoittelut! Nyt vaan yhdessä yritetään jaksaa sitä yrittämistä edelleen.

Sen verran on tosiaan mehut menny tästä yrittämisestä, ettei oikeesti peiton heilutukseen jaksa keskittyä kuin sillä ovisviikolla. Ja kun kerran 10 päivän ajan laittaa sitä lugekapselia tuonne alakertaan, niin jotenkin ei niin kauheesti silloin tee mieli...ja eikä menkkojen aikaan ainakaan...

Psykiatri totesi mun murheeni olevan elämään kuuluvia, eikä mulla siis tosiaankaan ole mitään masennusta, mikä vaatiisi jotain hoitoa, mutta käyn siellä vielä uudelleen. ja yritän sit löytää jonkun terapeutin jonka luona vois edes muutaman kerran piipahtaa, jos on paha olla. Itkuksihan se sessio meni, eikä sen jälkeen hyvältä tuntunut. Eihän ahdistavista asioista puhuminen koskaan miellyttävää ole. Stressi tosiaan estää raskaaksi tulemisen, mutta oonko mä sit muka stressaantunut? Mun mielestä on ihan eriasia olla alakuloinen.

Outoa kyllä että sitä taas niin toivoo ja kuvittelee olevansa raskaana - ei kyllä mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Noi luget tuo kyllä aina pientä arkuutta rintoihin. Eilen kyllä meni muutaman punkkulasillinen - en ala lasiin sylkemään.
 
Martta
Iltaa vaan. Olen palannut koulutusreissulta takaisin kotiin ja koneen ääreen. Täällä taitaa kaikilla on jonkinsortin odotus-vaihe menossa. Toivottavasti Inkulle tulee menkat, Tähtisumulle ovis ja Nelille ja Kerttuselle kohta plussa. Oli kyllä ihana tulla eilen reisusta kotiin, ja vaikka olin pois vain yhden yön niin mies oli avosylin vastassa. Ei ole vaikeaa meillä saada noita simppatalletuksia :) Tiistaina eli kp 12 aloitan sitten ovis-testailun. Tarkoitus on nyt mennä se jtp tahdilla.

Martta, kp10
 
Martta
Sitä piti vielä mainitsemani että sain tuohon niskan tilanteeseen nyt muutaman päivän saikkua ja viikon kuurin buranaa. On meinaan tulehtunut nivel joka pitää nyt hoitaa. Ja onneksi tuntuu tepsineen nivelvaivaan sekä lihassärkyyn ja hartia on palannut ns normaaliin asentoon oltuaan ihan jumissa. Edellisen tohtorikäynnin jälkeen söin vain panadolia, koska pelkäsn buranan vaikutusta ovikseen, mutta eihän se panadol auttanut. Nyt siis burana kuuri silläkin riskillä että voi haitata ovista. Lääkäri tuntui olevan vähän huvittunut kun kyselin onko siitä mahdollisesti haittaa kiertoon ja ovikseen. Onneksi sain myös lähetteen fysioterapeutille, jonka avulla oppisin pitämään vaivan jatkossa loitolla.
 
Inkku
Suuri kiitos kaikille lohtuhaleista ja muutenkin tsemppaamisesta:)Tuli viikonloppuna sitten "nollattua" tilanne perinteisellä suomalaisella tyylillä eli perseet olalle ja podinkin eilisen sitten vuosisadan krapulaa.En tosiaan ollut juonut mitään joulukuisten pikkujoulujen jälkeen eli nousi sitten hattuun vähän nopeammin.Tuli taas kerran luvattua, etten ota enää ikinä,näinköhän pitää...

Mutta sitä vaan tulin kertomaan, että tänään testailin huvikseni viime vuodesta jäljelle jääneellä ovistestillä ja sehän näytti plussaa..?!En nyt oikein tiedä, että voiko ovulaatio olla oikeasti näin pian km:n jälkeen vai näyttääkö tikku omiaan.No nyt on kuitenkin sit houkutus puuhastella , jos kerran oviskin näyttäis olevan tulossa.Mitään oireita ei ole, saa nähä alkaako se perinteinen alaselän jomottelu niinkuin aikaisemmin ennen ovista...Kyllä se mieli taas äkkiä vaihtui sinne toiveikkaan puolelle vaikka aika suossa tuli rämmittyä vielä pari viikkoa sitten.Nyt oon jo ihan täpinöissäni taas odotuksen odottamisesta:)

Tsemppiä muillekin meneillään oleviin kiertoihin, plussaillaan oikein urakalla!
 
Martta
Tuollainen perusnollaus mallia Inkku on aina joskus paikallaan itse kullekin. Itse vetäisin toissa viikonloppuna reippaammin kun menkat oli juuri alkaneet. Toivotaan että Inkku sun testaus pitää paikkansa ja ovis siellä on tuloillaan!

Inkun tavoin toivon että nyt kevään valoisuuden ja positiivisen mielen ansiosta me kaikki plussataan!
 
tähtisumua
Voi Inkkua, mutta asialliset perseet on joskus paikallaan.

Tänne ei mitään uutta. Loppukiertoa eletään, eikä kyllä jaksa puuhailla yhtään. Eiköhän oviskin jo ollu (kun tuli kaksi päivää ovisplussa), että osui jos osui. Peukkuja pystyyn silti.

Noista tikuista muuten sen verran, että tein sekä digitaalisella testillä että mammaksin liuska ovistestillä. Sen liuskatestin viiva vahvistuu huomattavasti 5 min kuluessa. Yleensä nakkaan ne heti roskiin ja ihmekös kun on ollu vähän testiviivaa haaleampia. Kandee siis hetki niitä tuijottaa.
Naama pärähti digitestiin ihan mukavasti. Limoista osaan jo aika hyvin päätellä koska ovis iskee.
 
Martta
Noista ovistikkujen katseluista. Itse säästin viime kierrossa kaikki viiden päivän tikut ja pidin ne siinä järjestyksessä kun olin ne käyttänyt. Niistä näki sitten hienosti vertaillen miten viiva vahvistui ja sitten vikana päivänä jo haalistui. Ainakaan mun tikuissa se viivojen vahvuus ei siitä muuttunut katsoi sitä sen 10min ohjeajan kohdalla tai sitten vaikka seuraavana päivänä. Tämä sama tikkujen vertailusysteemi on nytkin käytössä kun ovista bongailen. Aloitin tikutuksen kp 12 (tiistai) ja viiva on koko ajan vahvistunut ja nyt tänään viiva oli jo melkein yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Eli todennäköisesti tässäkin kierrossa se positiivinen tulos tulee kp15 eli huomenna. Onneksi ollaan viikonloppu kotona niin saadaan rauhassa ovis hyödynnettyä. Tosin nyt on jo jaksettu puuhastella kp 6,9,11 ja 13.

Nelille ja tähtisumulle tsemppiä loppukierron piinailuun. Onko Kerttusella jotain tuntemuksia kun jännäpäivä on jo lähellä?

Martta kp 14/n.29
 
Nel.
Mulla on ollu jotenkin huono-olo ja väsyttää, vaikka olen tällä viikolla sentään saanut ihmeen hyvin nukkua. Sitä vilua ei kyllä nyt ole ollut mitä yleensä tässä vaiheessa poden. Taas sitä tietty kuvittelee olevansa raskaana, mutta ei kyllä noi oireet vois vielä tässä vaiheessa tulla, vai mitä? Pikkasen on välillä sellainen menkkamainen olo lähinnä kiukun osalta. Ärtsyä kun tavallaan jo viikkoa ennen menkkojen alkamista aavistelee että kyllä ne sieltä alkaa. Kai sitä pitäis viim kesällä laittaa rahat tohon lapsettomuushoitoon. Mutta jos jonkinlainen stressi ja murhe vaivaa, niin ei kai silloin tule raskaaksi millään konstilla? Ärtsyä kun täällä töissä pidetään niin selvänä sitä, että joskus vielä toisen lapsen saan. (En ole siis mitään puhunut)

Vielä parina iltana luge-tabu, ja sitten toivon ettei menkat ma-ti alkais.

Tänään juon muutaman, mutta ajoissa nukkumaan.

Odotan jännityksellä, Kerttunen!

Nel. kp26
 
Martta
Kyllähän me nyt toivotaan että Nel sun oireet voi johtua vain yhdestä asiasta eli pienestä salamatkustajasta :) Auttaisiko jos tekisit sen periaatepäätöksen että lähdetkö hoitoihin ja asettaisit myös aikarajan milloin näin tapahtuu, jos ei ennen sitä ole luomusti raskautunut. Näin olisi ainakin yksi pohdiskeltava asia vähemmän ja stressi sen osalta poissa. Tämä siis tällaisena ehdotuksena. Meillä ollaan miehen kanssa päätös tehty että syksyllä heti tutkimuksiin ja apuja hakemaan, jos vuosi yritystä tulee täyteen ilman tulosta (toivotaan tietty että sinne asti ei tarvitse mennä).

Tein tänään taas töistä tullessa ovistestin. Edellisestä vessakäynnistä oli kulunut hyvän aikaa enkä ollut paljoa juonut iltapäivällä. Tikkuun ei tullutkaan odotettua tulosta vaan ainoastaan ihan heikko viiva! Eilinen viiva oli melkeinpä yhtä vahva kuin kontrolliviiva, eli toivotaan että ovis on kuitenkin ollut ja en vain saanut sitä tikkuun. Pieni pelko on että jos kuitenkin tuo buranakuuri on sen jotenkin sotkenut...Ei kuitenkaan passaa luovuttaa eli miehen kellistystä aktiivisesti tänä viikonloppuna.

Nivelkivun takia buranan syönti jatkuu ja lähete on jatkotutkimuksiin. Masentaa, kun ei haluaisi mitään lääkkeitä syödä edes näin yritysaikana, saati sitten mahdollisen raskauden aikana.

Martta, kp15
 
Martta
Ja tilannetietoa taas täältä. Tehty äsken viimeinen ovistesti ja nyt siihen tuli enää ihan haamujen haamu, oikeastaan vain viivanpaikka. Eli uskottava se on että ovis tuli 1-2 päivää aiemmin tässä kierrossa. Onneksi ollaan tasaisesti pupuiltu ja täytyy vielä ainakin tänään varmistella tilannetta.

Käytiin siipan kanssa shoppailemassa tänään. Ostin itelleni vaikka mitä kivaa, mm useammat farkut. Tajusin vasta kotiin tullessa että jos nyt raskaudun niin kauankohan niihin sitten mahdun.

Martta, kp 16
 

Yhteistyössä