Vauvahaaveet kevät 2010

  • Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti
Aava79
Hei,

ajattelin aloittaa ihan uuden ketjun kevään 2010 haaveilijoille. Olen 29v, tämän vuoden loppupuolella tulee 30v täyteen ja vauvaa meillä on yritetty lokakuusta lähtien. Olin pillereillä yli 10 vuotta ja kierto on edelleen mitä sattuu, vaihtelee 31 ja 41 päivän välillä. Lääkäri epäili hieman monirakkulaisia munasarjoja ja olenkin menossa tutkimuksiin ensi viikolla.

Ajattelin, että olisi kiva perustaa uusi ryhmä missä voitaisiin vaihtaa ajatuksia tuntemuksista ja ajatuksista. Tämä vauvaprojekti on aika rasittavaa välillä ja olisi kivaa jakaa kanssasiskojen kanssa ajatuksia.

Aava79
 
Sari_80
Minä voin liittyä tähän ryhmään. Ikä 28v. ja vauvaa yritetty viime lokakuusta asti. Tähän mennessä saldona 2 keskenmenoa. Eka tärppi tuli heti pillereiden lopettamisen jälkeen ilman ensimmäisiäkään menkkoja ja päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon rv 11 niskapoimu-ultrassa. Kävin läpi silloin rankan kokemuksen, kun lääkkeellinen hoito ei tehonnut ja jouduin lopulta vielä kaavintaan. Aikaa kului tuohon yhteensä 2,5kk, koska odottelimme lääkkeellisen jälkeen luomumenkkoja. Ne eivät tietenkään tulleet, koska kohdussa oli vielä raskausmateriaalia.

Toinen keskenmeno on tuoreessa muistissa ja se tapahtui nyt muutama viikko takaperin. Meni kesken tosi aikaisessa vaiheessa kylläkin. Ehdin olemaan vaan viikon raskaana ja tuli spontaanisti ulos rv 5+. Tänään testattu raskaustestillä nega, ettei veressä ole enää raskaushormonia ja tavoitteena on raskautua uudelleen mahdollisimman pian. Mahdollisesti jo tästä uudesta kierrosta. Huomenna aloitan oviksen tikuttamisen. Sillä tavalla viimeksi kesken mennyt raskauskin sai alkunsa :) En luota kroppaani täysin, koska minullakin on heitellyt kierto +- muutamalla päivällä, joka näissä puuhissa on erittäin tärkeä tieto.

Voitasiin tehä tälläinen lista, johon kaikki voi lisätä ikänsä, monesko yrityskerta kyseessä, suluissa monesko lapsi kyseessä ja päivämäärä jolloin odottaa kuukautistensa alkavan...

p.s Määrittelen oman jännäypäivän, kunhan tikutan eka oviksen.

Sari_80, 28v., yk4, (1), ??
 
Salama83
Hyvä idea, siirryn tänne pulisemaan tuolta tammivauvaketjusta, kun ei kerran tärpännyt. Mutta jospa sitten tulevaisuudessa. :)

Mekin ollaan yritetty viime lokakuusta, pelottavan vaikeaa touhua tuntuu tuo tärpin saaminen olevan. Mulla ikää 26 vuotta, miehellä 29. Gyne arveli, että voisin kärsiä endometrioosista, kun ei ole vielä(kään) tärpännyt. Tutkimuksiin ajattelin hakeutua vasta sitten loppuvuodesta, jos en ole siihen mennessä saanut tikkuun plussaa.

Nyt alkaa pian olemaan taas ovisajat käsillä, pitääpä ottaa niistä kaikki irti. Tosin olen pitänyt jalat tämän viikon ristissä. Olen nimittäin huomenna menossa röntgeniin enkä halua ottaa mitään riskiä, että tekisin pahaa sikiölle/siittiöille. Vaikka tuskin semmoista riskiä on, mutta silti. Hassuako?
 
Salama83
Sari_80, 28v., yk4, (1), ??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.

Lisäsin itseni listaan. Tosin tuo yrityskiertojen määrä oli jotenkin aika vaikea määritellä, kun ei sitä ekaa kiertoa oikein voi laskea. Ehkäisyrengas jätettiin pois jossain yli puolenvälin ja puuhailtiinkin ihan milloin sattui. Mutta heitin nyt sit kasin siihen, eipä sillä kai niin kauheasti väliä. Yrityskiertoja kun on PIRUSTI.
 
Hermis
Jeppajee, tännehän minäkin nyt sitten siirryn. Kiitos ketjun perustajalle! :) Sarille pahoittelut vielä noista keskenmenoista, mutta yhdyn samalla Avan mietteeseen siitä, että mahdollisuus on siis raskautua. Lohdutukseksi voin vielä sanoa (jos se nyt yhtään tilannetta auttaa), että siskoni on saanut useita km:ja, mutta hänellä on kaksi ihanaa lasta. Noi km on varmasti todella rankkoja kokemuksia.. Tsemppiä sinne ja jaksamista!

Vähän faktaa musta: eli olen 24 v, mieheni 25 v. Ollaan oltu ilman ehkäisyä nyt marraskuusta lähtien ja varsinaista yritystä joulusta eteenpäin. Kävin tuossa viime viikolla epäsäännöllisten menkkojen ja ihmeellisten välivuotojen takia lääkärissä ja verikokeita on nyt otettu. Mitään ihmeellistä ei sisätutkimuksessa ollut, kaikki ok. Tulokset kuulen tän kuun lopussa. Nyt ois kp 18 ja aika kumma olo. Alavatsaa on nippaillut aika paljon ja väsymystä kuvioissa.. Nämä "oireet" ovat sitten saaneet toivon heräämään.. :) Mutta samalla valmistelen itseäni pettymykseen.. Näin se menee. Olo on vaan erilainen kuin aikasemmissa kierroissa. Ovista yritin viikon verran tikutella, mutten saanut kun hailakoita viivoja testialueelle. Limat kyllä äiskänpvänä pongasin. :) Noh, saapi nähdä.. Ajattelin tehdä r-testin ens vkon pe viimestään, ku la olis illanistujaiset tiedossa..

Mutta toivottavasti tähän ketjuun saadaan paljon plussia lähiaikoina!! :) Tsemppiä kaikille!! :)
 
Sari_80
Mulla on ollut käytössä ClearBluen digitaalinen ovistesti, joka on erittäin tarkka, selkeä, mutta samalla myöskin hiukan tyyris. 7 testiliuskaa testilaitteineen maksaa jotain 31€. Muita ovistestejä en olekaan kokeillut, koska olen kuullut niistä aika paljon negatiivista palautetta, jonka takia olen aikoinani aloittanut suoraan tuolla testillä.

Kyllä mä myöskin omia kropan tuntemuksia tarkkailen alituisesti ja varsinkin tuo limailu on selkeä merkki siitä, että ovista kohden mennään. Viime plussakierrossani ovisplussa oli kp16 kohdalla ja itse ovis tuntui nippailuineen vasta kp18 kohdalla. Samaa rytmiä ajattelin tässäkin kierrossa käyttää, joten huomenna eka testi kp16 kohdalla ja katsotaan sitten onko keskenmeno vaikuttanut ovulaatioon ja tuleeko ovisplussa normaaliin aikaan. Limailua on kyllä ollut, joten oletan kroppani olevan normaalitilassa...

Meillä ei tosiaan luulis olevan vaikeuksia raskautua, kun nyt tähän meidän historiaan mahtuu jo kaksi plussaa, mutta niinkin ikävät kaksi keskenmenoa. Tämä toinen keskenmeno ei ollut kokemuksena niin rankka, koska siitä parantumiseen ei mennyt kuin muutama viikko. Samaa voisi sanoa melkein henkisestäkin puolesta. Kauheinta oli ekan km:n kohdalla nähdä varhaisultrassa eka syke ja sitten np-ultrassa ei enää löydetäkään eloa ja sitä joutuu kylmiltään päättämään jatkotoimenpiteistä. Ei sellaista toivo kenellekään. Varsinkaan, kun ei ollut mitään käsitystä siitä, että asiat voisi olla huonosti.

t. Sari kp15
 
Hansu.
Moro, kiva uusi ketju :)

Mä olen tuolta kevään 2009 yrittelijöistä sekä myös Kermiteistä ja ehdin käväistä tammikuun 2010 haaveissakin. Tulin raskaaksi viime joulukuussa ensimmäisestä yrityksestä, mutta se keskeytyi viikolla 12 helmikuussa :( Sen jälkeen mulla on kolmannet menkat juuri menossa eli ei ole vieläkään tärpännyt uudelleen.. menen gynelle tutkimuksiin jos tästä kierrosta ei tärppää, koska mun kuukautiset on olleet tosi oudot sen keskenmenon jälkeen. Kierto oli viimeksi vain 24 päivää ja normaalin 4 päivän vuoto on muuttunut 2 päivän TULVAAN... :/

Olen siis 30v. ja mieheni 35v. Ollaan oltu yhdessä vajaa 5 vuotta ja tosiaan vasta viime joulunaikaan päätettiin, että nyt saa vauva tullu jos on tullakseen. Asutaan muuten ulkomailla.

Päivitetty lista:

Sari_80, 28v., yk4, (1), ??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Aava79, 29v, yk6, 18.5 eli ensi viikon maanantai
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.

Plussatuulia, Hansu kp4
 
Kappe82
Kappe ilmoittautuu myös tänne! Pyörin kanssa tuolla kuukausihaaveilu-ketjuissa aikaisemmin, mutta alkoi kierrot heittää niin häränpyllyä ja muutenkin usko menemään koko hommaan, että oon viime ajat tyytynyt vaan taustailemaan... Mut nyt siis taas menossa mukana ja kiva et on vähän laajempi haarukka tärppiajankohdan suhteen tässä ketjussa:)

Meillä siis yritystä viime marraskuusta. Ikää plakkarissa kohta 27 ja miehellä 32. Esikoisesta haaveillaan. Niin ja pilsuja tuli kanssa imettyä sellanen 10-vuotta. En tiiä onko niillä pilsuilla vaikutusta vai ei, mutta jotenki nyt tuntuu siltä että ne jää tulevaisuudessakin syömättä, vaikka joskus vielä ehkäisytarvetta ilmeniskin.
Oon kanssa miettinyt että vois itsensä raahata ainakin alkuun gynen juttusille, että tarkistais onko kaikki kropassa ok... Vetäsen nyt hatusta ton jännäyspäivän ittelleni (nyt siis kp 16).

Sari_80, 28v., yk4, (1), ??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Aava79, 29v, yk6, 18.5 eli ensi viikon maanantai
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Kappe 27v, yk 6, 1.6.
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.


 
Salama83
Saanko esittää tyhmän kysymyksen? Nimittäin mistä te laskette nuo yrityskierrot/-kerrat? Siitä, kun olette jättäneet ehkäisyn pois vaiko suunnitelmallisesta yrityksestä (=ovistikut, ajoitus yms)?

Mun miehen sisko saa toisen lapsensa ihan tässä lähiviikkoina ja olen siitä tositosi iloinen. Tietysti ensisijaisesti heidän puolestaan, mutta lisäksi meidän: nyt koko suvun huomio on heissä ja me saadaan olla rauhassa vauvauteluilta. :) Tosin kaikilla on se käsitys, että me ollaan lapsettomia siksi, kun mä en halua lapsia. Ei olla korjattu heitä, vaan luulkoot niin ihan rauhassa, eivätpä sitten ole jatkuvasti kyselemässä. Homma juontaa juurensa siihen, etten aiemmin liiemmin tykännyt lapsista saati tahtonut omia. Mutta nyt on mieli muuttunut. Seurusteltu ollaan 12 vuotta, joten eipä kai ihme, että mieli on ehtinyt muuttua teinivuosista. ;)
 
Aava79
Oon laskenut ehkäisyn poisjättämisestä vaikka silloin mentiinkin ihan vain tjot meiningillä. Käytin sitten netin laskureita oviksen määrittämiseen mutta siinä vaiheessa kierto heitti niin kauheesti, että ihan huti meni. Kahdessa viime kierrossa oon sitten tikuttanut, ensin niillä viivatesteillä ja sitten tässä kierrossa CB:n tikuilla joihin tulee smiley jos on oikea aika. Mua raastoi erisävyisten viivojen vertailu, kallishan tuo testi on mutta on sitten ainakin joo tai ei, eikä tarvi miestä herättää viivoja vertaileen!!

Yhdessä kierrossa kokeiltiin mys joka päivä tai joka toinen päivä pupuilua - kävi yllättävän rankaksi varsinkin silloinkin olisi vain mieli tehnyt nukkua. Sen jälkeen ollaan sitten oltu vähemmällä stressillä kun ei sitä vauvaa ihan väkisten haluaisi tehdä.

En muuten usko että tässä kierrossa tärppää, ei siis tunnu yhtään miltään mutta ensi viikollahan sen näkee. Tai no eilen oli polttavia mahakipuja niin kuin yleensä ennen menkkoja mutta ne nyt tuskin mistään kertoo.
 
Aava79
Ja mitä utelijoihin tulee, äidilleni olen kertonut ihan suoraan että kovasti yritetään mutta mitään ei näy. Jos häiden jälkeen miehenkin puolelta alkaa tulemaan utelua niin sanon kyllä suoraan sittenkin, että alustaviin tutkimuksiin ollaan menossa, kerrotaan kyllä sitten ajoissa jos on aihetta alkaa nutun tekoon. Tai itseni tuntien se tulee sitten sellaisena päräytyksenä että kukaan ei uskalla kysyä asiasta toista kertaa! :D
 
Sari_80
Meidän vauvahaaveista tai yrityksestä ei tiedä muuta kuin muutama harva ihminen. Vanhemmille tai ihan lähimmille ystäville ei olla kerrottu, koska ei myöskään haluta sellaista painetta näiden ihmisten suunnalta, että joutuis koko ajan päivittää tilannetta missä mennään. Ekassa raskaudessa jouduin kertomaan työpaikalla pomolleni, koska siihen liittyi silloin lääkärikäyntejä ja sairaslomaa keskenmenon takia. Myöskin lajivalintani on sellainen, että jouduin valmentajalleni kertomaan. Mutta muuten ollaan oltu hissukseen. Ja varsinkin nyt toisen keskenmenon jälkeen tuntuu siltä, ettei uskalla kertoa asiasta, ennenkuin se vauva on sylissä...

).( Tänään testattu ovistestillä, mutta ei ainakaan vielä ole lh-huippu. Ja limailu jatkuu, joten tämä kierto saattaa sittenkin hieman heittää.

t. Sari kp16
 
Aava79
Se täytyy kyllä vielä todeta että en osannut edes odottaa että vauvanteko olisi näin monimutkaista ja vaikeaa! Mielessä käy sekin että mitä jos on napsinut pillereitä ihan turhaan vuosikaudet...??
 
Sipuli'10
Minäkin ilmoittaudun täältä vielä mukaan. Aloitimme vauvaprojektimme viime marraskuussa ja tulin heti toiselta kierrokselta raskaaksi. Valitettavasti raskaus osoittautui tuulimunaksi ja kohtu tyhjennettiin muistaakseni raskausviikolla 10. Tämä on nyt siis kolmas yrityskerta tuulimunan jälkeen. Edellisessä raskaudessa rinnat kipeytyivät heti oviksen jälkeen ja jotenkin olen pitänyt sitä edelleen selvänä merkkinä. Jos ei rinnat siis kipeydy pian oviksen jälkeen, niin tuskinpa on tärppikään käynyt. No, nyt ei ole kipeät, joten toiveet ei oo kovin korkealla.

Olisin teiltä muilta viisailta kysynyt, että mitähän kohdussa mahtaa ovulaation jälkeen tapahtua? Mulla on jatkuvasti oviksen jälkeen ollut joitain tuntemuksia. Viime kierrossakin noin viikko oviksesta kivut olivat lähes polttavia ja olin aivan varma tärpistä. No, menkat kuitenkin alkoivat. Nyt on jokseenkin samanlaisia tuntemuksia ja mietityttää, että mitähän siellä oikein tapahtuu.


Aava79, 29v, yk6, 18.5 eli ensi viikon maanantai
Sipuli'10, 28v, yk5, 23.5.
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Kappe 27v, yk 6, 1.6.
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), ??



 
Heituli
Taidanpa minäkin liittyä tänne :)

Mie oon 25 vuotias ja mies 26. Yhdessä ollaan oltu jo reilu 7 vuotta ja naimissa 9kk.
Vauvaa ollaan yritetty viime heinäkuusta lähtien. Sitä ennen ehkäisykeinona on ollut keskeytetty yhdyntä. Mutta eipä vaan ole vieläkään tuottanut minkäänlaista tulosta :(
Gynelle olisi tarkoitus aikaa varata jossain vaiheessa ja käydä tarkistuttamassa, että kaikki on ok. Syksyllä sitten tutkimuksiin jos ei ala vauvaa kuulumaan :/


Aava79, 29v, yk6, 18.5 eli ensi viikon maanantai
Sipuli'10, 28v, yk5, 23.5.
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Kappe 27v, yk 6, 1.6.
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), ??
Heituli, 25v, yk 10, 3.6.

Heituli kp 14



 
Aava79
Kuinka pitkät teillä on kierrot? Lisäsin tuohon tieto-osuuteen vielä kiertopäivän ja yleisen pituuden.


Aava79, 29v, yk6, 18.5, kp 30/31-41
Sipuli'10, 28v, yk5, 23.5.
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Kappe 27v, yk 6, 1.6.
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), ??
Heituli, 25v, yk 10, 3.6.
 
Sari_80
Aava79, 29v, yk6, 18.5, kp 30/31-41
Sipuli'10, 28v, yk5, 23.5.
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Kappe 27v, yk 6, 1.6.
Heituli, 25v, yk 10, 3.6.
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, ??

p.s Muistakaa päivitellä tuohon listaan (sulkuihin) se monesko lapsi on kyseessä? Meillä yritetään vasta ensimmäistä.
 
FrauM
Pikkasen on tää alan termistö hukassa, mutta ikää 31v, suhdetta takana 7 v josta vajaa puolet naimisissa. Kun kerran menkat alkoi eilen niin nyt lienee kp 2. Pillerit lopetin vajaa 3v sitten (aiheutti 2-3vko menkat ja mielenhäiriöitä yms raivoamista ja pillitystä), siitä asti leikitty kumien kanssa. Yritys alkaa nyt, tavoitteena jäädä äippälomalle 2010 puolella. Kierto on tarkka kuin kello, mitä nyt silloin tällöin siirtyy päivää aikaisemmaksi. Edellisen ovulaationkin muistan aika lailla kellolleen,( oon aina tuntenut ne suht hyvin) eli seuraava olis odotettavissa aamupäivällä 29.5 ;o). Raskaustestiä voisi kokeilla viikkoa ennen juhannusta.

Muuten fiilikset on aika odottavat, en oo koskaan ollut erityisen vauva- taikka lapsiystävällinen, vaan aika ristiriitaisiakin ajatuksia aiheesta. Nyt kuitenkin koetaan että aika on kypsä, työelämää ja maailmaa on nähty ja vähän kypsyttykin. Talotilanne on hieman kesken, mutta katto on kuitenkin päällä, loppuun rakennellaan kun jaksetaan. Henkisesti oon koittanut valmistautua ajatukseen että ei välttämättä heti tärppää, vaikka tietääkseni esim. siskoilla (5 siskonlasta) ei ole juurikaan tärppiongelmia ollut. Lähinnä koitan kehitellä kiertovastauksia ja tekosyitä mahdollisen raskauden peittelyyn esim alkoholin käytön osalta, sillä en jaksaisi yhtään ylimääräistä hössötystä suvun puolelta. Työpaikan tasolla olisi oikein loistavaa olla raskaana viimestään syksyllä, sillä se antaisi vähän suojaa tulevilta vähennyksiltä.

Parisuhdetasolla asiaa on työstetty tämä kevät, ja se on kyllä aiheuttanut alku räjähtelyn jälkeen yleistä lähentymistä ja "harmonisoitumista". Positiivista siis se.
Itseä arveluttaa lähinnä tulevat kilot (joita on jo ennestään sangen runsaasti) sekä yleinen jaksaminen/pinnan kesto. Mutta kaiken kaikkiaan projektin luulisi kasvattavan luonnetta, ja se olisikin hyvä ja korkea aika. Myös toisesta koirasta pitäisi hankkiutua eroon.
Näillä ajatuksilla ilmoittaudun leikkiin mukaan. :eek:)
 
FrauM
Kuten sanoin, tää termistö on hieman hakusassa.. Siitäpä ne selvis kun vähän tavas..

Aava79, 29v, yk6, 18.5, kp 30/31-41
Sipuli'10, 28v, yk5, 23.5.
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Kappe 27v, yk 6, 1.6.
Heituli, 25v, yk 10, 3.6.
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, ??
FrauM, 31v, yk1, 13.6,kp 24/25 (?)
 
Aava79
FrauM luulen kyllä että siihen ajatukseen kasvaa ja oma lapsi tuntuu varmaan eriltä kuin naapurin huutokone - pinnakin kestää sitten paremmin. On tästä pitemmästä yrityksestä ollut hyvänä puolena se että molemmat ollaan kasvettu ajatukseen kunnolla ja molemmat todella haluaa lapsen - alussa molemmilla jännitti ajatus muutoksesta aika lailla.

Sain vihdoinkin käväistyä kuntosalilla pitkästä aikaa, pitäisi alkaa ihan kunnolla taas treenaamaan - mukavasti lievittäisi sitten stressiäkin. :)


Joo ja esikoisesta meillakin haaveillaan eli

Aava79, 29v, yk6, (1) 18.5, kp 31-41pv
Sipuli'10, 28v, yk5, 23.5.
Hermis, 24v, yk 5?, 23.5??
Salama83, 26 v, yk 8, 1.6.
Kappe 27v, yk 6, 1.6.
Heituli, 25v, yk 10, 3.6.
Hansu78, 30v, yk4, 7.6.
Sari_80, 28v., yk4, (1), kp29-32, ??
FrauM, 31v, yk1, 13.6,kp 24/25 (?)

 

Yhteistyössä