Vauvahaaveet kevät 2010

  • Viestiketjun aloittaja Aava79
  • Ensimmäinen viesti
Annulee
Heippa taas....pitää nyt muutama sana laittaa kun jotenkin masentaa taas tää vauva-asia niin paljon...ihan sellanen toivoton olo että mä en IKINÄ tule enää raskaaksi.... siihen vaikuttaa varmaan myös se että mun kaveri "pääsee" tänään inssiin ja veikkaa että kyllä varmaan tärppää. Hänel tärppäs viimeksikin mut meni sitten vaan kesken vko 5. Voi kun siihen inssiin pääsis tosta vaan ajan varaamalla, mutta me ei kyllä taideta jaksaa lähtee niitä tutkimusrumbia läpikäymään. Haen tänään taas clomeja apteekista, toivottavasti niitä siellä on ja toivon parasta. Mua vähän masensi kun luin täältä että ei ovistikut näytä totuutta. Mä olen aina luottanut niihin....olenko sit ollut täysin harhaanjohdettu. Mitä kokemuksia teillä niistä on? Ja mikä merkki on ollut paras. Niitä ClearBluen testejä en millää raaskis ostaa, kun mulla voi kulua niitä 7-8 testiäkin per kuukausi... Viimeksi käytin Onni testejä ja kylä mä niillä ainakin oviksen sain tulemaan, mutta en sitten tiedä että oliko todenmukainen tulos...ehkäpä ei, eipä ainakaan vaavia saatu aikaiseksi.

Tuulinen päivä, toivottavasti plussatuulinen!!
 
Rapsu-81
Annulee, mä oon kokeillut vain mammaksi.fi:n liuskatestejä ja ne ei mulla toiminut: pelkkää haaleata viivaa, ja kuitenkin gyne todistetusti bongasi puhjenneen munarakkulan, eli ovulaatio oli hetki sitten tapahtunut. Mutta tämä on vain mun kokemus, samat testit voi toimia jollain muulla tai toiset testit voivat olla paljon parempia. Itse jätän testit pois turhina, kun kerran tunnistan ovulaation kropastani, testeistä en.
 
Annulee
Kävin äsken apteekissa hakees nyt kuitenkin ovistestejä, kun mä en kropastani havaitse sitä mitenkään...joten jotain apuvälineitä on pakko käyttää ja vielä kun on vähän vaihteleva kierto niin koitan jotenkin saada selville. Toivotaan että tärppää...! Clomit haen iltapäivällä. Mul ois jo tänään ollut kp5 mut kai ne clomit voi aloittaa puoli päivää myöhässä...ei pitäs vaikuttaa...kai.
 
Nel.
Mä oon tässä pähkäillyt että mitä strategiaa käyttäisi. Oletan että ovis on tossa su-ma. Vielä ei olla touhuiltu paljoa, jottei ihan hapoille menisi etukäteen. Mutta tänään voisi ja sitten taas su päivällä...ja ja. Meillä on aina ollut se onglema että arvioin oviksen tulevan hiukan aikasemmin, ja sitten kun se oikeesti on, ollaan jo aika väsyneitä peiton heilutteluun, ja hyvä ois jaksaa siitä vielä seuraavanakin päivänä.

Jos nyt ei tärppää niin menen gynen juttusille, että tehdään eka sellaiset helpot verikokeet ja mitä niitä nyt sitten onkaan. Ja vois kanssa pyytä jos mies voisi sen kautta laittaa purkin menemään. Muthan ultrattiin kuitenkin jo keväällä, eikä siinä ainakaan mitään uutta epäilyttävää havaittu. Nyt kuitenkin jo yk8 ja täytän tämän vuoden puolella jo sen maagiset 35v, jolloin hormoonit romahtaa.....:(
 
Nel.
Tänään päivällä tuntui alavatsalla vihlaisuja, ja tänä iltana jomotellut ovistyyppisesti, ei kuitenkaan ihan niin voimakkaasti kun mulla viime kuukausina - oiskohan se hyvä juttu! Myös päiväpuuhastelut pystyttiin toteuttamaan, joten ajoitus aikas hyvä...lisäksi sutinaa oli jo pe....ja huomenna vois vielä varmuuden vuoksi. ;) On se hassua että näin oviksen aikoihin on aina tosi toiveikas ja positiivisin mielin.

Plussatuulia!
 
Hermis
Annulee: nuo masistunteet ovat ihan normaaleja.. Ja todella kurjia, koita jaksaa! Aina vaan on jaksettava yrittää uudestaan. Kauheen monella on käynyt niin, että ovat lopettaneet päivien laskemisen ja stressaamisen ja, kas, tulleet raskaaksi! Mua jotenkin ärsyttää tollanen (en siis tarkoita raskaaksi tulemista), koska tiedän itsestäni sen etten ikinä kykene tuohon ja tätä myöten siis raskautuminen hankalaa.. Tiedän, että ajattelutapa on naiivia, mutta en vaan halua päästä yli tästä haaveilemisesta. Ja näköjään sitä se kaipaa (haaveilusta ylipääsemistä).

Niistä ovistikuista: mä en ole saanut yhtään positiivista tulosta ovistikuilla, vaikka olen käyttänyt niitä noin 4 kiertoa. Siksipä sainkin lähetteen gynelle (ja pääsenkin jo ensi viikolla tutkimuksiin!!) ja saan varmistuksen sitten, että ovuloinko ollenkaan. Toivottavasti mullakin käy niin kuin Rapsulla eli ovuloin sittenkin ovistestien tuloksista huolimatta.

Nel: mikä on tilanne? Tuntuuko tärppäävän? Yrityksestä ei ainakaan ole puutetta.. ;)

Ja sitten vielä mieltäni askarruttava kysymys: koska ajattelitte/olette ottaneet miehenne mukaan lääkärikäynneille näin haaveiluvaiheessa? Mietin tuota ensi viikon gyneaikaa.. en kylläkään usko, että mies siitä mitään irti saa, mutta haluasin pitää hänetkin ajantasalla ja hän kyllä myös haluaa pysyä.. :)

Kovasti plussatuulia täältä lähettelee Hermis.
 
Rapsu-81
Heippa!

Minä aloitin taas uuden kierroksen, nyt yk4. Tuhruttelin 3,5 päivää ja eilen alkoi kunnon vuoto. Tuhrut oli pidemmät ja erilaiset kuin ennen (punaista ruskean sijaan), ei hajuakaan miksi. Taas saa toivoa, ettei sillä ole vaikutusta raskautumiseen... Nyt sitten taas odotellaan tädin häipymistä ja ovisoireita. Jotain hyvää lyhyessä kierrossa, ei tarvitse odotella niin pitkään :)

Hermis, mä en ole vielä ajatellut edes, että ottaisin miehen mukaan gynelle. Saa tulla sitten mukaan, kun on raskausultrien aika, tai jos joutuu lapsettomuustutkimuksiin (toivottavasti ei!) Mutta ymmärrän kyllä, jos miehen ottaa mukaan gynelle aikaisemminkin, koskettaahan se lapsen hankkiminen yhtä lailla miestä.

Plussaonnea ja positiivista mieltä kaikille teille :)

-Rapsu kp2

Listapäivitys:

Annulee: 36v.....yk_monta.....(2).....kp32-40 pv.....??
Hermis: 24v.....yk 9......(1).....kp 27-44 pv.......3.-14.9??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk8.. poika-07...kp 29-30...........6.9
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 24-28..........8.8
Rapsu-81: 28v......yk4.... (1)...kp 23-27..........18.9.

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
 
Annulee
Listapäivitys:

Annulee: 36v.....yk_10.....(2).....kp32-35 pv.....17.9.->
Hermis: 24v.....yk 9......(1).....kp 27-44 pv.......3.-14.9??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk8.. poika-07...kp 29-30...........6.9
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 24-28..........8.8
Rapsu-81: 28v......yk4.... (1)...kp 23-27..........18.9.

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
 
Annulee
Päivitin nyt itselleni yrityskerraksi 10, mut vaikee laskea, kun kaiken kaikkiaan tätä toista lasta on yritetty jo pari vuotta mutt siinä on ollut taukoja ja en oo joka kerta ovistestejäkään tehnyt. Tämä kierto on kyll kilometrien mittainen, siis tuntuu että aika ei kulu mihinkään...
 
Nel.
Täällä on ollutkin hiljaista vähän aikaa.....

Tottakai taas elää suuri toivo että nyt ois tärpännyt - nyt ainakin ajoitus oli tosi hyvä, eikä ollut sitä ylipeuhaamista (vai miten sen sanois). Lääkärit kun kerran suosittelee että joka toinen päivä vaan.

Kaikille tuhruttelijoille louhdutukseksi, että olen kuitenkin jo yhden lapsen tuhruttelusta huolimatta saanut - eikä lääkäri ole koskaan sanonut että se voisi olla onglema. Tietty tärkeää että luteaalivaihe tarpeeksi pitkä.
 
Kerttunen
Olen ylpeä itsestäni, että olen saanut pidetyksi paussia ainakin Elleistä, jos en haaveista. Siis välillä vaan tuntuu, että liikaa roikkuu täällä ja vatvoo samaa asiaa, joka ei miksikään muutu. Onneksi kesällä oli niin paljon tekemistä, ettei konetta tullut edes avatuksi.

Uusia "kasvoja" on paussini aikana tullut ketjuun ja se on aina kiva, kun saa tuoretta verta ja juttuja.

Kovasti on oviksia yritetty testailla, eikä kaikille ole tikuista selvää plussaa löytynyt. Minulla oli vähän sama tilanne ennen esikkoamme, mutta jo silloinkin gynellä todettiin ovis ja onhan tuo poikakin siitä todisteena. Nyt alkuvuodesta kävin kp 11 (muistaakseni) gynellä ja hän ultrasi johtofollikkelin ja sain myös ovistestiin (apteeksita ostettu) selkeän plussan kp 13. Samaan aikaan oli reilut limat ja vielä kivut kp 14 tai 15, joten kaikki merkit täyttyivät. Raskautta ei kylläkään tullut. Nyt luulen tietäväni oireet niin hyvin, etten enää ole ovistestejä ostanut. Tässä kierrossa kivupuja oli oikein kunnolla. Onko se sitten hyvä vai huono merkki, mutta kattellaan nyt. Tänään menossa kp 20/25-28, mutta koska kivut tulivat vasta kp 16, uskon että kysessä on 28 päivän kierto. Eli ei pitäisi sortua liian aikaiseen testailuun, niin kuin minulle aina käy.

En tiedä onko edellinen lista ajantasainen, mutta aika monella näyttää testipäivät olevan syyskuun puolella. Onko juuri nyt kenelläkään jänniä päiviä?
 
Listaus
Listapäivitys:

Annulee: 36v.....yk_10.....(2).....kp32-35 pv.....17.9.->
Hermis: 24v.....yk 9......(1).....kp 27-44 pv.......3.-14.9??
Heituli: 25v.... yk 12... .(1)..... kp 29-35 pv...... 5.8.
Sari_80: 28v....yk 4.... .(1)..... kp 29-32..........26.6.
Nel: 34v ........yk8.. poika-07...kp 29-30...........6.9
Mimis: 24v......yk2......(1).....kp ? ..............7.-9.8 (km 05/09)
Kerttunen: pitkä yritys.....(2)...kp 25-28..........5.9.
Rapsu-81: 28v......yk4.... (1)...kp 23-27..........18.9.

Plussanneet:

Aava79: 29v .. yk 6 .... (1) ... +18.5
Kappe82: 27v .. yk 6 .... (1) ... +1.6.
Salama83: 26v .. yk 8 .... (1) ... +1.6.
 
Hermis
Mitäs tänne? Hiljaista on....

Kohta ois mun "jännät päivät" käsillä. Ei ole mitään oireita ja olen 99%:n varma etten ole raskaana. Mä olin kovin väsynyt tän kierron mahdolliset ovispäivät ja tuli oltua aikas passiivinen.. Joten tiedän jo valmiiksi asennoitua, että menkat alkaa viikon sisään.
 
Nel.
Mulla on ollut ihme alavatsan jomotusta ja vihlontaa koko päivä - ja nyt siis viikko oviksesta. Ei mun mielestä ihan tässä vaiheessa vois mitään tuntemuksia tulla raskaudesta. Menkkoihin viittaavaa tää ei kuitenkaan ole. Noh, loppuviikosta tilanne selviää.
 
Salama83
Kävin just aamulla lukemassa ketjusta mun tekstejä oman plussauksen aikoihin. Tuntuu, että siitä on jo ikuisuus, vaikka vasta 3 kk :) Mä niin haluan teidät kaikki muutkin mukaan plussajunaan, siellä on hyvin tilaa. Ja ihan varmasti sinne pääsette, osa toivottavasti hyvinkin pian. <3
 
Kerttunen
No niin, mikäs on Hermiksen tilanne?

Niin ja totta kai viikko oviksen jälkeen voi olla oireita, niitä kiinnittymissellaisia. Tsemppiä Nelille. ´Mikäs on esikon "flunssatilanne"?

Ja Salama on käynyt kannustamassa, kiitos siitä. Oletko jo "auvoissassa "keskiraskaudessa?

Muillekin taas kerran terkkuja.

Oma tilanteeni on samanlainen kuin heinäkuussa eli testasin kp 25/25-28 haalean plussan ClearBluen herkällä testillä. Tuli näkyviin lähes heti, paljon ennen 2 minuuttia. Mutta enpä yhtään tuulettele, koska ihan samanlaista on ollut ennenkin. Kiinnittymistä yrittää tehdä, muttei sitten jaksa sinnitellä mukana. Aamulla uusintatestaus. Pessimistisesti suhtaudun myös siitä syystä, että minkäänlaisia oireita ei ole. Ekan raskaudessa nännit kipeytyivät niin selvästi viikkoa ennen menkka-aikaa, että epäilystä ei ollut. Nyt ei siis mitään siihen viittaavaa. Plääh!!!!
 
Nel.
Täällä on valvottu jo toinen yö esikoisen flunssan takia. On se hurjaa miten yö voi mennä pipariksi pikku nuhan takia - mitäs sitten jos sikaflunssa tulisi. Viime yönä myös mietin sitä, miten sitä selviäis jos vieressä ois myös vauva jota pitäis yöllä imettää. Noh - eiköhän sekin joskus koeta.

Ei mitään tuntemuksia - ja se on musta hyvä juttu. Kaikille teille vinkiksi jotka sitten joskus vielä toistakin lähdette yrittämään että kirjatkaa tuntemuksia ylös alkuraskaudesta - niin ei tarvii sitten arvailla tässä vaiheessa mikä oire mahd mitäkin on. Mä kyllä aloin kirjoittamaan ylös juttuja sitten kun raskaus oli varma, mutta en sitä ennen...

Kerttunen ja Hermis: kertokaa kun alkaa tilanne hahmottua!
 
Salama83
Teilläpä täällä jännät paikat edelleen, edelleen on peukut pystyssä! :) Ja Kerttunen saanut plussan, sehän on tositosi hieno juttu! Itsekin tein useamman testin ennen kuin uskoin, että raskaana todellakin ollaan ja että pieni on pysynyt kyydissä. Nyt viikkoja on kasassa jo reilu 17 ja kun kaamea pahoinvointi lähti väistymään, pystyin jo alkaa nauttimaan tästä pienestä ihmeestä entistä enemmän.
 
Kerttunen
Nelille edelleen jaksuja lapsen hoitamiseen. Toivottavasti itse olet pysynyt terveenä.

Niin ja kiitos tsempityksistä, Nel ja Salama, mutta kyllä tää mun tilanteeni on ihan selvä, vaikkei mitenkään selkeä näin päälle päin. Eilen aamulla siis kp 25/2¨5-29 ClerBluen herkällä testillä selkeä plussa ja tosi nopeasti piirtyikin testiin. Tänä aamuna myös apteekista ostettu FIrst Signal -testi, joka reagoi 10 uml:lään hcg:tä ei yhtä herkkä kuin CB ja tulos täyspuhdas nega. Eli kyllä se nyt vaan niin on, että CB jostain syystä näyttää mulle plussaa, vaikkei sitä oikeasti olisikaan. Tai sitten reagoi kuitenkin pienempään määrään hcg:tä ja kyseessä oli taas kiinnittymisyritys.

Sorry, että käytän tätä palstaa roskakorina, jonne aina suollan kaikki pettymyksen tunteet. Mutta on ihanaa, että on joku kanava, mihin voi kaataa kun pursuaa yli.

Toivottavasti Hermiksellä on jotain ihan muuta kerrottavaa tänne.


Ja tästä kaikesta huolimattakaan, minä en mitään opi. "Miksi kidutat itseäsi testaamalla niin aikaisin?????", kaikki viisaammat voivat kysyä. Ja minä vastaan, että siksi. :)

Vähän mietityttää, että pitäisikö pyytää gyneltä keltarauhashormonia, mutta ei kait sekään auta itse kiinnittymiseen vaan siihen, että raskaus jatkuu. Onko jollakulla tietoo tästä asiasta? Gyne ei ole siinä mielessä kiinnostuntu apujen antamisesta, että meillähän on jo lapsi ja toisaalta tilanne on aina näyttänyt just sellaiselta kuin pitääkin (johtofollikkeli, kohdunlimakalvon paksuus jne).
 
FrauM
Ajattelin tulla ilmoittamaan että ollaan kesätauon jälkeen taas yritysrivistössä.. Tosin Tarkoitus ei ole tikkana metsästää kiertoja ja ovulaatioita, ennemminkin jätettiin ehkäisy pois ja katsotaan mitä tapahtuu. Tuossa keväällä kun jahkattiin että lisääntyäkkö vai ei, huomasin että mitä enemmän täällä luki muiden juttuja ja oman pään sisällä pyöritteli ja suunnitteli asiaa niin sitä enemmän tuntui olevan stressiä asiasta ja vähän känääkin miehen kanssa. Keväällä meinasi tulla vähän kilpajuoksun maku siihen touhuun.. Tätä palstaa lukiessa tulee ensimmäisenä jo metrien päästä mieleen tekemisen meininki. Toki kun itsellä ei ole kuukausien yritystä, pettymyksiä, keskenmenoja yms pään seinään hakkaamisesta kokemusta, niin tuo paneutuminen lapsen Tekoon voi siksikin tuntua vieraalta. Ehkäpä nämä kesän kokemukset ovat aiheuttaneet sen etten ihan niin valmiiksi enää asioita suunnittele ja mieti, kuhan muutaman kuukauden päähän näkee niin hyvä. Tämä päivä ja se mitä tänään on riittää kuitenkin täksi päiväksi. Onnea kaikille perhe-elämäänne, ja keskittykää elämään ihan oikeassa maailmassa. :)
 
Nel.
Näitä palstoja lukiessa saa tosiaan sen käsityksen että lapsen maailmaan saaminen on tosi hankalaa, mutta silti kuitenkin vastaan kävelee koko ajan vatsa pyöreinä olevia naisia, ja vauvauutisia satelee lähipiirissä. Tänne siis yleensä eksyykin ne joilla ei heti tärppää. On nimittäin hyvä tietää, ettei ole yksin sen ongelman kanssa.
 

Yhteistyössä