Vauvahaaveet kevät-kesä 2011

  • Viestiketjun aloittaja Nel.
  • Ensimmäinen viesti
Martta
Nel: ..............35v ...........yk20.. ............(2).............kp 29................20.8.
Martta: .........30v............yk12...............(1)... .........kp24-34...........16.9
Tähtisumua: .33v............yk11..............(2)............ .kp28-30............27.8.
Inkku:...........30v.............yk5.............. ..(1).............kp 26-33..........24.8
miikku:..........31v.............yk1.............. ...(3).............kp 29-30...........2.9.
Mamma:........24v............yk1.................( 3)..............Kp 30................23.8

Täti kurvasi paikalle tänä aamuna ja kierto oli vaan 25 pvää. Nyt lähti yk 12 meillä käyntiin.

Että tämmöstä. Toivottavasti joku meistä saisi sen plussan.


Martta, kp 1
 
tähtisumu
Voi ei Martta! Voin kuvitella miltä susta tuntuu. :(
Tämä on niin turhauttavaa.
Onneksi olette jo menossa hoitoihin.

Mulla ne verikokeet tehtiin muuten oviksen jälkeen. Täytyy kysellä pitäiskö alkukierrossakin tehdä. Noi oli ihan ok.
 
Nel.
Täällä vaikuttais myös käynnistyvän kp1....tai ainakin huomenna hanat aukee kunnolla, eli ihan samoissa mennään Martta. Mulla kylläkin kierto se 29 päivää.

plääh.

Eli tästä alkaa luomukierto - tärppi, tärppi, tärppi!!!!!
 
Martta
Ei olekaan vielä "hanat auenneet". Aamulla tuli pyyhkiessä ihan kunnolla punaista mutta nyt siteeseen on tullut vasta vähän onnetonta ruskeaa tuhrua. Mitään kipuja ei ole ollut, tosin aamulla otin yhden buranan. En kuitenkaan elättele mitään toiveita, koska viime yönä heräsin vessaan ja testin tein --> niin nega kuin voi olla. Eiköhän siis tänään myöhemmin tai viimeistään huomenna kunnon vuoto ala.

Nelille kanssa pahoittelut tädistä. Samoissa mennään sitten tää kierto.

En tähtisumu tiedä mitä ne niillä alkukierron verikokeilla testaavat, mutta eiköhän se selviä kun klinikkalla käydään juttelemassa.

Aika jännä Miikku noi sun limat jos noin radikaali muutos tapahtunut. En kyllä tiedä mistä voisi johtua. Itse huomaan oviksen aikaan että koostumus on erilaista mutta en ole pitänyt kirjaa ovislimojen kestosta, ehkä muutama päivä. Sen jälkeen loppukuusta en juuri ole kiinnittänyt niihin huomiota. Joskus yrityksen alkuaikoina luulin jo innoissani että loppukierron runsaampi valkkari oli merkki tärpistä mutta ei se koskaan ollut joten lopetin tarkkailun.

Onko Inkulla ja Mammalla mitään oireita?
 
Nel.
Tosiaan ihan samoissa mennään, sillä ei mullakaan vuoto ole vielä kunnolla alkanut, eikä kipuja juurikaan. Eli parin päivän tuhrut varmaan meneillään. Juuri raskautunut siskoni sanoi, että oli menkkakivut ihan karmeet ja sit olikin raskaana. Joten tietynlaiset menkkakouraisut kyllä viittaa raskauteen. Mulla oli kanssa sellaista silloin neljä vuotta sitten.

Mä oon ollu kyllä ihan sairaanloisen väsynyt tällä viikolla. Vaikka siis suht hyvin nukkunut. Voiskohan jotenkin johtua siitä, etten nyt niitä lugesteroneja ottanut? Tekis mieli otattaa muitakin verikokeita, että tietäis esim hemoglobiinin ja tulehdusarvojen olevan hyvät ennen kuin etenee hoidoissa.

Mulla oli silloin jo viime syksynä alkukierron verikokeet, en muista mitä kaikkea ne otti, mutta sitä folikkelin kasvua siinä kai seurattiin ja kilpirauhasarvoa, loppukierrosta sen sijaan progesteroni arvo.
 
tähtisumu
Pidän peukkuja Martta ja Nel, että tuhrunne enteilisivät raskautta. Niin kauan kun täti pysyy kunnolla pois, se ei ole tullut.

Kaivoin ne verikoetulokset tuolta ja multa tutkittiin S-PRL, S-TSH ja S-T4-V.
Kaksi viimeisintä on kilpirauhaskokeita ja eka prolaktiini (säätelee sukurauhasten toimintaa jne.).

Mulla on nyt menossa joku masennuksen tapainen. Töissä ei huvita yhtään, olen jo valmiiksi apea kun kierto 13 paukahtaa kohta kuitenkin ja miehen simppatulokset on kuitenkin ihan huonot. Jokapaikassa osuu silmiin, että suurin osa raskautuu 1. vuoden aikana. Se on nyt takana. Huononeeko meidän tsäänssit nyt? Mitä ne hoidot sitten maksaa? Pitäiskö teettää vielä aukiolotutkimus tuolla yksityisellä ja hakeutua sitten julkiselle. Pitäiskö heti jo hakeutua, kun siellä jonossa menee kuitenkin? Menenkö työterveyteen vai terveyskeskukseen?

Onko jossain ohje, että epäiletkö lapsettomuutta, toimi näin?

Onko uusilla palstalaisilla edes mitään iloisia uutisia? Toivottavasti jollakulla jomottaa sopivasti ja saatte tuplaviivat tikkuun (en ole muuten tehnyt useampaan kuukauteen yhtään raskaus- tai ovistestiä vaikka niitä on kaappi täynnä).

Tähtisumu
kp 22 (odotettavissa 28 vrk kierto)
 
miikku79
Moikka näin keskellä yötä!
Täällä pitää aivan järkkyä kiirettä esikoisen huomisten 4 vee synttäreiden tiimoilta. 15 muksua porhaltaa paikalle aamulla klo 10 ja hommat on vielä puoli tiessä. Huh! En tajua miten kaikki valmistelut jää aina viime tinkaan. juhlakalua itseään ilmeisesti hieman jännittää huominen, kun huutaa ja vinkuu unissaan tuolla sänkyssä koko ajan ja sitten herää pienempikin, äipällä kädet taikinassa ja marsipaanissa ja isännällä jo kauan sitten sovitti vapaa ilta, eli katastrofin ainekset kasassa :)

Oireita ei juuri ole tänään ehtinyt kuulostella, mikä on ihan hyvä juttu! Kovasti odottelen näkeväni pöksyissä jonkinmoista kiinnittymisvuotoa, mutta eipä ole näkynyt..
Mä en ole polttanut tupakkaa, kun viihdeiltoina, enää vuosiin, mutta aina kiireessä ja stressissä tekisi hermosauhuja mieli, ja nyt taatusti polttaisinkin yhden jos tupakkaa olisi. Raskaana siis tuskin olen, koska silloin ajatuskin sauhuista sylettää..

Päätin etten testaile, enne kuin menkat on oikeasti myöhässä (ellei mieli muutu :)). Mulla on viime talvena ollut jopa 35 pvän kiertoja, joten kiirettä testin tekemiselle ei todellakaan ole. syyskuun puolella vasta.
Nyt kuorrutan kakun loppuun ja painun suihkuun ja unten maille, että jaksaa huomenna sykkiä.

miikku dpo 6 kp 19
 
Inkku
Ompas tänne tullut taas paljon juttua parin päivän sisällä.Tervetuloa Miikku79 myös haaveilijoihin!Kiva saada uutta verta verta tähän ketjuun!

Martalle ja nel:ille tätisympatiat lähettelen täältä, perästä tullaan varmaan parin päivän päästä:(
Mälin toivon, että uudet repäisis ja aloittais plussasuman,pakkohan täällä jonkin on se plussa saada!

ON:eipä juuri muutosta viime kierron "oireisiin".Harvakseltaan edelleen kourii ja nipistelee, eilen testasin herkällä testillä puhtaan negan, mutta joo myönnän että oli kyllä ihan liian aikaista, vasta kp 24/27.Mutta toiveet on kyllä jotenkin jo hiipuneet, kun tosiaan ihan samanlaiset tuntemukset kuin edelliskerralla.Odottelen menkkoja saapuvaksi ens ti.Yllättäen oon reissussa taas silloin, joten kai mun tarvii kuitenkin ottaa yks testi mukaan, jos vaikka tapahtuis jonkinsortin ihme eikä tätiä tuliskaan...

Inkku kp 25
 
Mamma
..kauhulla ja toivoen odottaen. Eka yritys kerta takana.. Kuukautiset on kyllä alkaneet kuin kello, viimeiset 5kk just 23pv. Maanantai ratkasee paljon. odottaen ja toivoen, jonkun verran on mahas "särkeny", mut taitaa olla sitä normia. Nyt sitä vaan kuulostelee ja ihmettelee enemmän, heti kun on jotain tuntemuksia.

Kattelin haaveillen lasten vauva kuvia ja ultra kuvia. Tuli mieleen painajais uni mitä näin supistusten välillä kotona kun nuorempi oli tulos: "Olin muka just synnyttäny pojan, isä tuli katsomaan vauvaa ja kysyin että missä esikoinen on? Miksei mukana? Isä sanoi että sossun tädit otti sen pois kun ne sanoi että et pysty kahta lasta hoitaa yhtäaikaa. Mä olin että ai jaa.. Sit kateltiin vauvaa."
Nauroin aamulla vääränä kun muistin unen. Kait se oli takaraivoss apelko pärjäämisestä, esikoisen mustasukkaisuus jne. Niin unes muistan että oli ihan tyyni ja rauhallinen kun mulle infottiin että esikoinen otettiin huostaan.. Heh. Kaikkee sitä..

Maanantaita pelonsekaisin tuntein odotelles.
 
Nel.
Jo kolmas tuhrupäivä takana, ja nyt siis jo kp30, jospa siis huomenna kp1. Tää johtuu nyt varmaan siitä kun en niitä lugeja ottanut, joten tuhruilu palasi, vaikka ei sentään liian aikaisin. Toivottavasti ei kauheet jomotukset pilaa huomisia juhlia.

Siskoni muuten sanoi että hänellä tuli tippa kiinnittymisvuotoa vasta siinä vaiheessa kun huomasi menkkojen olevan myöhässä, tai siis ei kai sitä enää siinä vaiheessa kiinnittymisvuodoksi sanota. Samoin sillä oli käyny esikoisen kanssa. Ja huom ne oli touhuillu vaan kerran sen otollisen viikon aikana, tod näk paria päivää ennen ovista. Ja heti tärppi. Että semmosta
 
Martta
Kiitokset kaikille täti-pahoitteluista ja tähtisumulle vielä positiivisista ajatuksista. Valitettavasti mulla se tuhruilu kesti vain sen perjantain ja eilen sitten aukesi kunnolla. Eli nyt tänään sunnuntaina on jo kp 2. Se lohduttaa että jo parin kk päästä tiedetään tutkimusten tulokset ja mikä hoitosuunnitelma meille on paras.

Tähtisumulle lähettelen kovasti jaksamista. Joskus itsellekin tulee noita pieniä aallonpohjia kun tuntuu että mikään ei huvita. Tämä nettisaitti tuli joskus itselle vastaan ja sisältää asiallista tietoa tutkimuksista ja hoidoista Aloitussivu - Yhtä matkaa - Lapsettomuus
Joko muuten tiedät miten kävi työhakukuviossa, jossa olit testeissä ja haastatteluissa? Toivottavasti se tärppäisi niin saisit uutta intoa uuden työn merkeissä. Eli tärppiä monelle rintamalle toivotaan!

Hauska uni on mammalla ollut. Tsemppiä vielä piinailuun. Kohta jo tiedetään miten kävi.

Pidättelen Inkku sitä täti pentelettä täällä niin saisit sitten plussattua reissussa!

Miikulla on ollut "työntäyteinen" viikonloppu lastenjuhlien kanssa. Varmasti ihanan kakun olet tehnyt. Toivottavasti oli onnistuneet kemut. Toivottavasti pystyt odottamaan testauksen kanssa. Itse en siihen koskaan ole pystynyt :)

Martta, kp 2
 
Nel.
Virallinen kp1 on ollut tänään. eli kolme päivää tuhrua ennen sitä. Särkylääkettä otettu, ettei vaan ois joutunut yhtään kärsimään kipuja.

Olen taas yhtä kummipoikaa rikkaampi. Tuollaiset tilaisuudet on tietty nyt aika raskaita. Ois ollut niin toista olla siellä itse maha pystyssä.
 
Mamma
Tänään se piina päivä sit on.. saa nähdä. Ala mahassa ei ainakaan vielä ole särkyä. Joskus särkee parikin päivää ennen ku teita lainatekseni "hanat aukee" ja välillä alkaa särky vasta vuodon jälkeen..
Tähtisumulle jaksamisia täältä myös..
Illalla pitää viimeistään ilmootella, kuin käy. Pitäkee peukkuja jottei tuu mitään.. ;)
 
miikku79
Nelille onnittelut kummipojasta, vaikka tunteet varmasti ovatkin hyvin ristiriitaiset.

Mä haluan tähän kohtaa heti kertoa, etten mä tiedä vuosien vauvayrityksistä yhtään mitään. Meillä on kummallakin kerralla tärpännyt tosi inhimillisessä ajassa. Voin siis vaan ainostaan yrittää kuvitella miltä tuntuu pettyä kuukudesta toiseen ja voin uskoa, millaisia tunteita se herättää.. Jos teistä jostain täällä tuntuu, ettei tämä ole oikea ketju minulle, niin poistun vähin äänin, ihan ilman kaunoja..

kahden ystävän rinnalla olen "elänyt" lapsettomuutta pari vuotta. Toinen pari onkin juuri se, josta aikaisemmin kerroin, inseminaatiolla tärppäsi, mutta toinen pari ei halua tutkimuksiin, vaan jos ei tärppää luomusti, niin sitten kuulemma ei lasta koskaan tule. Heillä alkaa jo ihan sivullisenkin silmin, tämä lapsiasia vaikuttaa niin paljon parisuhteeseen, että ovat hakeneet ammattiapua. He käyvät viikottain terapiassa, jotta pääsisivät asian yli ja löytäisivät elämäänsä muuta sisältöä, joka on todella paljon helpommin sanottu kuin tehty.
Tiedän että olemme olleet erittäin onnekkaita tämän lapsiasian suhteen ja osaan todellakin olla asiasta kiitollinen. Elämä ei suinkaan ole käsitellyt meitä silkkihansikkain, joten tuntuu välillä todella uskomattomalta, että olemme saaneet kaksi (toistaiseksi) tervettä ja ihanaa lasta.

ON: kyllä, sutinaa tosiaan oli lauantaina, mutta sain sitten omasta mielestä hyvin ansaitusti vapaaillan ja kävin ystävän kanssa vähän yöelämässä. Siideri jos toinenkin maistui erittäin hyvältä, joka viittaa vahvasti siihen, ettei pulla ole uunissa. Eilen oli järkyttävä väsymys ja koko illan maha todella kipeä. Siis niin kipeä, että piti kävellä kumarassa. Jomotus oli ihan tuolla alavatsassa ja toispuoleista.. Muuten on ihan samanlainen fiilis, kun tässä vaiheessa kiertoa yleensäkin.

Tätipahoitteluja lähetän täältäkin ja Tähtisumulle voimia! Ilmoittelehan mamma miten käy? Meinaatko testata jo tänään? Testaa! Testaa! Testaa!
 
Martta
Ainakaan minun puolestani ei Miikun tarvistse siirtyä mihinkään muuhun ketjuun! Olen tänne kirjoitellut että vaikka pettymystä on siitä että itsellä ei ole tärpännyt niin ainakin vielä olen osannut olla onnellinen ja iloita lähipiirin plussista ja lapsista. Saa nähdä sitten muuttuko vaikeammaksi jos hoidotkaan eivät tuota tulosta. Mutta niin pessimisti en vielä ole vaan uskon että hoidot voivat meitä auttaa :)

Mamma ja Inkku voisivat tosiaan testailla. Plussapuhureita lähettelen kovasti molempien suuntaan!

Miikulla on ollut lupaavat oviskipuilut ja ajoitus teillä on ollut kohdallaan. Luulen että rennosta tyttöjen illasta ei voi olla muuta kuin apua tässä haaveilussa joten hyvällä omalla tunnolla voi ottaa siiderin jos toisenkin.

Tuosta alkomahoolista olen päättänyt että kun meillä ne tutkimukset alkaa niin olen ihan tipattomalla linjalla. Ei pitäisi olla vaikeaa koska muutenkin juon tosi vähän, korkeintaan se pari kerrallaan max kerran viikossa
 
Nel.
Peukut pystyssä piinailijoille! Kyllä tähän ketjuun plussia tarvitaan oli ne sitten uusilta tai vanhoilta jännääjiltä.

Henk.koht. en kyllä ymmärrä niitä pareja, jotka eivät tutkimuksiin hakeudu varsinkin jos lapsettomuudesta tulee suuri tuska. Voisihan olla että tutkimuksissa selviäisi ihan joku pikku juttu, mikä ois helposti korjattavissa. Sen ymmärrän ettei kaikki sitten halua kokeilla ivf:ää jne, jos ei hormonihoidoilla tärppää. Olen itsekin tullut kyllä siihen tulokseen, että nämä asiat menee niin kuin on tarkoitettu. En kuitenkaan voi olla kokeilematta edes yhden kerran ivf-hoitoa. Mutta jos sekään ei tuota tulosta niin sitten edetään luomusti, Onhan tässä kuitenkin vielä muutama vuosi aikaa ennen kuin 40v täyttää. Kun ei musta kuitenkaan mitään erityistä syytä ole löytynyt, ja neljä vuotta sitten olen raskautumisen ihmeen kokenut, niin ei luomulapsen saantikaan ole poissuljettu.

Mitähän kikkoja tähän kiertoon?! Pitäisköhän pitkästä aikaa ottaa greippimehu käyttöön, ja hieroa jalkapohjia. ;)

Nel kp2

ps. Mä inhoon menkkoja...aarrgg. Yks niistä kymmenestä syystä miksi ois niin ihana olla vielä kerran raskaana.
 
Nel.
Nel: ..............35v ...........yk21.. ............(2).............kp 29-30................19.9.
Martta: .........30v............yk12...............(1)... .........kp24-34...........16.9
Tähtisumua: .33v............yk11..............(2)............ .kp28-30............27.8.
Inkku:...........30v.............yk5.............. ..(1).............kp 26-33..........24.8
miikku:..........31v.............yk1.............. ...(3).............kp 29-30...........2.9.
Mamma:........24v............yk1.................( 3)..............Kp 30................23.8
 
tähtisumu
Mun puolesta ei tartte kenenkään poistua täältä. On vaan kiva, kun on ittellä joku paikka mihin purkautua.

Samoilla linjoilla Nelin kanssa, että kyllä hyvä ois perus tutkimukset teettää, jos onkin joku ihan pieni vika, että sen korjaamalla luomusti onnistuu.

Kiitos martta linkistä. Luen sen tarkkaan illalla.

Mammalle peukut pystyssä!

Tänään ei tänne mitään uutta, paitsi "vitutus vähenee palkankorotuksellla". Ja 400 euron sellainen voidaan lukea jo ihan kohtuu korotukseksi vai mitä? :D Uudesta hommasta ei ole kuulunut, syyskuussa vasta. Hidasta toimintaa... Oireista ei siis tietoa. Tosin hermostuin miehelle viikonloppuna kerran ja näppyä pukkaa --> täti. Ai niin, varasinhan omalääkärille ajan, että saan lähetteen julkiselle puolelle. Jos tuleekin hoidot kalliiksi. Simppatuloksia odotellessa. Tulis jo, tulis jo.
 
tähtisumu
Hei (taas).

Miehen tulokset tulivat ja normospermia, eli normaali hedelmöittymiskyky. Siittiöiden tiheys ja määrä ovat vielä paljon yli viiterajojen. Mies tähän tokaisi, että ihmekös ei ole kukaan päässyt perille, kun siellä on kauhea ruuhka, niin tulee tungosta. :) (jotain huumoria tähänkin aallonpohjaan)

Eli minä joutunen siis aukiolotutkimukseen (ei kiva). Yritän varata sen heti ens kiertoon. Vajaa 200 e se kustantaa, mutta tulihan tota liksaa tänään lisää :)
 
Mamma
Eilen iltana en uskaltanu viel mitään päivitellä. Mut ei vieläkään vuotoa!! :eek: Voi toki tulla myöhässäkin pelkästään sen takia kun odottaa... Huh. Jänniä päiviä.. Mitään tuntemuksiakaan ei ole.
 
Martta
Onnittelut Tähtisumulle ensiksi palkankorotuksesta, ja toisekseen miehen hienoista simppatuloksista! Kyllä muakin nauratti toi sun miehen tokaisu simpparuuhkasta :)

Muhkean korotuksen olet kyllä saanut. Itsellekin pari pienempää on tullut mutta kyllä noi isommat "korotukset" on helpointa saada silloin kun vaihtaa kokonaan firmasta toiseen. Toivotaan että syyskuussa sitten tulee positiivisia uutisia siitä toisesta paikasta ja saat edelleen neuvoteltua lisää euroja tilipussiin.

Mites mammalla tilanne, tuliko täti eilen? toivottavasti ei!

Inkulle tsempit työreissulle, joko testasit?

Martta, kp 4
 
miikku79
Onnittelut hyvistä simoista tähtisumulle. Se asia ainakin on kunnossa.
Aukiolotukimuksesta on yhtämonta tarinaa, kun on ollut kävijääkin. Toiset sanoo, että on pikku juttu ja ei yhtään kivulias ja buranaa voi ottaa etukäteen, ja toiset taas sanovat että sattui enemmän kuin menkkakivut ja juili vielä toimenpiteen jälkeenkin. Tsemppiä siihen, toivotaan että selviäisit kivuitta tai ainakin mahdollisimman vähillä kivuilla.
Ja onnea toki myös vähintäänkin kohtuullisesta palkankorotuksesta :D

Mamma hei, voisitko jo testata???!!! Alkaa todenteolla jännittää sun puolesta.
Sä olet kyllä niin nuorikin, ettei mikään ihme välttämättä ole, vaikka heti tärppäiskin. Vaikkakin Etelä-Suomen sanomissa oli keväällä juttu lapsettomuudesta ja siinä sanottiin, että nykyään keskimääräinen yritysaika ennen tärppiä suomalaisilla on vuosi n. 25-vuotiailla ja kaksi vuotta 35-vuotiailla.

Täällä ei mitään erityisiä fiiliksiä. Tosin tissit tuntuu kipeiltä, mutta tarkemmin tunnustellen kyse taitaakin olla rintalihaksista. Olen pitkän kesätauon jälkeen käynyt taas jumpalla ja sellaista lihasta ei tämän tädin ropasta tällä hetkellä löydy, joka ei olis pirun kipeä..

Nelille kikoiksi Gelee Royal -kapselit eli kuningatarmehiläisen ruokamehu
Nuorten työmehiläisten valmistamaa kuningatarmehiläisen ruokkimiseeen tarkoitettua ainetta, joka sisältää mm. sukurauhasten toimintaa aktivoivaa hormoonia. Ovat kyllä erittäin kalliita.

Alusta asti en ole jaksanut tein juttuja lukea, joten kysyn, että onko teistä kukaan koskaan kokeillut koti-inseminaatiota? Moni on saanut sillä tulosta, toki voihan olla kysymys myös tuurista.. joku taas kehui tärpin tulleen kun asetti seksin jälkeen kuukupin paikalleen päiväksi.
Äh, nämä on niin vaikeita juttuja, aina sitä tulee kuitenkin mietittyä mitä olisi itse ollut valmis kokeilemaan, jos vauvaa ei olisi alkanut aikanaan kuulumaan.. Luultavasti ihan kaikkea.


miikku79, dpo9, kp22
 
Mamma
Martta, kirjoteltiin varmaan meilki yht aikaa.. mitään ei oo tullu, vielä. Saattaa olla toki pari päivää viivettäkin kun oikeen odottamalla odottaa. Muistan kun kuopus oli joku 8kk ja täti myöhäs niin aivan säikähdin, en olis ihan niin lyhyellä välillä halunnut silloin lasta.. Niin aloin stressaamaan ja osottamaan ihan tosissaa tätiä. No viikon myöhäs ne tuli.
Mä huomaan ihan selvän eron siihen että jos odotan, stressaan tai on jotain "ylimääräistä" ajattelua niin helposti myöhästyy.
Ja Miikku79, testi tekis mieli ihan hirveesti tehdä, mutta ei uskalla viel. Pari päivää aattelin vielä odotella. Yritän itteeni tsempata siihen ajatukseen että on pari päivää myöhäs, ettei tulis niin hirveetä toiveiden pettymystä.. Mut JÄNNITTÄÄ!!!
Onneks tääl on porukkaa mille voi avautua samassa hengessä! <3
 
Mamma
jokainen vessassa käynti on yhtä jännitystä. Tilasin netistä herkän raskaustestin, tulee postissa ja menee pari päivää. Uskaltaakohan sen tehdä jo perjantaina?? Herkkyys oli 10mIU/ml. Vai miten se mainittiin?
 
Nel.
Peukutusta Mammalle!

Mä menin pyytämään lääkäriltäni labralähetteen seuraavan käynnin yhteyteen, kun haluan ennen suurempiin hoitoihin ryhtymistä tietää että esim tulehdusarvot ja Hg on kunnossa. Sellaisiin hoitoihin ois hyvä lähteä tosi hyväkuntoisena ja terveenä... luulisin. Ja jos noi arvot on ok, niin ei kai mussa voi mitään ihmeellistä olla, vaikka jatkuvasti väsyttääkin. Mitenhän sais kaikki flunssat pidettyä talostamme poissa?
 

Yhteistyössä