Vauvahaaveet kevät-kesä 2011

  • Viestiketjun aloittaja Nel.
  • Ensimmäinen viesti
miikku79
Pahoittelut mammalle, voi harmin harmi!!! Mutta hei, ajatellaan positiivisesti, se oli vasta eka yrityskierto!! Eli nyt harjottelitte ja seuraavaan kiertoon sitten tärppi, eiks joo?

Mistähän kiertojen lyhentyminen voi johtua? Onko se jokin kolmenkympin kirous, vai mikä ihme?? Mullakin lyhenee kierrot koko ajan. Ensin olivat imetyksen jäljiltä ihan mitä sattuu, jopa 36 päivää, sitten tasaantuivat hetkeksi 33 päivään ja sitten lyhentyneet joka kuukausi yhdellä päivällä ja viime kierto oli 29 päivää. Saas nähdä tuleeko nyt 28 päivää.
Mulla ei ole koskaan ollut näin lyhyttä kiertoa. Mulla on aina ollut 31-32 päivää normaaliolosuhteissa. Oletettu oviskin on joka kuukausi ihan erilainen. Välillä limaa tulee solkenaan päivätolkulla ja maha on niin kipeä, etti pysty olemaan ja toisena kuukautena ei oireile juuri ollenkaan. Menkat sitäpaitsi nykyään kestää 8 päivää!!!! Huoh! Naisen elämä on välillä niin haitarista!!

Kiva Neta kun liityit joukkoon!

Martta, minä testaan heti maanantaina, mikäli testit postiluukusta tipahtaa..
Menkkojen pitäis kyllä alkaa vasta ke, paitsi jos aikaistuvat päivällä.. Paitsi että ihan hyvin voivat venähtääkin. Olihan mulla alkuvuodesta noita megakiertojakin. Nega on odotettavissa, kun ei mitään oireita suuntaan eikä toiseen

miikku dpo13 kp kp26
 
tähtisumu
Täällä ei vielä tätiä näy. Eikä oireita suuntaan tai toiseen. Kattellaan ny.

Tehdään sit ens viikolla testi jos niin onnellisesti käy ettei ala ennen sitä. En kyllä usko.

Harmi, että Mammalla ei tärpännyt, mutta tosiaan eka kierto vasta. Kyllä se vielä nappaa.

kp 30 (28)
 
Inkku
Listapäivitys
Nel: ..............35v ...........yk21.. ............(2).............kp 29-30..........19.9.
Martta: .........30v............yk12...............(1)... .........kp24-34...........16.9
Tähtisumua: .33v............yk11..............(2)............ .kp28-30............27.8.
Inkku:...........31v.............yk6.............. ..(1).............kp 25-33..........18.9
miikku:..........31v.............yk1.............. ...(3).............kp 29-30.........2.9.
Mamma:........24v............yk1.................( 3)..............Kp 30...............28.9
Neta:............31v.............yk1.............. ....(2).............kp30...............20.9

Tähtisumulle plussatuulia!!!
 
tähtisumu
Päivitän vaan listaa, kun mullahan on jo yk 12. Mutta vielä ei näy tätiä.
Ei kyllä oireitakaan suuntaan jos toiseen. nimimerkillä miten niin neuroottinen
aina vessassa käydessä... En silti vielä testaa, koska onhan mulla vuorotellen
30 pv kierto. Jos onkin irronnut samasta munasarjasta 2 kertaa peräkkäin. Ettei sitten pety (liikaa).


Nel: ..............35v ...........yk21.. ............(2).............kp 29-30..........19.9.
Martta: .........30v............yk12...............(1)... .........kp24-34...........16.9
Tähtisumu: ...33v............yk12..............(2)............ .kp28-30............27.8.
Inkku:...........31v.............yk6.............. ..(1).............kp 25-33..........18.9
miikku:..........31v.............yk1.............. ...(3).............kp 29-30.........2.9.
Mamma:........24v............yk1.................( 3)..............Kp 30...............28.9
Neta:............31v.............yk1.............. ....(2).............kp30...............20.9
 
Nel.
Mamma: Sehän on oikeastaan hyvä juttu että nyt sun kiertos oli normaalin mittainen - 23 päivää on tavallaan liian lyhyt.

Peukut Tähtisumulle!

Täällä panostetaan täysillä meneillä olevaan luomukiertoon. Miehenihän on hurahtanut joku aika sitten noudattamaan terveellisempää ruokavaliota, ja saanut mutkin vähitellen siihen mukaan. Mun ongelma on ollu se että kun mun olis hyvä vähän lihoa, mutta mun mielestä se on vaikeaa jos syö terveellisesti. Siksi tulee välillä sorruttua epäterveellisiin juttuhin. Mutta nyt ollaan tutustuttu ns. superfoodeihin, joista saada lisäpotkua. Ootteko kuullu ihmejauhosta nimetä Maca, sen pitäis parantaa potenssia, ja myös hormonitoimintaa, ja ehkäisee masennusta, helpottaa stressiä jne. Joten kokeillaan. ;) Myös päänhieronta vispilä tilattu, piikkimatto käytössä, ja kaikkea terveellistä popsittavaa kaapissa.

Esikoinen kyllä nyt flunssassa joten aaarggh, ei sais olla loppuviikosta väsähtänyt, vaan hyvässä kunnossa puuhasteluun. Ti klinikkakäynti - mitenhän aika riittää kaikesta puhumaan.
 
tähtisumu
Ei täällä näytä tulevan lasta eikä pas.... ensimmäiset tuhrut havaittu. Selkää jomottaa kyllä kummasti. Mutta tätä tää on. Saanpa varattua huomenna sen aukkarin.
 
miikku79
Voi kurjuus tähtisumu!!!

Mä olen kuullut macajauhosta, mutta henkilökohtaisesti en tiedä ketään, joka sitä olisi käyttänyt. Kuulostaa kyllä hyvin kokeilun arvoiselta jutulta.

Mun testit saapuu aamupäivällä ja sitten pääsee itse piinasta.. Ei mitään oiretta suuntaan eikä toiseen, joten toiveet ei kovin korkealla ole. Mä en ole edellisistä raskauksista kirjannut mitään ylös ja en yhtään muista millaisia oireita alkuraskaudessa mulla on ollut.

Meillä kans flunssaa, ei yhtään kiva!

miikku79 dpo15, kp28
 
Martta
Mammalle ja Tähtisumulle tältäkin suunnalta lohdutukset tädin osalta.

Toivotaan että Nelillä Macajauhe ja muut auttaa. Muistetaan suosia kotimaisiakin superfoodeja, mm. mustikka taisi olla yksi niistä.

Miikkulle plussatuulia testaukseen +++++++

Omaan napaan ei kummallisuuksia. Eilen aloitin jo hätäisenä ovistestauksen mutta tuloksena vain haaleaakin haalempi viiva. Testaus jatkuu tänään. Meillä on jo ensi viikolla eka aika klinikalle!

Kivaa viikonalkua kaikille =)

Martta, kp 10
 
tähtisumu
Aamulla oli vielä toivoa, kun ei näkynyt tuhrun tuhrua tuon yhden kerran jälkeen.
Töissä kuitenkin tuli jo kirkkaanpaa, että eiköhän se tästä. Noh, saanpa varattua sen ajan ssg:hen.

Miks tää on niin vaikeaa? Tekis mieli puhua tästä läheisille, mutta en sitten jaksa sitä jokojoko kyselyä ja sitten vasta sitä mahaa tuijotettaisiinkiin. Onneksi on tämä palsta.

kp1 yk 13
 
miikku79
Erittäin tyylipuhdas nega testattu juuri. Oletan että pitäisi testissä jotain näkyä, jos olisi näkyäkseen, kun pakkauksessakin sanotaan että voi testata jo päiviä ennen kuukautisten alkua. Torstaina ihan viimeistään pitäisi alkaa, joten sitä odotellessa ja kohti uutta kiertoa.
Voipahan ainakin launtaina luokkakokouksessa juoda huoletta muutaman siiderin :D
 
Mamma
Pahoittelut Miikku79 neegasta.

Ja Nel 23.pv en tarkoittanut kierron pituutta vaan päivämäärää, kun viimeiset 4kk (23.4, 23.5, 23.6, 23.7) on täti saapunut juuri noina päivinä. Kierron pituus on siis tasan sen 30.. ;)
Eli seuraavaa odotelles varmaan silloin 28.9. Kun nyt venähti muutamalla päivällä.
 
Nel.
Sorry Mamma että ymmärsin väärin. Pahoittelut negasta. Ja pahoittelut myös Tähtisumulle ja Miikulle.

En ole vielä aloittanut ovistestailua, mutta tiedän että huomenna läkääri sanoo, että pitää aloittaa. Mä oon vähän säästelly niitä testejä, enkä ole aina viitsinyt tehdä, kun muutenkin tunnistan missä mennään. Nyt kuitenkin tilasin vähän enemmän kerralla testejä. Hitsi jos ois tienny jo vuosi sitten että näin sitä vaan vielä yritetään, niin oisin tilannu jo silloin ison nipun testejä. Yleensä nimittäin olen tilannut vaan seuraavaksi kuukaudeksi, kun olen ollut liian optimistinen. pöh.

Outoa jomotusta oli muuten eilen oikean munasarjan kohdalla - mitähän se voi tarkoittaa kun eilen kp8? Sielläkö se supermunis kasvaa?

Ja tosiaan mustikkaa popsitaan myös, sitä löytyy nyt taas omasta pakkasestakin. Ja jo vuosia olen syönyt joka aamu kaurapuuron kanssa mustikkakeittoa, vaikka eihän se sama juttu ole kun tuoreet mustikat. Ja vihreää teetä menee päivittäin. Eipä ne ole kuitenkaan mua piristäneet. Joten nyt uusia rohtoja kokeillaan, ja vältellään epäterveellisiä juttuja.
 
Martta
Olen muuten Nel kokeillut sitäkin taktiikkaa että tilaan ovistestejä (ja ostan sitetiä) kaappiin valmiiksi jo usemaan kierron tarpeiksi, tarkoituksena siis "huijata" itseään että en niin kovasti laittaisi paineita yhteen kiertoon, mutta eipä tuostakaan ole ollut apuja. Aina vaan ne testit on loppuneet ja taas parin-kolmen kuukauden satsi tilaukseen.

Miikulle pahoittelut negasta. Jospa kuitenkin olit liian aikaisessa? testasitko ovista eli onko siitä laskettuna tulossa normipituinen kierto?

Tähtisumulle jaksamista, samassa veneessä mennään eli turhauttaa. Tosin me ollaan kyllä kerrottu lähipiirille missä mennään ja että tutkimukset on edessä. Vastaanotto on ollut ihana ja kannustava eikä ollenkaan jokojoko kyselevä. Näin ollen olo on vapautunut kun ei tarvi piilotella tätä asiaa. Toki ymmärrän jos haluatte pitää asian omana tietonanne ja apua on siitäkin jos miehesi kanssa voit purkaa tuntoja. Kiva että tämä palsta auttaa. Avaudu vaan aina kun siltä tuntuu :)
 
miikku79
Ruokavaliojutuista tuli mieleen, että odotuspuolella on "ruokavaliolla raskaaksi"-ketju, täynnä aika mielenkiintoista infoa..

Mä en ole koskaan tehny ovistestiä. Tunnistan sen omasta mielestäni nykyään niin hyvin, etenkin nykyään, mutta tässä kierrossa se kieltämättä oli hyvin outo.. Ja vaikki olisi ollut muutaman päivän myöhemminkin, niin nyt olisi jo dpo11. Eikös pitäisi testissä jotain jokatapaukssa näkyä, kun ovat niitä herkimpiä? Tosin aamupissasta en testiä tehnyt, mutta voiko sillä olla suurta merkitystä? Tuskin..
Mulla on vahva epäilys, etten ovuloinut ollenkaan. Jostain olen kuullut, että keskimääräisesti naisella olisi 1-2 ovuloimatonta kiertoa vuodessa, niin jospa mulla oli yksinkertaisesti sellanen.

Ja olishan se aika uskomatonta ollut , että olisi heti ekasta kierrosta tärpännyt, kun kuitenkin ikää on yli 30vee ja seksiäkään ei 11 yhteisen vuoden jälkeen tosiaan ole joka toinen päivä ;)
Uuteen kiertoon vaan!!!
 
Mamma
Juu, ei mitään Nel.

Mä ens kans ikään oot ehny Ovis testiä.. Kannattaisko?? Me kuitenkin "harrastellaan" useamman kerran viikon, ainakin joka toinen päivä. ;)

Ja itte kyllä tunnistan oviksen myös, kun halut on sillon ihan eri luokkaa.. ;) Onkos teillä kokemusta vippaskonsteiste? Jalat kattoa kohti, että menee tavara perille? Ei pesulle tms? Mä en itte oikeen usko näihin..
 
tähtisumu
Voi ei miikku79. Ehkä se plussa voi vielä kehiä siellä. Itse asiassa itsekin testasin sunnuntai-aamuna mammaksin testeillä kirkkaan negan.

Niin ja kävin tulppaa vaihtamassa ja se oli lähes puhdas. Ei sieltä mitään kirkasta verta tuu. Ihan ruskeaa ihan minimaalisen vähän yks klöntti. Siis voisko se täti sitten alkaa jo, ettei kierto veny.
Menin kuitenkin varaan sen SSg ajan jo ens viikkoon. Ja suklaalevynkin ostin ruokatauolla. Sekä niitä siteitä sun muita. Täti tänne, jos olet tulossa kiitos!

Saatan kertoa tästä lapsihaaveesta seuraavan kerran kun joku kysyy (sisaruksista siis). En rupea kaikille kuitenkaan kailottamaan.

Luin muuten jostain ulkomaisilta sivuilta, että kananmunan valkuaista kun laittaa just ennen seksiä emättimeen, niin sinne tulee paremmat alustat siittiöiden toimia ja monet siellä sivulla (yllättäen ;) olivat raskautuneet tuon avulla. Pitääkö tässä jo kananmunaa hieroa alapäähän, että jotain tapahtuu. Voi kyllä kääntyä nauruhysterian puolelle ne sessiot. :D

kp 32 tai 1 (28-30)
 
miikku79
Juu, sessiot tuplamunalla :D :D

Mullakin tekee suklaata mieli, joten tätsy tekee tuloaan, se on vissi!! Eikä siinä mitään, kunhan ei pliis vierailu kestäisi kahdeksaa päivää, niin kuin parissa viime kierrossa..
 
Nel.
Mä olen kyllä tän koko 1,5 vuotisen yritysajan tehny niin, että en nouse sängystä iltasession jälkeen ollenkaan ja oon laittanu pikkuhousunsuojan.... ja päiväsession jälkeen oon jääny pitkäksi aikaa makaamaan. Mutta eipä ole auttanut. Ja tosiaan siskoni oli harrastanut vain kerran ovisviikon aikana seksiä, ja heti tärppi.

Mulla kyllä silloin esikoista tilatessa auttoi se, että tein tärppikierrossa ovistestin, ja silloin viidennestä kierrosta tärppäsi. Silloin ajattelin että ehkä olinkin aavistellu oviksen tulevan paria päivää aikaisemmin kuin se sit tulikaan. Mutta kaipa kyseessä oli vaan muuten huonot kierrot.

Mulla on tosiaan ollu, nyt kun asiaa tarkkaillut, ainakin 3 kertaa vuodessa sellainen kierto että en ole tuntenut oviskipuja, ja kerran tämä pystyttiin verikokeellakin varmentamaan, että se on tarkoittanut sitä, ettei ovulaatio ole kunnolla tapahtunut. Joten silloin kun mulla kunnot kivut, niin myös ovis tapahtunut. Ja tosiaan jos on tasaisesti kolmen kuukauden välein huono kierto, niin se vaikuttaa muihinkin kiertoihin heikentävästi. Näin mä olen tän asian käsittänyt.
 
Martta
Sain kyllä päivän parhaat naurut tosta miikun tuplamuna kommentista :) Jotta en tekisi miestäni mustasukkaiseksi niin taidan tyytyä vain siihen yhteen ;) Jos ei ilman kanamunan kanssa sotkemista tulosta tule niin sitten saa olla, joku raja sentään tähänkin hulluuteen. Eiks lasten saanti pitänyt olla maailman luonnollisin juttu...

Ovistestissä eilen jo hieman vahvempi viiva. Tänään jatkuu ovisplussan metsästys.

Martta, kp 11
 
Tähtisumu
Joo munahommat menee sitten jo vähän pitkälle. Yksi riittää toistaiseksi.

Tää on nyt jotenkin niin ihme kierto, että. Eilen ei tullut sitten aamutuhrun jälkeen mitään. Tänään tuli taas aamulla (mutta ihan kirkasta verta) vähän. Iltapäivän tamponi oli taas ihan kuiva. En käsitä. Toivottavasti ei mitään muuta vaivaa, joka tuhruttaa. Kyllä mulla yleensä normaalivuoto on tullut. Jos tää tätä on, niin täytyy tehdä joku testi varuiks vielä loppuviikosta. Ei ole menkkakipujakaan tai sellaista jomotusta alaosastossa kuten yleensä.

Osaa taas arvostaa ihan normimenkkoja.

Miten NEL sun ovuloimaton kierto muuten käyttäytyi?

kp 33 tai 2 tai 1 (ota ny noista kiertopäivistä sit selvää), (normikierto 28-30)
 
Neta
Ekalla kerralla kun jännäilin useita kuukausia, tiesin ihan tasan mikä päivä oli menossa. Nyt kun on tuo esikoinen ja varsinkin kun hän on ollut kipeä, aika menee niin nopeasti ja tulee tehtyä ja mietittyä niin paljon kaikkea muuta, että ei ehdi laskeskella päiviä! Ihan hyvä niin! Tilasin myös ovisliuskoja ja testailen viikonlopusta alkaen. Laskeskelin että ensi viikon alussa saattaisi olla ovis, siis jos kierto on kunnolla käynnistynyt. Katsellaan...
 
Martta
Täällä bongattu eilen (kp 11) ovisplussa eli 25 päivän kiertoa on luvassa. Testaan vielä tänään koska viime kierrossakin tuli parina päivänä vahva viiva. Tosin eilen ei jaksettu illalla innostua vällyjen välissä mutta toissailtana pistettiin uimarit liikkeelle ja tänään olisi tarkoitus. Aiemminkin on ajoitus ollut kohdillaan eikä mitään tapahdu niin vähän kyllä masentaa jo valmiiksi. Mutta pakko se on yrittää, ei se tärppi pyhästä hengestä ainakaan tule ;)

Kannattaa varmaan tähtisumu testata jos ei kunnon vuodosta ole tietoakaan.

Muille tasaisesti onnea ovisbongaukseen. Kaikilla taitaa olla alku- tai keskikierron vaihetta menossa.

Martta kp12
 
tähtisumu
Ai että näitä kramppeja. Kyllä nyt on kp 2. Edelliskiertoon tuli sitten päiviä 32. Eilen illalla viimein tuli jo sen verran, että voidaan menkoiksi kutsua. Tänään sain herätä ihaniin kramppeihin. Aamu alkaa panadolilla...

Onko Martta 25 päivä kierto vielä ihan ok? tai siis koska on liian lyhyt?

Tsemppiä ovisplussiin ja kiihkeitä makuukamarihetkiä. Minä pistän toivoni aukiolotutkimukseen ja siihen hoidonsuunnitteluun.

Päivitys:

Nel: ..............35v ...........yk21.. ............(2).............kp 29-30..........19.9.
Martta: .........30v............yk12...............(1)... .........kp24-34...........16.9
Tähtisumu: ...33v............yk13..............(2)........... . .kp28-32............30.9.
Inkku:...........31v.............yk6.............. ..(1).............kp 25-33..........18.9
miikku:..........31v.............yk1.............. ...(3).............kp 29-30.........2.9.
Mamma:........24v............yk1.................( 3)..............Kp 30...............28.9
Neta:............31v.............yk1.............. ....(2).............kp30...............20.9
 

Yhteistyössä