Vauvahaaveet kevät-kesä 2011

  • Viestiketjun aloittaja Nel.
  • Ensimmäinen viesti
Martta
Nopeasti googlaamalla löytyi terveyskirjaston sivulta tieto (lääkärikirja Duodecim)

"Kuukautiskierron normaali pituus on 23–35 vrk. Kierron pituus lasketaan vuodon alkupäivästä seuraavan vuodon alkuun. Useimmilla naisilla kuukautiskierron pituus vaihtelee muutamien päivien, jopa viikon puitteissa. Tämä on aivan normaalia."

Eli kai tuo mun 25 pvää on sitten vielä ok. Onneksi meillä viikon päästä se eka klinikkakäynti jossa nämä jutut käydään läpi.
 
Nel.
Nyt tytöt peukut pystyyn! Olin eilen siellä klinikalla taas, ja jatkosuunnittelun lisäksi ultrattiin tän luomukierron tilanne. Ja siellä oli kaikki oikein ihanteellisesti, kp 10 jo 21mm kokoinen johtorakkula! Saattaa siis ovis tulla aikaisemmin. Tietty laatu ratkaisee enemmän kuin koko, mutta hyvällä tuurilla ei tarvis ivf:ään mennä. Limatkin olleet tosi hyvät nyt greippimehun voimalla (mitä en koko kesänä käyttäny).

Mutta siis sain jo pyytämäni reseptit hormonihoitoihin joiden myötä ivf:ään siirryttäisiin. Haluan lähteä siihen jo ensi kierrossa, jos tämäkään ei tärppää. En vaan jaksa odottaa. Täytyy vaan vielä saada tukea moiseen hyvältä ystävältäni joka moisen kokenut. Tosiaan nenäsumutukset (surkuhupaisaa) voi aloittaa jo tän kierron puolella vaikka raskaustestiä ei ole tehnyt. Pää oli kyllä pyörällä siitä tietomäärästä mitä hoitojen suhteen tuli, onneksi olin niistä lukenut aiemminkin. Ajatella että siitä saa jopa 5 päivää saikkua. Mitähän töissä tuumaavat. Arvuuttelevat sitten mihin oikein menen....

Ja kuka kyselikään....: Mulla on ollu ihan normi menkat niissä kierroissa missä ovis ei ole kunnolla tapahtunut. Ilmeisesti ovis ei siis ole kokonaan jättänyt tulematta vaan on ollut vaan heikompi progesteroniarvojen perusteella.

Pääasia on että luteaalivaihe kestää yli 12 päivää, vaikka kierto ois 25 päivää.

Englannin kielessä käytetään termiä "munanvalkuainen" naisen ovislimoista - että olikohan tarkoitus ihan oikeaa muna sinne tunkea? ;)

Hitsi, nuhaa pukkaa.... eilen oli sentään sessio, minkä jälkeen nukuttiin tosi huonosti.

Nel. kp11 bd
 
Martta
Mulla menkat tulee aika tasan 2 vkoa ovisplussan jälkeen eli luteaalivaihe näyttäisi olevan riittävän pitkä.

Oikein tupla-maxi-tripla peukutukset Nelille ja onnittelut hyvästä follitilanteesta! bd bd bd bd bd
Toivotaan että nyt tästä kierrosta tärppää ettei tarvitsis mennäkään ivf:ään.
 
Nel.
Ai niin, jäi kertomatta että kaikki viime viikolla otetut veriarvot oli oikein hyvät, Hb 133, eikä mulla ole HIV:iä eikä hepatiittia eikä muuta infektiota. Tosiaan nuo viimeksi mainitut pitää EU-direktiivien mukaan olla tsekkattu jos ivf-hoitoon etenee. En siis ainakaan nyt murehdi sitä, että onko mulla joku tulehdustila päällä tai liian alhainen hemoglobiini.

Nyt vaan ovistikuttelemaan!
 
miikku79
Täällä on pystyssä sekä sormet, että varpaat!!!! Kovat tsempitykset tosiaankin täältä peitonheilutteluun, yhdelle jos toisellekin säädylle!!!!!!! Ja Nelille vielä onnittelut hyvistä verikokeiden tuloksista! Yksi huoli vähemmän.

Täällä ei tätiä kuulu. Eli kierto on sitten ainakin sen 30pvää. Pahoittelen kielenkäyttöäni, mutta voi perse, että suorastaan vituttaa kun kierrot heittelee ihan miten sattuu. No jospa se alkais nyt tasaantua taas.. Toivotaan!!


Kai sitä pitää kuitenkin testikin vielä tehdä, viimestään perjantaina jos ei ala menkkoja kuulua..

miikku dpo17 kp30
 
Nel.
Kiitokset peukutuksesta. Lopputulos nähdään sit parin viikon päästä. Tai siis katotaan nyt onko ovis tässä minä päivänä.

Jännät paikat sulla Miikku. Sanotaan että niin kauan kun kunnon vuotoa ei näy, on toivoa...moni on saanu plussan vasta myöhään.
 
miikku79
Moikka taas!
Nyt tulee pitkä tarina pelkkää omaa napaa:
Mulla yleensä valkkis vähän lisääntyy ennen menkkoja, mutta nyt on alakerrassa niin kuiva keli, ollut olemattomien ovislimojen loppumisesta asti, että pani tosiaan miettimään, että näinköhän menkat ovat edes alkamassa. Tein sitten äsken testin, joka näyttää plussaa!!!! WTF??!! Haalea on viiva, mutta erottuu kuitenkin ihan selvästi..
A) Ovis siis on pakosti ollut muutaman päivän myöhemmin, joilloin kyllä myös seksiä harrastettiin, ja sen mukaan nyt on dpo 14, tai B) hedelmöittynyt munasolu on tehnyt matkaa kohtuun hävyttömän kauan, tai C) tämä on tm tai ku, kun näin "myöhään" vielä haamuttaa. Kovasti haluaisin uskoa vaihtoehtoon A tai B..

Mähän silloin tuskastelin, että voiko mulla olla näin aikasin (kp13)ovis, kun yleensä on vasta kp 16 ja ilmeisesti ei sitten ollutkaan, vaan vasta valmisteli tulevaa ovista tai jotain.. Mene ja tiedä nyt sitten..

Onnellinen, mutta hyvin hämmentynyt miikku79 dpo14 tai 17 kp30
 
Nel.
Mutta hei, kuulostaa hyvältä Miikku!!!! Teitkö missään vaiheessa ovistestiä? Se kun voi ilmeisesti heittää. Ei kun uutta testiä parin päivän päästä. Oon kyllä käsittäny että raskauden alkuun kuuluis kunnon valkkarivuoto.... Mutta plussa se on hailakkakin plussa.
 
miikku79
En testannu ovista. Eli jos ovis on ollut silloin niin kuin pitääkin, eikä siis aikaisemmin, kuten ajattelin, niin haalea viiva (punainen kuitenkin) on näillä dpo:lla ihan ok. Mä en ole koskaan aikaisemminkaan saanut tummaa viivaa testiin, kun vasta kun menkat on ollut yli viikon myöhässä. En tiedä nouseeko mulla se istukkahormooni jotenkin hitaammin vai mistä johtuu.. Nyt testasin davidin herkillä liuskoilla. Aikaisemmin olen aina testannut puikoilla.

Huomenna aamulla viim. perjantaina testaan aamupissasta, kun on yksi testiliuska vielä jäljellä..
 
Martta
Miikulle ihan valtavan paljon onnea plussasta! Hienoa että saatiin tässä ketjussa pitkästä aikaa plussa. On varmaan kovin yksilöllistä että miten sitä valkkaria tulee noin alussa joten siitä en huolestuisi. Jos ovis on heittänyt parilla päivällä niin saattaa vielä tosiaan tulla hailakampi viiva testiin, etenkin kun se hormonipitoisuus riippuu paljon siitä kauanko virtsa on ollut rakossa, onko juonut paljon edellisten tuntien aikana jne. Pääasia että viiva on selvä ja siinä on väriä. Tuuthan päivittämään miltä aamupisusta tehtynä viiva näyttää.

Lyhyesti omaa napaa. Eilen saatu mies sänkyyn vaikka kovin väsyneitä oltiin molemmat. Ovistestissä oli vielä suht vahvat viivat joten tänään pitänee varmistella. Sitten taas pari viikkoa jännäilyä.

Martta, kp 13/25
 
Nel.
Mikä kumma kirous siinä on että aina kun on ovisajat käsillä, niin meidän perheessä nukutaan huonosti. Joko joku on kipeä tai jotain muuta hässäkkää. Nytkin itse taistelen flunssaa vastaan, ja pojalle nousi uudelleen kuume. aarrggh. Tänään pitäis kuitenkin vaikka viimeisillä voimilla laittaa simppoja matkaan.

Nel. kp12 - ei vielä LH-huippua bongattu....follikkeli on nyt jo varmaan 23mm.
 
miikku79
Moikka!

Voi harmi Nel! Jospa ette kovin pahasti sairastuisi, ettei ihan kokonaan olisi puhti pois. Eikös joku sanonta mene, että "yskä lähtee yskimällä ja nuha nu***malla" :)
kaikkein harmillisinta on että tein poika sairastaa. Meillä ainakin yöt on tosi levottomia jos jompi kumpi tytöistä on kipeenä. Siinä ei käytännössä katsoen saa itse paljon unta. Paranemisia teille kaikille ja voimia peiton heilutteluun ja toivottavasti tein pikku-mies nukkuisi rauhallisesti edes sen hetken..

Täällä sitten useampikin jännäilee parin viikon päästä. Tulen tsekkailemaan varmasti, että kuin on käynyt ja kovasti odottelen teitä tuonne toukokuisten ketjuun, jonne itse uskaltaudun nyt varovasti ilmoittautumaan mukaan. Aamunäyte oli sen verti vahva plussa, ettei epäilystä enää ole. Toki kiveenhän ei ole kirjoitettu, että loppuun asti päästään. Tässä kohtaa elellään varhaisultraan asti, ellei jotain ilmaannu jo sitä ennen.

Sydämeni pohjasta toivotan teille kaikille paljon plussia ja aurinkoista syksyä!! Ja ennen kaikkea niille, jotka hoitohin ja/tai tutkimuksiin menevät, onnea matkaan!!!

miikku
 
Mamma
Täälä ollaan edelleen hengessä mukana, vaik en oo pariin päivään kirjotellu. Flunssa ja yskä rassaa.. Mutta seuraavaa ovista odotellessa. Se oliskin sit aika vahvasti juhannuslapsi (LA) jos tällä kierrolla tärppää. :)

Mut tsemppiä ja plussatuulia kaikille!
 
Nel.
Eilen illalla sain ovistikkuun jonkinmoiset viivat. Ja simpat saatiin hyvin matkaan. Sain sentään viime yön nukkua hyvin, ja rauhassa, kun mies oli pojan vahtina (joka myöskin nukkui nyt hyvin).

Vielä ei kuitenkaan ole tullut ovisjomotuksia, joten niitä tässä koko ajan kuulostelen. Viime kierrossakin ne alkoi vasta vuorokausi LH-huipun jälkeen, ja kesti monta tuntia kovaa kipuilua.

Jos Miikku täällä vielä käväiset niin kerropa, miten tää raskaus sai alkunsa verrattuna aiempiin, ja mitä tuntemuksia ollut missäkin? Sulla kun on nyt jo monta kokemusta takana. ;)

Nel kp13
 
tähtisumu
Ensinnäkin, Miikkulle onnittelut! Vauvaliimaa matkaan! Älä edes ajattele km tai tm vaihtoehtoja.


Nelille onnea kiertoon, peukut pystyssä, hyvältä kuulostaa!


Niille, joilla on ovishetket, niin toivon hyvin nukkuvia lapsia ja romanttista parisuhdetta.


Mää taidan himmata tätä palstalla roikkumista, kun siitä ei tule kun paha mieli, kun ajattele liikaa miksi ei. Katotaan miten etenee jos etenee. Peukut pystyssä kaikille kuitenkin.

Alkukierron vitutuksessa,

Tähtisumu


ps. kyllä se oli ihan kananmunan valkuaista, siitä oli oikeen video, että miten se kananmuna pestään ja valkuainen otetaan käteen (keltuainen erotellaan).
 
Nel.
Tähtisumulle sympatiat - meillä on hyvin samanlainen tilanne, kun kerran jo yksi lapsi on mutta toista ei kuulu. Mä kun hakeuduin viime syksynä tutkimuksiin olin vielä hyvin toiveikas, enkä ikinä kuvitellu että vielä tänäkin syksynä tilanne on epävarma. Ihmeen positiivinen sitä on jaksanu olla vaikka jo 20 kertaa on saanu pettyä! Kuukaudet vaan vilisee...

Mä kun en tunne kaveripiiristä ketään jolla ois ollu vaikeeta saada toinen lapsi, niin sitä tuntee itsensä ihan oudoksi, eikä kukaan ymmärrä. Täällä sentään vertaistukea.

Kerro Tähtisumu sitten tutkimusten tuloksia! Jos jotain häikkää löytyy, se voidaan kyllä korjata. Tavallaan pahempi on tää tilanne kun ei mitään vikaa löydy, ja silti ei tärppää.

Kyllä me vielä tuolla odottajien puolella kirjoitetaan!

Nel.
 
Martta
Tähtisumulle lähettelen myös voimia. Jos koet että helpottaa kun ei käy palstalla jatkuvasti niin se on ihan ymmärrettävää. Tulehan kuitenkin joskus meitä vielä morjestamaan ja kertomaan omia kuulumisia. Toivon että teilläkin hoidot toisivat avun. Itselläni on ainakin odotukset korkealla omien tutkimusten ja hoitojen suhteen.

Kivaa syysviikonloppua kaikille! Ihanaa kun ei oo mitään virallista ohjelmaa, vaan voidaan levätä ja rentoutua. Laitetaan miehen kanssa hyvää ruokaa ja käydään kävelyllä.

Martta, kp 14/25
 
miikku79
Heippa kaikki!

Älä tähtisumu luovu toivosta!!!

Nel. pyysi "selvitystä" tästä raskaudesta, joka ei vieläkään oireile, kun jatkuvana pissahätänä ja närästyksenä..

Mulla on kaikki raskausdet olleet tosi oireettomia. Silloin tällöin vähän etovaa oloa n. rv 8-10, mutta ei voi varsinaisesta raskauspahoinvoinnista mun kohdalla edes puhua. Mulla on raskaudet olleet helppoja, mutta synnytykset ja niistä toipuminen tosi vaikeita.
Mulla on normaalisti, (siis nykyään) ovulaation jälkeen tosi kipeä maha, huono olo ja väsymys menkkojen alkamiseen asti ja tässä kierrossa ei em oireita ollut ollenkaan. Ajattelin vielä, että jee, kierto on palaamassa normaaliksi..
Mulla on netin laskurin mukaan la 11.5. ja viikkoja nyt hurjat 4+4. tosi alussa ja varovasti mennään.
Mä en ole edes miehelle vielä kertonut. Se on ollut reissussa tiistaista asti ja tänään illalla tulee kotiin. En ole halunnut puhelimessa sanoa. Tänään kerron..

Minä kovasti odotan teitä tuonne odotuspuolelle, jonne saavuttekin varmasti KAIKKI tuota pikaa!!! Käyn välillä tsekkailemassa mitä teille kuuluu ja olen vahvasti hengessä mukana!! Paljon plussia teille kaikille ja muistakaa, että hyvä vaan joskus antaa odotuttaa itseään pitkäänkin!!

miikku
 
Neta
Voi onnea kovasti Miikku! Kiva että ketjuun saatiin plussa, yritetään tulla perässä! Miehesi saa kuulla aikamoisia uutisia :)

Tuntuu pahalta teidän puolesta jotka olette odottaneet ja haaveilleet pitkään :( ja tietysti itse miettii ettei se ole poissuljettua omalla kohdallakaan, eihän sitä yhtään tiedä miten pitkään tässä menee. Se tässä tietysti on erilaista, että ensimmäistä lasta haaveillessa ei ollut muutakaan tekemistä, nyt esikoinen työllistää aika kivasti ja asia ei ole koko ajan päällimmäisenä mielessä. Silloin tuntui että ajatukset palasivat aina vauvaan eikä mikään muu tuntunut niin tärkeältä.

Me haaveiltiin melkein vuosi ennen kuin raskaus alkoi, en osaa edes kuvitella miten raskaalta tuntuu esim Nel.illä 20. kerta :( Mulla on yhdet tuttavat jotka haaveilivat aika pian esikoisen jälkeen toisesta, mutta ei alkanut kuulua. 25 ja 30 välillä pariskunnan iät. Mitään vikaa tai syytä ei löytynyt, lasta ei vain kuulunut. Sitten lähes kahden vuoden yrittämisen jälkeen ystävä tuli raskaaksi ja he saivat toisen vauvan. Aina ei pysty ymmärtämään miksei kaikki mene suunnitelmien mukaan. Mutta ehkä pitää yrittää muistaa mitä Miikku sanoi, joskus hyvä antaa odotuttaa itseään :)

Mulla ovistuntemuksia, en kuitenkaan ole vielä saanut plussaa. En ole kovin hyvin tuntenut ovista aikaisemminkaan, eikä sitä ole aina tapahtunutkaan (pco), mutta jatkan metsästystä. Laskeskelinkin että se voisi olla vasta alkuviikosta. Hyvä että toiset olivat sen löytäneet ja toimineet sen mukaan! Eikun tsemppiä meille kaikille!

Neta kp 14
 
Nel.
Etkö ole Neta saanut pco:hon lääkitystä? Oliko se syynä myös kun eka raskaus ei niin nopeesti alkanut?

LH-plussa toisiaan tuli torstaina, ja perjantainakin tuli vielä jonkinmoiset viivat ja myös sellaiset kivut, että siinä se sitten kai oli. Jomotus oli kyllä jotenkin erilaista kuin ennen - ei sellaista monta tuntia kestävää painon tunnetta, vaan enemmänkin jomotusta oli vaan ylös noustessa ja reippaasti kävellessä, ja myös session aikana samaisena iltana...nimenomana oikealla puolella, missä supermuniskin. Eiköhän siis simppoja ainakin tarpeeksi porteilla, toivottavasti ei ruuhkaa tule.;)

Luin kaikki paperit liittyen ivf:ään - hurjaltahan se tuntuu. Sain kaveriltani tukea asiaa, joka on niitä itse onnistuneesti läpi käynyt.

Esikoinen alkaa olemaan vähitellen terve - pitkään on flunssa kestänyt - enkä itse ole sentään kipeäksi tullut, vaikka välillä vilustumisoireita on.

Nel. kp15
(ei sentään sitä ovisvuotoa, niinku silloin vimeksi luomukierron yhteydessä clomikierron jälkeen)
 
Martta
Kiva että Nelin perheessä flunssa helpottaa ja oviksen olette jaksaneet hyödyntää.

Netalle tsemppiä ovisbongailuun. Kyllä se sieltä löytyy.

Missäs Inkku luuraa?

Täällä eka klinikkakäynti senkun lähenee. Keskiviikkona on aika. Nivelvaivojen vuoksi kävin tänään lääkärillä kontrollissa ja loppuviikosta meen röntgeniin. Ennen sitä kuitenkin otetaan verestä raskaustesti. Toivottavasti siinä näkyy mahdollinen raskaus kun silloin on vasta kp 19 eli viikko oviksesta. Hyvä että röntgen aika järjestyi vielä näin pikaisesti että saadaan se pois alta ennen lapsettomuustutkimusten ja -hoitojen alkua.

Martta, kp 17/25
 
Nel.
Martta aikainen lintu, olitkin jo tänne kirjoitellut. ;) Onnea sulle tutkimuksiin!

Pitikin vielä valitella, että toinen rinta on ollut kipeä oviksesta asti, varsinkin aamuisin ylös noustessa. On se aiemminkin juuri tässä vaiheesa oireillu ja välillä myös ennen menkkoja. Mikähän siinä on että vain toinen? Onkohan toinen kokonaan poissa hormonaalisesta toiminnasta? ja kuinka normaalia se olikaan että tissit reagoi jo ovikseenkin?

Pitääkin tuolta toiselta puolelta vielä kysellä lisäkysymyksiä ivf-hoitoon liittyen..

Jotenkin on samanlainen tunne nyt kuin silloin, kun mun eka raskaus meni pitkäksi ja rukoilin ettei tarvis käynnistykseen mennä, vaan synnytys eteni normalaista. Noh, käynnistykseen sit jouduin, eikä se ollukaan paha juttu. Nyt siis rukoilen sitä että olisin jo raskaana, ettei tarvis kokea monivaihesta ivf-hoito jaksoa. bd

Nel kp16
 
Neta
Nel.: Sain ekassa raskaudessa yhden kerran Clomifenia, ja siitä kierrosta raskaus alkoi. Mullahan oli nyt vasta ekat menkat raskauden ja imetyksen jälkeen, ja sovittiin gynen kans että katsotaan pari kiertoa ilman ja jos ei raskaus ala, kokeillaan Clomifenia uudelleen. Jos saan oviksen bongattua, mennään ilman. Mullahan tapahtuu kuitenkin omia oviksia, mut ei kai joka kierrossa. Viime kierrossa sain tikkuun viivat, mutta ei tärpännyt. Nyt tässä odotellaan niitä viivoja, ei ole vielä näkynyt... Aikaisemmin olen löytänyt oviksen kp 16 tai 17. Tänään ois 15 :) Pidän peukkuja teille Nel.!

Hyvä Martta että olette saaneet asioita eteenpäin. Teillekin hurjasti peukkuja, jos ei tarttisi pidemmälle mennäkään!

Niin ja vielä, aika hassu juttu Nel. jos toinen rinta reagoi :) Mulla aina oviksen jälkeen tulee rinnat aroiksi, myös plussakierrossa. Et siitä en voi päätellä mitään. Mut mulla siis reagoi silleen.
 
tähtisumu
Täällä kuitenkin taas...

Sain julkisen lähetteestä tiedon tänään, että joulukuun puoliväliin mennessä tulee aika sinne.
Siihen asti mennään kuitenkin yksityisellä puolella. Ellei "jotain" tapahdu ennen sitä.

Martalle peukut pystyssä testiin! Ja ensikäynnille myös.
 

Yhteistyössä