Vauvahaaveet syksylle 2011

  • Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti
Mamma
Tässä olisi uusi ketju, jatkoa vauva haaveet hevät-kesä 2011. Josko poppoolle kelpaa. ;)
Jos nyt hedelmöitys taapahtuisi niin LA menis lähemmäksi syksyä kuin kesää, siitä sitten tuli mieleen päivittää uutta ketjua.

Tässä viimeisin listapäivitys viime ketjusta:

Nel: ..............35v ...........yk22..............(2).............kp 29-30..........22.10
Martta: .........30v............yk15...............(1).... .........kp ~26...........3.12
Tähtisumu: ...33v............yk15................(2)......... ...kp28-32............27.11.
Mamma:........24v............yk4.................. .(3)..............Kp 30..............29.11
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11
 
Mamma
Mutta tosiaan kuulumiais lisää sen verta että masussa on hiljasta, mutta ei mykkää.. Lisäks huimaa! Ei oo vastaavaa ollut aiemmin.. Istun pidempään ja kun nousen ylös niin pitää ottaa hetki lukua että pääsee eteenpäin. :O

Saa nähdä... Testi tekis mieli jo tehdä, mutta ajattelin vaan nipistää itteeni ja odottaa ens viikkoon.

Koko viimeyön kyllä näin mielenkiintoista unta: "isäntä ei uskonu kun sanoin että EN ole raskaana. No isäntä tuli viiden raskaustestin kans kotiin ja laitto mun tekemään ne.. Kävin vessassa kiltisti pisulla tikkuun ja jätin testin sinne ja käskin isännän kattoo. No kaks viivaa oli. Ite tiesin että oli positiivinen, mutta isäntä alkoi lukee ohjeita. ;) Ja tuumas että tulee vauva. Mä en uskonu testiä niin tein joka vessa käynnillä ne loput neljä ja kaikki näytti posittivista, sitten uskoin ittekin."

En tiedä mistä moinen uni tuli, jostain alitajunnasta. Mutta aamulla sitä vasta oliskin testin halunnu tehdä kun tuollaasen unen näki. Jos sitä maanantaihin asti pyrkisi odottelee. ;)
 
Martta
Kyllä on mammalla oireita kerrakseen. Mä en ainakaan malttaisi olla testaamatta. Ihailtavaa itsehillintää.

Tuosta ajankohdasta saada vauva. Itse silloin alkuaikoina mielessäni ajattelin tyyliin silloin ja silloin olisi kiva saada vauva. Kyllä tässä tahkoamisen ja hoitojen keskellä on vain vahvistunut että kunhan ylipäänsä onnistuisi ja tulisi terve lapsi, ihan sama minä vuodenaikana.

Täällä dpo 8 ja kp 20 eikä mitään oireita. Illalla pitäisi mennä juhlimaan mutta en kyllä ole mitään testaillut, mutta en kyllä aio juuri ruokaviiniä enempää juodakaan, koska mitään riskejä en halua ottaa.
 
Neta
Moikka vaan!

Mulle tuli kanssa mieleen että kohta saadaan laittaa jo uusi ketju pystyyn. Itsellä olisi tänään ollut jännäilypäivä, kp 29 ja dpo 14. Mutta kun sitä tuhruilua on ollut, odotin menkkoja täksi aamuksi. Ei ole kuitenkaan vielä näkynyt... Sais nyt alkaa jos on alkaakseen niin ei heräis turhia toiveita! Niitä kieltämättä on tullut mieleen... No jos ei viikonlopun aikana ala niin sitten testaan.

Itse myös joskus ajattelin että kesävauva olisi "kiva", moni hehkutti miten helpolla siinä pääsee. Mutta yhden talvivauvan äitinä tuntuu että talvi meni pienen kanssa helpommin kuin kesä; meidän vauva oli kesällä puolivuotias ja oli ihan tuskastunut siihen kuumuuteen. Ei voinut lenkkeillä ja yöt oli tuskaa kaikilla.. No, nythän on ennustettu supertalvea, ei taida päästä lenkille talvellakaan ;) Ihan sama mihin vuodenaikaan vauva tulee kunhan tulee ja mahdollisimman pian :)

Neta
 
Mamma
Heips. Joo, kyllä se on nyt aivan sama tääläkin että mihin vuodenaikaan tulee. Mutta silloin kun ehkäisy lopetettiin niin laskeskelin että olis kiva saada kesä vauva. Mutta saa tulla ihan milloin vaan, kunhan tulisi. <3

Nyt kuitenkin taidan tästä lähtee apteekis käymään ja haen sen testin.. Muistin yhtäkkiä että huomenna on eräät bileet tiedossa, kun Martta tuossa viinilasista puhui.
Niin tietääpä sitä sitten että uskaltaako ottaa miestä väkevämpää vai ei. Nyt suihkuun ja apteekkiin, joten pitäkää peukkuja! Tuloksen ilmotan teille ihan ensimmäisenä, kun isäntäkin on vielä menossa. :D
 
Mamma
Nega näytti. :'( Mutta en tiedä.. Istuin tähän koneelle nii taas "perhostelee" alamahas. Kyllä se vaan on uskottava että odottaa sen tätin kyläilyajan ensin ja sitten vasta testailee jos meinaa siltä vielä vaikuttaa.

Ei oo aikoihin ollu yhtä kovaa jännitystä kattoo testin tulosta ku tänään. Itte en tokikaan luota 100% apteekin testeihin, koska esikoisen aikaan tein ainakin viis testiä, kaikki negaa. Kunnes menin gynelle epämääräisten mahakipujen takia niin vauvahan sielä masus oli.

En tiiä mitä tää on, mutta eteenpäin sano mummo lumessa. Ei siinä muukaan auta. Ens viikolla ollaan taas viisaampia, nähdään tuleeko se täti vai ei.
 
Neta
Menkkoja ei vieläkään... Huomenna ajattelin testata jos ei vieläkään kuuluisi. Onkohan clomifen voinu sekoittaa kiertoa jotenkin? Mites Mamma, oletko testannut uudestaan? Lupaavia oireita ainakin sulla on!
Mitä toisille kuuluu?
 
Neta
Eipä mulla ollutkaan enää yhtään testiä kaapissa, pitää käydä apteekin kautta. Tuhruttelu on vähentynyt eikä menkoista jälkeäkään.. Mietin vaan edelleen että onkohan clomifen laittanu kierron ihan sekaisin? Nyt ois kp 31 joten kyllä plussan pitäisi näkyä jos on näkyäkseen.
 
Mamma
Plussatuulia Netalle testiin!

Täälä ei kummempaa. Mahassa pienenpientä jomotusta. Eli menkat tulee lähipäivinä jos on tullakseen.. Saas nähdä. :/
En tee vielä aikohin testiä. Ajattelin jotta luonto ilmottaa kyllä onko siltä jotain tulos vai ei. Eli vasta jos reilsti menkat myöhässä niin sit..
 
Neta
Kävin apteekissa ja sain testiin plussan...
Varovaisesti iloitsen, sillä pientä tuhrua on edelleen, ei kovin hyvä juttu. Mutta jos tästä pääsisin pari viikkoa eteenpäin, voisi käydä alkuraskauden uä:ssä katsastamassa onko alkio oikeassa paikassa eikä esim kohdunulkoinen, siinähän on just tuhrua. Mutta päivä kerrallaan varovaisin toivein.

Toisille toivoisin raskauden mukanaan tuomaa iloa ja onnea, teillä on murheita ollut viime viikkojen aikana. Olette ajatuksissa! Ja en tästä ketjusta kyllä vielä todellakaan häviä mihinkään!

Neta
 
Mamma
Onnittelut Netalle plussasta!!! Hienoa.

Toivottavasti tuhru on vaan jotain mitätöntä. Tsempit sinulle odotukseen ja toivotaan että plussa on ja pysyy vielä viikkojenkin päästä. Mutta hyvä ottaa varoen näin alkuvaiheessa, päivä kerrallaan.

Täälä mahan särky oli vaan hetkellistä, aamulla noin tunti jyskytti... Nyt edelleen perhosia lentelee välillä mahassa. Onneks itte meen ensviikolla töihin niin on muuta ajateltavaa, menee viikko nopeammin ja menkat tulee jos tulee.
 
Martta
Olipas täällä ihania uutisia. Onnea Netalle valtavasti plussasta! skoisin että pieni tuhruttelu ei ole mitään vakavaa, eikös sitä monella siinä alussa ole. Hyvä ajatus käydä kuitenkin alkuraskauden ultrassa tsekkaamassa että kaikki on hyvin.

Mammalla on kyllä jännittävä tilanne...onko sulla yleensä tuollaista menkkoja edeltävää tuhruttelua, vain alkaako vuoto yleensä kunnolla? Jospa sun tuhrut olisi samaa mitä Netalla ja enteilisi plussaa.

Missä meidän ketsun muut jännääjät on? Tähtisumun jännäpäiväkin on jo mennyt, tuuhan kertoilemaan miten kävi. Ja Inkkun kuulumisia myös kaipaan.

ON. Oma jännäpäivä lähenee. Eilen jo kaivoin raskaustestit esiin mutta en vielä tänään testannut. Clearbluen testissä kyl sanottiin että 4 päivää ennen odotettuja menkkoja vois testaa, mutta maltoin vielä mieleni. Oireita ei oikeestaan oo: tissit on kyllä turvoksissa ja kipeet mutta se on mulla tyypillistä ennen menkkojakin. Ehkä huomenna voisin jo tuhlata yhden testiliuskan, joita ostin prismasta.

Martta, kp 23 (dpo11)
 
Inkku
Hei

Antteeksi että olen pitänyt teitä jännityksessä niin kauan, mutta otti aika koville se että se haamu ei siitä koskaan vahvistunutkaan.Seuraavana päivänä testasin vielä samanlaisen haamun eri testillä mut siitä seuraavana olikin jo nega ja hanat aukes samana päivänä:(

Mut nyt sit taas jännätään.Mulla oli ovis ihan järkky aikasin (kp 8) ja sutinat osui juuri samaiseen päivään, nyt siis mennään jo dpo 10, hui!Oireita on vaikka muille jakaa, mutta ei niistä sen enempää.Ajattelin testata ehkä ke, jolloin ois dpo 12.

Martta, tsemppiä sinnekin jännäilyyn, ihan samoissa taas mennään:)Jos nyt vihdoin jompikumpi sais sen pysyvän plussan tai vaikka mielellään molemmat:)

Ja Netalle onnea myös plussassa!

Inkku
 
Martta
Kiva kuulla sinusta Inkku, mutta olen pahoillani että plussaa ei sitten tullutkaan. Varmasti tuossa tilanteessa on henkisesti kestämistä kun matto vedetään jalkojen alta. Itse en tiedä miten sen kestäisin, kun en vielä minkään valtakunnan viivaa ole koskaan r-testiin saanut. Tuntuu että näissä negoissakin on jo kestämistä. Hurjan aikaisin olet kyllä oviksen saanut, mutta pääasia että se tulee, ja että luteaalivaihe on riittävän pitkä. Nyt sitten yhdessä jännäillään ja yritetään molemmat hypätä plussajunaan. Tulen kyllä huomenna aamulla heti raportoimaan testin tulosta.
 
Mamma
Kiva kuulla teistä Inkku ja Martta. :)

Täälä on kyllä yleensä hanat auennu kunnolla heti, ei yleensä mitään tuhruttelua. Aamulla vessas oikeen tutkinnalla huomasin että pienen pieni vaaleanpunainen tuhru tuli paperiin, mutta ei sitten sen koommin oo mitään tullu. Kädet ristissä toivonkin ettei tuu.

Jänniä aikoja taas elää kaikki. Plussatuulia!
 
Tähtisumu
Täti tuli tänne jo viimeviikolla.

Netalle onnittelut.

Pidän täältä nyt taukoa, koska mulla on pään sisällä asioita selvitettävänä. Ihan perustavaa laatua olevia. Ei kannata edes yrittää mitään lapsiasiaa sotkea, ennen kuin ne on itselle selvitetty. Ironista, tuli kutsu viimeinkin kunnalliselle hoitojen aloitukseen. Tammikuun alkuun.
 
Nel.
Onpas täällä ollut tapahtumia. Itse en enää ihan niin usein täällä ehdikään käydä (hyvä niin) ;)

Onnittelut Netalle! Pidetään peukkuja että kaikki sujuu hyvin.

Harmittelut epäonnisille..

Itsellä kp5 menossa. Ja klinikkakäynti varattu 13.12. Täytyy sit käydä kaikki mahd jutut läpi. Sinänsä odotan sitä mielenkiinnolla.

Tosi vaikeeta kyllä ollu luopua toivosta saada kesän -11 vauva - sitä niin toivoi. Mutta voihan se vielä tupsahtaa elokuun lopussa...tai syyskuussa. Jos seuraava mahd ivf onnistuis, niin LA menis jonnekin lokakuulle. Nyt kun jotenkin arki on alkanut sujua äidin kuoleman jälkeen, niin kyllä ahdistaa että tällaista murhetta edelleen on, ja että ensi vuosi mahd alkaa hoidoilla, mitkä ei tunnu mukavilta...
 
Nel.
Nel: ..............35v ...........yk22..............(2).............kp 29-30..........23.12
Martta: .........30v............yk15...............(1).... .........kp ~26...........3.12
Tähtisumu: ...33v............yk15................(2)......... ...kp28-32............27.11.
Mamma:........24v............yk4.................. .(3)..............Kp 30..............29.11
Neta:............31v.............yk3.............. ....(2).............kp30-31..............26.11

Jouluna jännäillään. Pakko sitä on luomukierrotkin hyödyntää. Kunpa edes oviksen bongais, niin ois oikeesti toivoakin.
 
Martta
Heipat. Tähtisumulle ekaksi pahoittelut tädin vierailusta. Toivottavasti saat työstettyä mieltä vaivaavat asia, ja pääsisitte hoitoihin tammikuussa.

Nelille voimia edelleenkin. Kiva kuulla että arki alkaa jo palautua uomiinsa, mutta eihän se suru ja kaipaus koskaan katoa. Hoidot ei tietty ole mukavia mutta jos niiden avulla meille pienokaiset suotaisiin :)

Mammalle plussatuulia, ja tädin karkoitusloitsut näin virtuaalisesti!

ON. Testasin aamulla Clearbluen digitaalisella ja ei raskaana oli tuomio. Mutta avasin huvikseni sen puikon että pääsin käsiksi ja siinä oli viivanpaikka tai haamu. Mieskin sen kyllä näki. Ehkä tämä on vain omaa säälittävää optimismia. Pitää rauhassa katsella torstaille että tuleeko sitä tätiä. Mutta aiemmin en ole eri merkkisiin testeihin saanut kyllä minkään valtakunnan viivan paikkaakaan, joten pieni toive vielä on. Ehkä pitää nyt googlettaa että miten herkkä toi cleablue on ja antaako se yleensä noita viivanpaikkoja.

Martta, kp 24 ja dpo 12 (ovis+ kp 11, inssi tehty kp 12)
 
Mamma
Kiitos Martta loitsusta ja tuulista. :)

Kovaa tekis mieli jo testata, mutta uskaltaako vielä..?
Perjantaina kun testin tein kirjottelinkin toiselle palstalle näin:

Tein just testi Apteekin omalla raskaustestillä.

Minuutin päästä testissä oli selvä nega viiva pystyssä, mutta tarkemmassa valossa katottuna toisellekin (raskaana) puolelle tuli haaleaa viivaa, mutta vaakatasoon.. Kun kolme minuuttia tuli täyteen (ohjeessa varma nega 3min kuluttua) niin vasemmanpuoleinen (raskaana) viiva oli kadonnut.

Sitä tuos toisella palstalla kyselinkin että lasketaanko tuollaasta haamuks vai ei?

Ajattelin kuriittani ostaa illalla Marketista testin, kattoo mitä se näyttää. Kun saattaa olla että jos saan korvien väliin ittelle viestin että en oo raskaana niin saattaa tätikin sitten tulla jos on tullakseen. Oon vaan huomannu että mulla on tehokas taito se että jos jännitän ja odotan menkkoja tai on jotain muuta stressaavaa niin siirtyy..

Toki nyt toivon että selitys menkkojen viivästymiseen on ihan joku muu kuin jännitys tai stressi. Väsymys täälä on myös vahvaa, mutta toki johtuu pitkälle siitä että oon pitkästä aikaa töissä..
 
Inkku
Täälä(kin) testattu nega nyt illalla(dpo11).Joo,aikaista on, testi oli kylläkin herkkä, mutta kai tääläkin tarvii vaan kiltisti oottaa sinne perjantaille...

Mä peukutan ihan täysillä Martta ja Mamma teidän plussien puolesta!

Omalla kohdalla eroja muihin kiertoihin on että kaikenlaiset tuhrut puuttuu kokonaan, aiemmmin niitä on tullut myös jo viikko oviksen jälkeen,nyt ei niin mitään.Tiedä siitä sitten:/

Inkku
 

Yhteistyössä