Vauvahaaveet syksylle 2011

  • Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti
Kerttu
Minäkin tulin katsomaan kuulumisia Inkun kyytiläisestä.
Minulla tosiaan oli eilen se neuvola, ei kuunneltu dopplerilla (ajattelin ettei neuvolantäti uskaltanut kun kuuli meidän tarinan;)) Nyt on rv 9+1 ja nt+verikoe reilun kahden viikon päästä. Kyllä jännittää, hulluksihan tässä meinaa tulla:)

Kiva kuulla että Martalla on kaikki hyvin, taitaa tulla jalkapalloilija teidän pojasta!
 
Inkku
Voi että Kerttu,voin kuvitella miten hermona oot.Toivotaan että kaikki on hyvin ultrassa:)
Martalle tsemppiä pikkupotkijan kanssa:)
Kyytiläinen haettiin sit perjantaina mukaan,nyt siis pp4 ja pitkiä on taas päivät:)Onneks työt pitää kiireisenä niin ei ehdi hirveästi miettimään.Kyllä tässä silti piinailua taas riittää kerrakseen.En oo vielä päättäny koska sitä testailun alottais,mutta viralliseen testipäivään(7.9)en kyllä jaksa odotella:)

Inkku
 
Inkku
Pp8 menossa.Alaselkää on vihlonut ja jomottanut pari päivää.Ihan kun se olis tulessa.Tässä vaiheessa varmaan herkässä testissä saattas jotain näkyä mutta maltan mieleni kyllä vielä ensi viikkoon.

Inkku
 
Martta
Vitsit Inkku että jännitän täällä sun puolesta. Voisit jo varmaan testata kohta herkällä testillä. Oliko teillä pari päivää viljellyt alkiot (4 soluisia) ja miten? Mullahan tuli plussa jo viikon päästä siirrosta mutta meille tehtiin pitkä 5 pvän viljely.

Peukut pystyssä että pieni tarraa lujasti kyytiin :)
 
Inkku
Aion pitää teitä ja itseäni jännityksessä huomiseen asti,silloin siis pp14.Alaselkäjomotus on jatkunut tasaiseen tahtii ja parina päivänä lugemömmön mukana tullut vähän tuhrua.Vaikea siis sanoa mikä on lopputulos,mutta huomenahan se nähdään.Itse olen ehkä varovaisen toiveikas:)
 
Martta
Lohdutuksen halaukset Inkulle täältäkin, ja isolla kädellä tsemppiä jatkoon. Se voi tosiaan vaatia monta hoitoa/siirtoa ennen kuin tärppää. Täällä elävä todiste siitä.

Mites Kerttu sun tilanne on edennyt? Kohta sulla vissiin np-ultra, jossa pääset näkemään pikkuisen.

Martta, jolla enää pari viikkoa töitä ennen mammaloman alkua
 
Kerttu
Ja joskus Inkku tärppää vasta hoitojen jälkeen;) Tämä touhu vaatii yleensä pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä. Itse olin monet kerrat valmis heittämään hanskat tiskiin mutta aina jotenkin jaksoi katsoa vielä seuraavan kortin.

Täällä tunteet vaihtelee laidasta toiseen tällä hetkellä. Välillä pystyn pakottamaan itseni rauhalliseksi mutta kyllä kamalia pelkoajatuksia nousee väkisinkin pintaan. Ensi perjantaina on nt-ultra, sitten on taas vähän viisaampi. Hirvittää kylläkin mennä sinne. Yritän olla myös ajattelematta sitä, että kesälomalla tuli elettyä kuin pellossa, en voinut kuvitellakaan että näin käy. Lähes joka päivä join viiniä ja saunaoluet päälle... Kuinka monet monet vuodet olen elänyt iisisti ajan ovulaatiosta kuukautisiin ja pettynyt joka ikinen kerta. Jännää muuten että kiinnittymisen aikoihin olin angiinassa ja söin viikon verran buranaa jota sitäkin olen yrityskierroissa aina pyrkinyt välttämään. Gynekologi ja neuvolantäti kovasti minua rauhoittelivat ja sanoivat ettei tuolla viinin lipittämisellä ole ollut merkitystä tuossa vaiheessa. Eipähän tässä muuta voi kuin odotella ja toivoa parasta.

Martalla on loppurutistus meneillään, jotenkin tuntuu että sun raskausaika olisi mennyt kauhean nopeasti:)
 
Martta
Tulin katsomaan olisiko Kerttu kirjoittanut kuulumisia ultrasta. Toivottavasti kaikki oli hyvin.

Loppusuoralla täällä ollaan. Tosi nopeesti on aika kyllä mennyt, etenkin kun ei ole ollut mitään isompia vaivoja. Enää viikko töitä ja sitten jään kotiin lepäilemään ja keräämään voimia ennen pienen tuloa. Ens viikolla on neuvolalääkärikin, jossa pitäisi saada kokoarviota ja katsoa miten päin kaveri tuolla on.

Martta, 33+6
 
Kerttu
Kiitos Martta kysymästä, hyvin meni ultra vaikka jännitti ihan kamalasti. Kaikki näyttäisi ainakin tällä hetkellä olevan kunnossa, siellä se pikku kaveri heilutteli käsiään ja jalkojaan;) Odotan kovasti sitä että liikkeet alkaisi tuntumaan, sitten varmaan tämä jatkuva huoli vähän helpottaa. Tosin siihen on vielä aikaa ja minulla on istukka edessä niin se saattaa pitkittää niiden tuntemista.

Kerttu 12+2
 
Inkku
Se niistä välikierroista sitten:)Huomena pas suunnittelu, luultavimmin ajoittuu joko ens viikon torstaille tai perjantaille.Zumenonit taas menee jo ja huomena tosiaan tarkistusultra limiksen paksuuden arvioimiseksi.Yllättävän äkkiä sitä taas lähdettiin "uuteen nousuun" parin masennuspäivän jälkeen.Kiitos molemmille tsempityksistä:)Ne jotenkin tuntuu aidommilta kuultuna sellaisilta ihmisiltä , jotka ovat kokeneet saman:)Tiedän että touhu vaatii pinnaa, mutta meikäläinen ei satu olemaan sieltä kärsivällisimmästä päästäD=

Kertulle onnittellut hyvistä ultrakuulumisista!Varmasti kivi vierähti sydämeltä ainakin vähän:)

Ja Martalla alkaa kohta "lomailu", tsempit viimesiin työpäiviin:)

Inkku
 
Martta
Minultakin isot onnittelut Kertulle hyvistä ultra näkymistä! Tuo aika on tosiaan hermoja raastavaa kun ei vielä saa kaverista merkkejä liikkeiden muodossa. Muista että voit aina ottaa yhteyttä neuvolaan, ja käydä vaikka kuuntelemassa sykkeitä, jos olet huolestunut.

Kiva kuulla että Inkullakin homma etenee taas. Jälleen on kaikki peukut ja varpaat pystyssä. Tämä hoitotaival kyllä opettaa kärsimättömällekin, että on asioita joihin ei vaan itse oikein voi vaikuttaa. Se on tosi raskasta, mutta silti jokaisen hoidon/siirron myötä tulee aina se toivon pilkahdus että jospa nyt. Ja mullakin vikasta hoidosta, rankan työkevään keskellä se sitten lähti.

Martta
 
Kerttu
Inkulle taas peukut ja varpaat pystyssä täällä! Itse olen pohjimmiltani äärimmäisen kärsimätön ihminen, kyllä tämä on kummasti opettanut pitkää pinnaa, joka näkyy myös muissa asioissa. Moni ystäväni on sanonut että heillä ei olisi pää kestänyt näin pitkää taivalta, ihan kuin minä olisin voinut valita että kestänkö vai en. Tiedän Inkku juuri mitä tarkoitat tuolla, että sellainen joka ei ole tätä tuskaa kokenut niin ei voi tietää miltä tuntuu. Mullekin on monesti tokaistu että kyllä se vauva sieltä vielä tulee ja älä stressaa niin kovasti sitä, unohda yrittäminen... Minä olin vuosikaudet aivan varma että raskaus ei enää tule kohdallani onnistumaan ja ärsyynnyin kovasti jos joku muuta väitti;)

Martalle mukavaa viimeistä työpäivää!
 
Inkku
Heips

Ultrakuulumisia sen verran että siirto onkin jo ensi keskiviikkona:)Limis on taas kuin lääkärin mukaan "oppikirjasta".Jouduin perumaan ensi viikolta 3 päivän työreissun ja siinä yhteydessä oli pakko kollegalle mainita ympäripyöreästi asian oikea laita.Eipähän ainakaan tarvi epäillä että olisin heppoisin perustein poissa.Oikeastaan hieman helpotti, koska joudun tämän kollegan kanssa olemaan paljon tekemisissä ja tehdään paljon töitä yhdessä.Eli hyvillä mielin ensi viikkoon:)

Inkku
 
Inkku
Ei oo totta,mä testasin tänään pp12 selkeen plussan!Menkkajomotteluja on ollu melkein siirrosta lähtien mut muuten ei mitään oireita...Nyt seuraavaks jännäämään varhaisultraa...kunhan nyt sais ekana ees klinikalle soitettua😊Oon vähän sekasin vieläkin tuloksesta,voi kumpa tää nyt pysyis loppuun asti!

Inkku ja öttiäinen

Mitenkä rv:t muuten pas:issa lasketaan,onko tietoa...?
 
Martta
Mahtavaa Inkku!!! Olipa ihania uutisia kun tulin pitkästä aikaa katsomaan missä mennään. Onnea kovasti ja kyytiläiselle voimia pysyä mukana tulevat kuukaudet. Tuu sit kertomaan milloin on alkuraskauden ultra, sitä jännäillään seuraavaksi. Eikö se niin ollut että sulle siirrettiin yksi? Mä en kyllä muista miten noi viikot pas:ssa menee kun meille ei tehty kun se yks pas-siirto. Varmaan lasketaan ihan niinkuin normimenkoista, ja sit tarvittaessa utran perusteella tarkennetaan laskettua aikaa jos tarvitsee.

Täällä viikot senkun kasvaa ja alan jo malttamattomana odottelemaan että saan nähdä meidän pienen. Lievää raskausmyrkytystä on ilmaantunut kun verenpaineet on nousseet ja pissassa vähän proteiinia. Kaverilla kaikki hyvin ja sykkeet vahvat ja tasaiset. Hoitona vaan seuranta kotona ja rauhallinen lepo, ja tiuhaan käydään neuvolassa myös.

Martta, 36+6
 
Kerttu
Hei ihan mahtavaa Inkku!!! Ajattelin tulla kans katsomaan tänne kun laskeskelin piinapäiviäsi niin kuin omiani:) Olen niin onnellinen puolestasi, ihan nousi karvat pystyyn;) Toivottavasti pieni jaksaa kasvaa ja pysyä mukana loppuun saakka. Mulla ei kanssa varmaa tietoa noista passeista ole, kahdella ekalla ivf-kierroksella kun ei jäänyt pakkaseen mitään. Luulisin kanssa että menkoista laskettais mutta en ole kyllä varma.

Martalla on mahtavat ajat edessä, ihan pian näette vauvan:)

Itselläni vähän outo olo, kun pahoinvointi ja väsymys on väistynyt eikä liikkeitä vielä tunnu. Vatsa on kyllä ihan selkeä vauvamaha jo mutta välillä sitä pysähtyy miettimään että miten siellä oikein voidaan. Ensi viikolla on onneksi neuvola.

Kerttu 15+2
 
Inkku
Kiitokset molemmille tsempeistä ja onnitteluista😊Vähän on epäuskoinen fiilis vieläkin mutta eiköhän se tästä.Täytyy huomena polille soitellessa kysyä niistä viikoistakin.Huomenahan tosiaan se virallinen testipäivä olis,aattelin kyllä vielä aamusella testin tehdä,on niin ihana seurata sen maagisen viivan piirtymistä:)
Martalle leppoisia loppupäiviä, sulla tosiaan h hetki ei oo enää kaukana😊Ja Kertullakin jo 16 viikko menossa,uskomattoman äkkiä kyllä menee aika,toisaalta sitä toivon omalta osaltakin ainakin ekat pari kuukautta😊

Inkku rv 4+ jotain😊
 

Yhteistyössä