Vauvahaaveet vai uusi työ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Working class
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Working class

Vieras
Tilanne on se, että päätettiin jättää ehkäisy pari kk sitten. Olen tehnyt 3-vuorotyötä ei niin unelmaduunissa, mutta paikka on vakkari ja töitä riittää niin paljon että vapaaltakin yrittävät ruikuttaa töihin. Jotenkin olen ajatellut että kyllähän tuolla nyt jaksaa, varsinkin kun on tämä lapsen yritys päällä.

Nyt kuitenkin bongasin unelmatyön, joka vastaisi just mun osaamistani ja työaikakin ma-pe 8-16, josta olen haaveillutkin. Laitoin hakemukset ja soittivat seuravaana päivänä heti haastatteluajan sopimista ajatellen, vaikka paikan hakuaika ei ole vielä ummessakaan.

Aloin pohtimaan, että jos kävisi niin hyvä tuuri ja saisin paikan, en kehtaisi sieltä "heti" jäädä mahdolliselle äitiyslomalle, tai pahinta olisi jos joutuisin piilottelemaan niinkin ihanaa asiaa kuin raskautta esim. koeajan yli.

Ärsyttää vaan kun voihan se olla että meillä menee vuosikin tässä yritellessä ja samaan aikaan happanen pystyyn nykyisessä paikassa. Ja sit on se mahdollisuus että tärppi käy heti uuden työn alkaessa. Mietin, olisiko ihan tuhoontuomittu ajatus kertoa asiasta rehellisesti työhaastattelussa, että yritetään lasta. Kyseessä naisvaltainen ala.

Onko kokemuksia / mielipiteitä?

Älä kerro. Multa meni ne paikat mihin kerroin niin sivusuun, ja ne johon en kertonut minut valittiin. Sattumaa? Uskoo ken tahtoo.

Mä oottaisin saanko sen unelmaduunin, jos saan, lykkäisin vauvantekoa vuodella tai parilla. Jos en saa, niin jatkaisin vauvan yritystä. Vuosi on pieni aika loppupeleissä.

Mulla oli aika samanlainen tilanne muutama kuukausi takaperin kun sulla nyt. Mä hain ja sain unelmaduunin ja pohdin silloin otetaanko ehkäisy käyttöön vai ei. Eipä otettu enkä ole vieläkään raskaana ja vaikka nyt tulisinkin niin soppari ehtii päättyä ennen mammalomaa ellei jatkoa tule.

Olisiko tuo hakemasi työpaikka vakituinen vai määräaikainen? Meillä määräaikaisuus ratkaisi sen, että vauva on edelleen tervetullut mut jos vakipaikasta olisi kyse niin ehkä käyttäisin ehkäisyä koeajan yli ;)

Muoks. Niin ja et kyllä hiisku sanaakaan haastattelussa vauvahaaveista!

Viimeksi muokattu:
Saat kyllä typärän -leiman, jos menet työhaastattelussa sanomaan, että yrität lasta. Voi olla ettei sitä lasta kuulu pariin vuoteenkaan ja paikka menee sivu suun. Maailman selvin asiahan se on, että lisääntymisiässä oleva nainen voi saada lapsia. Tuskin siis yllätys työnantajalle, jos raskaaksi tulet.

Vakkari olisi. Ehkä olisi joo järkevintä, että jos saan sen työn, laitetaan yritys jäihin. Ei tässä kuitenkaan iän puolesta ole kiire, eikä muutakaan tiedossa olevaa asiaa joka vaikeuttaisi lapsen saantia. Miehelle ehkä tiukka paikka kun hän on meistä se joka on viimeisen vuoden verran kuumeillut enemmän :)

Ja jos en saa töitä niin sit vaan tuplatehot yrittämiseen. Kaipaan kyllä äidiksi, haluan, että meistä tulee perhe, mutta ikävä kyllä haluan olla myös tyytyväinen työhöni.

Mikä ihme lojaalisuus naisilla on työnantajaa kohtaan? Kyllä naisvaltaisen alan pomolla on sen verran kokemusta että tietää mitkä on riskit jos alle 40v naisen palkkaa. Et oo varmasti ensimmäinen etkä viimeinen sen alainen joka haluaa lapsia.

Et tietenkään kerro, se ei sille kuulu millään tavalla. Myöskään ei ole järkeä jäädä vanhaan työhön kun lapsen kanssa se kolmivuorotyö vasta kettumaista onkin.

[QUOTE="Vieras";28303003]Mikä ihme lojaalisuus naisilla on työnantajaa kohtaan? Kyllä naisvaltaisen alan pomolla on sen verran kokemusta että tietää mitkä on riskit jos alle 40v naisen palkkaa. Et oo varmasti ensimmäinen etkä viimeinen sen alainen joka haluaa lapsia.

Et tietenkään kerro, se ei sille kuulu millään tavalla. Myöskään ei ole järkeä jäädä vanhaan työhön kun lapsen kanssa se kolmivuorotyö vasta kettumaista onkin.[/QUOTE]

Näin juuri!

Oma vanha työni oli 2-vuorotyö oikeasti todella epämiellyttävässä(ilmapiiri, työn raskaus) työpaikassa. Tarkoitus oli palata äitiyslomalta kun lapsi 14kk mutta hainkin tuota nykyistä paikkaa ja sain sen niin sinne jäi vuorotyö.

Naisella on oikeus yrittää perheenlisäystä silloin kun se hyvältä tuntuu, mutta hyvän työpaikan turvaamiseksi voi olla viisaampaa odotella koeajan yli. Se on kuitenkin lyhyt aika elämässä.

Otat sen työn vastaan jos sen saat ja samalla yritätte vauvaa. Jos tulet raskaaksi niin jäät äitiyslomalle. Ja älä ajattele mitään kehtaamisia, ei se työnantajakaan sun kohdalla mitään tunteile, vaan toimii lain puitteissa.

[QUOTE="vieras";28303040]Otat sen työn vastaan jos sen saat ja samalla yritätte vauvaa. Jos tulet raskaaksi niin jäät äitiyslomalle. Ja älä ajattele mitään kehtaamisia, ei se työnantajakaan sun kohdalla mitään tunteile, vaan toimii lain puitteissa.[/QUOTE]

Niin ja et tietenkään kerro, että yritätte lasta, ei se kuulu niille pätkääkään.

Mä en kertoisi, koska pitäisi olla super-erityisen mahtava, että saisi paikan.
Yrityksen laittaisin jäihin koeajan ajaksi, koska jos heti tärppäisi, niin voisi tulla pahoinvointia tms, jotka vaatisivat sairauslomia, ja olisi myös noloa pyydellä vapaata neuvola-aikoja varten, kun samalla joutuisi pelkäämään, että työ lähtee alta. Toisaalta uusi työ on aina jonkinlainen haaste, joten siihen on mukava keskittyä ilman ylimääräisiä (raskaus)paineita.

Yhteistyössä