Vauvahaaveita ja valehtelua?!

  • Viestiketjun aloittaja Venla
  • Ensimmäinen viesti
Venla
Olemme olleet avokkini kanssa yhdessä 2 vuotta. Mulla on ""aina"" ollut vauvakuume, mutta tämän miehen kanssa en malttaisi odottaa että saamme oman nyytin!
Jätin pillerit pois jo vuosia sitten (n.6v sitten) enkä ole tullut raskaaksi kenenkään kanssa. Toisaalta hyvä. (paitsi nyt kun minä haluaisin)

En siis edelleenkään käytä mitään ehkäisyä, mutta avomieheni ei tiedä sitä. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä vaikeampaa se on hänelle kertoa.
Pillereitä en halua alkaa käyttämään uudestaan, sillä jotenkin luulen, että aikoinaan nuorempana käyttämäni pillerit ovat tehneet tämän, ettei tärppää. Mulla on suorastaan kammo niitä kohtaan.

Pää on ihan sekaisin kaikesta tästa... On ihan vainoharhainen olo. Mies sanoo haluavansa lapsen, mutta ei vielä, vaan esim. opiskelujen jälkeen. Mulla kello tikittää..

Haluaisin kertoa miehelle, mutta MITEN?
 
Joanna
Mielestäni sinun täytyisi ehdottomasti kertoa miehellesi, että et käytä pillereitä! Onhan se hänenkin lapsi, jos sellainen on tulossa! Keskustelepa miehesi kanssa aiheesta ja kerro, kuinka paljon sinä haluaisit lapsen, uskon, että pääsette aiheesta jollain tavalla yhteisymmärrykseen, jos molemmat on valmiita hieman joustamaan. Tsemppiä!
 
Lilja
Kannattaisi ehkä odottaa, että miehesikin haluaa lapsen. Voithan sanoa, että lopetat pillerit ja että käytätte jotain muuta ehkäisyä, kunnes miehesikin haluaa vauvan..
Mielestäni ei ehkäisyä kannata omin päin, ilman toisen ""lupaa"" lopettaa, voihan käydä vaikka niinkin että mies ei oikeasti halua lasta ja jää vielä yksin vauvan kanssa. se ei helppoa ole äidille eikä lapselle. (puhun omasta kokemuksesta, siis lapsen näkökannalta)
Valehtelua en kyllä kannata, luottamus menee helposti ja kuinka olet ajatellut selittää että yhtäkkiä oletkin raskaana? Ja millainen perhe-elämä se on, jos se on perustunut valheelle ja petokselle?
Tietysti jokainen tekee ihan niinkuin haluua, jokaisen oma elämähän siinä on kyseessä..tämä on minun mielipide asiaan..
 
Hmm
Oletteko yleensäkkään puhuneet ehkäisystä? Siis oletko valehdellut miehellesi syöväsi pillereitä, vai onko hän vain omasta takaa siinä luulossa? Edellisten vastaajien tavoin oon samaa mieltä, että lapsi pitäs suunnitella yhdessä. Mutta joskus mietityttää, minkä takia se ehkäsy olis vaan naisen asia?
 
Venla
Kiitos kommentistasi Hmm.

Hän on tässä uskossa että syön pillereitä. Uskomatonta, mutta kun aikaa kului, en oikaissut luuloa. Ehkä osasyy on se, että oon melko varma etten voi edes saada lapsia, koska en ole tullut raskaaksi.
Tämä kuulostaa hullulta, ja omasta mielestäni onkin juuri sitä!
Nyt on sitten enää osattava aloittaa miehen kanssa keskustelu siitä, miksen ole aikaisemmin puhunut tästä. ÄÄh.. kuinka noloa.
Tiedän, että lapsi on suuri asia, josta puhutaan yhdessä. Takana tässä oravanpyörässä on sekin, että olen sen verran vanhempi kuin mieheni, ja pelkään, että sitten kun hän on valmis lapsen tuloon, en voi niitä saada, tai olen liian vanha?!..
 

Yhteistyössä