Vauvakutsut

  • Viestiketjun aloittaja Odottajalle lahja
  • Ensimmäinen viesti
Odottajalle lahja
Olen menossa erittäin hyvän ystäväni vauvakutsuille.Lahjaa mietiskelen..Oliskos kenelläkään vinkkejä?Vauvalle ostan lahjan sitten kun hän syntyy mutta mitä ostaisin odottavalle äidille??Jotain henkilökohtaista olisi kiva viedä joka mahtuisi peltirasiaan (15x10cm kokoiseen)??Laitan lisäksi vielä suklaata mistä hän pitää:)
 
Joppuli
Osta vaikka jalkahoito, itse sain synttärilahjaksi jalkahoidon, olen siis raskaana, ja kyllä oli aivan ihanaa... ikinä ennen en ollut käynyt mutta pitää varmaan varata uusi hoito kun aloitan äitiysloman.

 
kanelin
Hei
Osta vaikka jotaki teetä, voidetta millä voi rasvata jalkoja tai vaikka bola raskauskoru. Lahjan ei mielestäni tarvi olla mikään hinnakas joku pieni miete kirja tai minusta tulee äiti tyyppinen kirja. Kirja vois olla vaikka vähän huumorilla höystetty.
 
Babyshower
Ihan perinteisesti Jenkkityyliin, Babyshoweriin, on kyllä ihan tapana tuoda jotain vauvaan tai äitiyteen liittyvää. Siis vauvalle vaatetta, sitteri, rintapumppu, imetystyyny... Kyllä jos itse olisin menossa jonkun Bayshoweriin, niin hommaisin siis jotain tuollaista 20-50 egellä... riippuen hieman kuinka tuttu kaveri on... tämä siis suhteutettuna opiskelijabudjettiini... muuten innostuisin tuhlaamaan varmaan enemmänkin. :) kaverini puhuivat kyllä että järjestävät minulle tuollaiset, mutta taitaa heiltä jäädä pitämättä... Aika harmi - olisivat sitten jättäneet mainitsematta koko asian. Itse en aio järkätä. Laskettu aikakin on jo aikalailla nurkan takana. Kaikki on oikeastaan tullut itse hankittuakin ja ompahan sellaisia mistä tykkään. Ei oikein jaksa tässä Suomen mittakaavassa lähteä tekemään mitään lahjalistaa esim. Stockalle, että voivat valita mitä ostavat...

P.s. Tuo jalkahieronta ja kasvohoitokin ovat kyllä mielestäni hyviä ideoita... varsinkin jos kaverin kasvot näyttävät hieman rappeutuneen raskauden aikana :) (ei millään pahalla)... Hieman tyyris lahja voi tosin olla, mutta sitten vain jonkun kaverin kanssa tuo puoliksi.
 
Joko näitä on?
Joko nuo vauvakutsut on rantautuneet ihan käytännöksi Suomeenkin? En ole vielä yksiinkään osallistunut, mutta ois mukava osallistua.:) Ristiäiset kun on vähän aina pienen piirin juhla, niin ystäväpiiri ei oikeastaan saa tilaisuutta juhlia ystävän raskautta ja vauvaa. Tuntuis että se kuitenin ois tärkeää - koska vauvan synnyttä sitä väkisinkin jää yhteydenpito vähän vähemmälle, niin tuore äiti ainakin tietäis, että hengessä ollaan mukana ja ymmärretään, että tuoreena äitinä sitä ei ehkä kaikille jaksa soitella.:)
 
Juuri niin
Itselläni oli juuri vauvasuihkut ja oli kiva kokoontua kavereiden kanssa juhlimaan tulevaa vaavia herkutellen. Lahjat joita sain, oli ihania... Jotkut oli mulle =kauneudenoitotuotteita ja jotkut vauvalle=vaippoja, tutteja, vaatteita yms... Mun mielestä on ihan kivaa kun jotain tuodaan mutta ei mitään kallista, esim sitteri aika kallis koska siitä ehkä tulee hieman vaivaantunut olo ellei ole rikas kaveripiiri :D
 
sata
Jenkeistähän nuo vauvakutsut Suomeen tulee ja siellä kai tapana viedä meidän ristiäislahjojen kaltaisia lahjoja. Mutta sielläpä ei ristiäisiä järjestetäkään, vauva saa nimen jo sairaalassa. Joten ajattelin itse, että jos Suomessa järjestetään vauvakutsut, voisivat lahjat olla myös äidille, siis jotain vauvan tuloon tai raskauteen / imetykseen liittyvää... Ja ristiäisissä lahjat osoitetaan vauvalle, ne ovat yleensä sitten niitä kunnon lahjoja. Suomessa ei kai olla tajuttu, että tuomalla vauvakutsut, juhlitaan vauvaa kaksi kertaa ja että Jenkeissä nuo vauvakutsut vastaavat meidän ristiäisjuhlia...
 
*marjaana*
Minä olen osallistunut muutamiin "kohta syntyy" -juhliin ja olen antanut äidille kosmetiikkaa, useimmiten jonkin sarjan pikkupakkauslajitelman lahjapakkauksessa. Esimerkiksi Cliniquella, L'Occitanella ja Body Shopilla on kivoja pakkauksia. Minun ideani on, että pakkauksen voi ottaa mukaan sairaalaan. Huonoa on se, että eihän ne jutut aina sovi saajan iholle.

Vauvalle en osta periaatteesta mitään ennen kuin on syntynyt ja kotona. Johtuu siitä, että aina ei kaikki ole mennyt hyvin ja tuntuisi surulliselta että ystävällä olisi siellä tyhjässä kodissa sitten se minun ostamani juttu.
 
Wilma80
Munkin mielestä hyvä idea ostaa vaikka kimpassa joku ihana hoitolahjakortti sille odottavalle äidille joka ei enää ehkä jaksa/pysty mitään hoitoja itse tekemään. Esim. raskaushieronta, "mother-to-be"-hoito, intialainen päähieronta tai jalka/kasvohoito. Senhän voi sitten myös käyttää jälkeenpäin...Jos vauvalle ostaa jotain ei mun mielestä tarvii olla mitään kauhean kallinsta, mutta mielellään jotain fiksua ja järkevää kuin turhaa.Mä ostin yhdelle kaverille unipussin ja sanoi, että se oli hyvä juttu (tosin se oli sellainen alhaalta suljettava pyjama enmmänkin eli kävi nopeasti pieneksi). Niitähän on myynnissä 0-6kk ja 6-12kk koossa esim.

Muita hyviä ideoita (jos tietää ettei niitä jo mammalla ole): vedettävä soiva lelu, viltti/leikkimatto, kantoliina/-reppu, kestovaippoja, vauva (tms.) lehden vuosikerta....

Itse oon toivonut vauvajuhlia ja sanonutkin, että haluan tietää jos mä itse ne järkkään vai tuleeko ne "yllätyksenä". Jotain sumplimisia olen jo havainnut eli "yllärintynkää" siis vissiin luvassa....Ihan sama, musta ihana saada kaikki kaverit koolle ennen vauvan syntymää ja viettää aikaa yhdessä. Lahjat tms. tuomiset ovat sitten vaan sivuseikka...

Olkaa luovia ja järkeviä!!!

Wilma 30+3
 
niin..
Olen kanssa niin taikauskoinen, etten halua vauvalle etukäteen lahjoja, korkeintaan joku vaippakakku olisi ok. Odottavalle äidille varmasti kanssa ostaisin jotain "omaa" tai vaikka odottajalle ja lapsen isälle esim. lahjakortin ravintolaan tai leffaan. Jos eivät ehtisi käyttää lahjakortteja ennen lapsen syntymää, lupautuisin hoitamaan vaavia siksi aikaa että he pääsisivät tuulettumaan.
 
äidille
Kyllä mäkin ostaisin äidille itselleen jotain ihanaa; vauvalle voi sitten ostaa lahjan kun on syntynyt.
Kirja, kauneudenhoitotuotteet (esim luomu), suklaata, jokin lehtitilaus (yleensä imetysaikana on aikaa lukea naisten- ja hömppälehtiä samalla kun imettää!)... Tällaisia lahjoja mun ystäväpiirissä on annettu.
 

Yhteistyössä