vauvakuume sektion jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä33
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äippä33

Uusi jäsen
05.06.2007
9
0
1
Kuume pukkaa päälle, kolmatta vauvelia tekis mieli.
Mutta... Kuinkas aikaisin sektion jälkeen uskaltaisi
alkaa yrittämään, jossain puhutaan puolen vuoden
jossain taas jopa 2 vuoden varoajasta :o
Onko kokemuksia???

Me alettiin yrittämään 2. kun poika täytti 8kk. Raskaaksi tulin pojan täyttäessä vuoden toukokuussa, mutta se päättyi viikko sitten keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 13+2 (vauva oli kuollut viikkokausia aiemmin, muttei tullut ulos). Nyt vain toivotaan pian uutta raskautta, tyhmänä ja ylpeänä luulimme, että kakkonen tulisi yhtä helposti kun ykkönen ja kaikki sujuisi yhtä hyvin. Nyt jos saisin muuttaa asioita niin alettaisiin heti parin kk:n päästä sektiosta YRITTÄMÄÄN kun koskaa ei tiedä, koska yritys palkitaan. Toisaalta pelkään, että keskenmeno puolestaan aiheutui siitä, ettei kohtu ollutkaan vielä sektiosta toipunut... :'(

Niin ja kun tuota ikää tulee koko ajan lisää.... Se ei ainakaan meikäläisellä helpota raskaaksi tuloa. Esikoinen lähti aikanaan alulle tosi helposti mutta seuraavaan onkin sitten väliä 12 vuotta.... Eli ikinä ei tiedä miten käy, raskaaksi voi tulla tosi helposti tai sitten todellakaan ei :whistle:

Onko lääkärit tai neuvolatädit varoitelleet liian nopeasta raskautumisesta heti sektion jälkeen? Tietääkö kukaan, millaisia haittoja voi olla jos tulee alle vuoden sisällä raskaaksi edellisestä?
Itselläni on alle kolme kuukautta vauvan syntymästä ja nyt kovasti kuumeilen toisesta. Menkkoja ei ole vielä kuulunut, joten saa nähdä miten käy.

mulle neuvolalääkäri sanoi, että riittää kun on synnytysten väli vuoden. neuvolatäti taas oli eri mieltä. Suositteli lasten ikäeroksi 1,5-2v.
Olen lukenut, että kohdun repeäminen on vaarana, jos tulee nopeata raskaaksi sektion jälkeen. Lisäksi istukan toiminta voi heikentyä sektioarvesta johtuen, mikä voi aiheuttaa lapsen jäämisen aiempaa pienemmäksi.
Itsellä on nyt 4kk ikäinen poika ja kovin kuumeilen jo toisesta lapsesta. Olisi ihana saada pienellä ikäerolla toinen. :)

Meillä esikoinen syntyi sektiolla 2005 ja nyt joulukuussa olis pikkukakkosen laskettuaika eli ikäeroa tulis n. 2v 9kk.

Äippä33:lle sanon, ettet ole vanha. Itse sain esikoisen 34v. Pikkukakkonen tärppäsi ensiyrittämällä ja ikää mulla on syksyllä jo 37v. Kaksikymppisenä en äidiksi halunnut.

taitaa olla aika lääkärikohtaista, jotkut lääkärit sanoo puoli vuotta, jotkut vuoden..
mulla ei ainakaan mitään ongelmia ollut, eikä vanha sektioarpi edes särkenyt missään vaiheessa raskautta. särki sit vasta synnytyksen jälkeen,kai sen verran rasittui synnytys supistuksista.

Riippuu arpeutumisesta, minulla mahdollisesti 4.s sektio, kunhan ensin pääsisimme sinne asti =) . Serkullani 5 sektiota , kaikki 8n vuoden sisällä, sitä en suosittele, niin pienet välit! Mukavaa maanantaipvää kaikille! :flower:

Yhteistyössä