Vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumeinen

Vieras
Onko muilla samaa ongelmaa kuin mulla?

Mulla on mieletön vauvakuume... Tunnen kuinka kroppa oikein huutaa, mutta sopivasta isä-kandidaatista en ole vielä täysin varma. Taipailuasteella ollaan. Pelkäänkin, että mun vauvakuume sumentaa mun arvostelukykyä, sillä haluaisin yrittää lasta tämän mahdollisen kanssa, mutta ovatko syyt sitten oikeat. Mene ja tiedä. Onko muilla elleillä samoja kokemuksia? Mitä tapahtui? Jäittekö lapsen kanssa yksin vai saiko tarina onnellisen lopun?

Mulla on sellainen olo, etten voi odottaa enää hetkeäkään...

Kuulostaa niin tutulta..! Olen nyt seurustellut 3 kk ja heti alusta asti ollaan kyllä puhuttu että tuntuu oikealta tää suhde ja ollaan puhuttu omista ajatuksista aika paljon. Läpi on siis käyty lapset ja naimisiin meno, kihloihin mentiin kun oltiin oltu 2 kk yhdessä. Silti mietin, varsinkin jos riidellään, että olenko ihan hullu kun haluaisin lapsen NYT tämän miehen kanssa. Mullakin tuntuu että jos mun vauvakuume vaan sumentaa kaiken järjen mun päästä..Mies tosin ajattelee järkevästi, ollaan monta kertaa asiasta keskusteltu ja olen usein jäänyt pahoilla mielin jälkeenpäin miettimään sitä miksi ei se voisi haluta sitä lasta yhtä paljon ku minä. En välillä tiedä mitä tehdä kun niin se ajatus omasta lapsesta tämän miehen kanssa innostaa..

Muistakaahan että lapsi kannattaa tehdä vakaaseen parisuhteeseen. Toiseen kannattaa tutustua kunnolla ja olla ensin yhdessä, nauttia toistenne seurasta.
Lapsi koettelee suhdetta aika tavalla ja on lapsen etu että hänellä on molemmat rakastavat vanhemmat joilla on vahva sidos toisiinsa.
Ehkä alkuhuumassa tosiaan nuo realiteetit unohtuvat.
Itse olen ollut saman miehen kanssa 7 v. ja nyt on vasta vauvanhankinta ajankohtaista. Eikä tunnu että yhtään liian myöhään!! tsemppiä kuitenkin valitsemallenne tielle.

Meillä tulee nyt miehen kanssa 5v yhteiseloa ja poika syntyi viime lokakuussa eli 04.
En nyt lähtis ihan tuosta vaan lasta tekemään siitä on kuitenkin vastuuta kannettava ainakin 18v.

Joillainhan kyllä synkkaa heti, mutta itse kyllä odottelisin, vaikka se vauvakuumeiselle on todella hankalaa.

mieltä Tantan ja äippä82:n kanssa. Me oltiin asuttu yhdessä 7v (ja seurusteltu 9v) ennen kuin vauva tuli ajankohtaiseksi. Vauva todellakin koettelee parisuhdetta, sen on hyvä kyllä olla vakaalla pohjalla (vaikka vauva olisikin ns. helppo). Nauttikaa nyt kahdenolosta, kyllä odottelisin rauhassa jos seurustelua noin vähän takana, yksinkin kyllä pärjää vauvan kanssa mutta täytyy sanoa että hitto että se olisi raskasta...

-6kk pojan äiti-

Itsellä tällainen kokemus:
Minä ja mieheni mentiin naimisiin 7kk:n seurustelun jälkeen ja vielä aika nopeesti tehtiin se päätös, että ""nyt täytyy päästä naimisiin!"". Ja heti kohta ehkäsy pois. Nyt ollaan oltu naimisissa 2,5v, eikä lasta ole vielä kuulunut.

Kaikesta surusta huolimatta (olen ollut todella murtunut niihin pettymyksiin), toisaalta hyvä, ettei tullut. Nyt on oppinut jo tuntemaan toista (ja näkemään niitä toisen huonojakin päiviä), ollaan eletty arkea kahdestaan ja suhde on käynyt läpi useita myrskyjä. En tiedä olisinko jaksanut jos lapsi olisi tullut heti. En tiedä mitä suhteellemme nyt kuuluisi.

Uskon, että pienen vauvan kanssa (varsinkin ensimmäisensä) on rankkaa: yövalvomisia, ehkä rahallisesti tiukempaa, todella suuri elämän muutos ja koetus suhteelle. Jos alkuhuuma alkaa haihtua vasta samoihin aikoihin, voi tulla aika jyrkkä pudotus arkeen! Mutta tottakai lapsi on hartaissa toiveissa (ja ollut pitkään), näin jälkeen päin on helppo ajatella positiivisemmin kaikesta..:)

Yhteistyössä