Vauvalle ja taaperolle tulee ikäeroa 2v6kk. Minkälaiset rattaat? Auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VaunuWiidakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VaunuWiidakko

Vieras
Laitan tähän ensin omia mietteitä ja toivon sitten että kerrotte oman mielipiteenne/kokemuksenne.

Vauva syntyy huhtikuussa.

A vaihtoehto:

esim. Brio Sing rattaat, taaperolle seisomalauta ja vauvalle myös liina, jos taapero haluaa kärryihin.
Tuosta seisomalaudasta ei ole kokemusta, en tiedä miten taapero siinä viihtyisi/pysyisi, esim. kaupoille ja muutenkin ihmisten ilmoille mentäessä meidän pitää käyttää bussia.
Onkohan lauta hankala bussissa?
Myöskään liinailusta ei ole kokemusta. Vuodenaika (huhti-toukokuu) on varmaan ihan hyvää aikaa liinailun opettelulle?

B vaihtoehto:

Phil and Teds rattaat, missä paikka molemmille, sekä vauvalle, että taaperolle. Näitä vaunuja voi käyttää sitten vaan vauvalle, kun taapero on jo niin iso että jaksaa kävellä eikä halua vaunuihin.
Bussissa ja kauppakeskuksessa kätevät kun molemmilla oma paikka, eikä taapero pääse sinkoilemaan minne sattuu?
Onko kokemuksia näistä rattaista kenelläkään??

Mielipiteitä? Kokemuksia? Kaikki info on todella tervetullutta!!

Meidän lasten ikäero on 2,5 vuotta ja ei kyllä hankittu edes seisomalautaa. Eli on siitä lähtien kävellyt itse tai myöhemmin ajanut pyörällä, kun oppi ajamaan. Riippuu tietysti lapsesta ja siitä, kuinka pitkiä matkoja täytyy kulkea. Meillä on sellainen 1,5 km suuntaansa esim. kerhomatka, ja sen jaksoi kyllä hyvin kävellä jo silloin 2,5 vuotiaana. Eikä kertaakaan kysynyt, että haluaisi rattaisiin.

Mä oon monesti miettinyt tosta seisomalaudasta että "onpas kätevä", ja penskana olisin ollut ihan taivaassa jos olisin päässyt joskus vaan seisoskelemaan sellaiselle kun en jaksanut kävellä.. Toisaalta, istuminen on kyllä paljon kivempaa silloin jos ei jaksa kävellä, koska ei silloin kyllä oikein seistäkään jaksa..

Seisomalauta meillä on ollut kakkosen syntymästä lähtien. Hyvin tuo esikoinen ainakin on jaksanut siinä seistä. Ja ikäeroa lapsilla oli suurinpiirtein sama. Mielummin itse otin sen seisomalaudan, kun että leveät rattaat. Eihän ne tahdo edes ovista mahtua.

Meillä noilla nassikoilla 1v8kk ikäeroa, eikä oo kyllä käyny mielessäkään tuplien osto. Tuo isompi kyllä kävelee tosi pitkiä matkoja ja seisomalauta on hyvä "tuki ja turva" jos ei kävele.. Bussilla tosin ei koskaan kuljeta.

meil on ikä ero 2v ja 2 viikkoo-- alussa jos ajeltiin rattailla naperon ja vauvan kans niin istui siinä pikkuveikan varpaissa tai vieressä.. vaikka eitupalt niin jotenki se vaan oli niin pieni sälli tuo nappula että mahtu.. jossain vaiheessa ei halunnu viereen tai varpaisiin kun voi kuulema muussata veljensä..

ja siitä asti kävellyt...

toisinaan tulee vieläkin mieleen että vois kun ois ne tuplat niin pääsis eteenpäin.. :)
lautaa en huoli kun siinä toi nappula esittäis vaan "skeittaavaa joukkaripoikaa" :D

Ei meillekään hankittu uusia rattaita tai seisomalautoja. Tuo vanhempi 2,5 v osaa jo kävellä ja haluaa kävellä tai pyöräillä. Jos lunta tulee, vedän vaikka pulkassa. Suoraan sanottuna, mua kauhistuttaa kun kaupungilla tulee välillä vastaan äidit joilla vielä joku 3-5 vuotias rattaissa. Kyllä sen ikästen pitäs jo kulkee ihan kävellen. Omat lapset vanhinkin nyt 9 v, kyllästyi pian rattaissa istuskeluun kun saattoi ihan ite kävelläkin. Ja ite oon aina ainaskin tukenut tuota kävelyä, ennemmin kuin: " ei kun nyt istut rattaissa, jotta päästään johonkin "-tapaa.

Meillä Phil&Tedsit ja ikäeroa 1 v 10 kk. Ne on olleet ihan mahtavat! Pienempikin täyttää jo vuoden ja olemme liikkuneet niillä sujuvasti missä vain. Molemmat saa istumaan, lisäpenkin saa tavaratilaan kyytiin, jos isompi haluaakin kävellä/ olet liikkeellä vain yhden kanssa, kaupoissa ja busseissa mahtuu siinä missä normirattaatkin.

Meillä pojilla ikäeroa tasan 2v ja nyt ku esikoinen on 2v7kk ei hän meinaa ees seisomalaudalle suostua joten tällä kokemuksella en ikimaailmas ostaisi minkään sortin tuplia noin isolla ikäerolla. Meillä siis seisomalauta+vaunut ja sekin lauta meinaa jäädä käyttämättä.

korkeintaan suo seisomalauta, en alkas ainakaan tuplia ostamaan kun isompi on sitten kuitenkii jo niin vanha että jakssa jo kävelläkkin. ( tai ainakii meillä jakso esikoinen kävellä pitkiäkin matkoja tuon ikäsenä. )

nii ja vielä - mä nostan laudan aina pois ja bussiin kulkiessa poika pitää mua kädestä ja laitan penkkiin istumaan matkan ajaksi. Kaupungissa tuo tapaa kävellä käsikädes mun kanssa, lauta on ennemmin pitkien matkojen väline meillä.

Meille tulee vaan seisomalauta, toivottavasti lasten ikäeroa tulisi alle 3v (yritys päällä). Tupalt voidaan ottaa lainaksi jos pakko tarve on ja jossain on joutavana, mutta omaksi me ei osteta. Ja meillä neiti täyttää koha 2 v ja haluaa kovasti kävellä ja kävelee pitkiäkin matkoja :O)

Mites sellainen istuin joka kiinnitetään siihen vaunuun erikseen?
Kaverille synty kaksoset ja heillä esikoinen oli 2v ja niiden kulkeminen toimi sen istuimen kanssa ihan hyvin.

Onko 2v 6kk vielä taapero? Minä olen pitänyt sen ikäistä jo leikki-ikäisenä. Meillä poika ajeli jo tuon ikäisenä pyörällä, ylämäessä vähän piti autella.

Meillä P&T ja ikäeri 1v5kk. Nyt isompi reilu 2v eikä laudalla kulkeminen suju: jaksaisi kyllä seistä/kävellä, mutta uhma on niin kova, että samaan suuntaan liikkuminen ei millään onnistu. Ihan pakko saada molemmat kiinni paikoilleen, kun kulkee liikenteessä. Sinkoilevan taaperon perään ei rattaiden kanssa ehdi.

Että ei se pelkästään lapsen jaksamisesta ole kiinni, jos on luonteeltaan tosi meneväinen, niin istumapaikka valjailla on ihan turvallisuuskysymys. P&T:llä pääsee mukavasti bussiinkin.

Meillä kahdella vanhimmalla on ikäeroa 15 kk ja tuplat oli ehdottomat, mutta tuo nyt 3v nuorin ei ole käyttäny rattaita enää ainakaan puoleenvuoteen. Lenkillä se on kantoliinassa, mutta rattaat on ihan toivoton tapaus. Niitä se haluaisi työntää itse tai sitten vaan singahtelee muuten kokoajan johonkin päin. Eteneminen ilman rattaita on nopeampaa kun sen vahtiminen että tyyppi pysyy rattaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras :
Että ei se pelkästään lapsen jaksamisesta ole kiinni, jos on luonteeltaan tosi meneväinen, niin istumapaikka valjailla on ihan turvallisuuskysymys. P&T:llä pääsee mukavasti bussiinkin.

Meidän muksut ainakin on kyllä saanu sujuvasti valjaat auki. Meneväiselle ne rattaat on paljon hankalampi vaihtoehto kun pitää vahtia sekä sitä menevää lasta että muistaa kuskata niitä rattaita.

Yhteistyössä