Vauvalle kookosmaitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mutsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mutsi"

Vieras
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kertokaapa paremmin tietävät voiko 8 kk:n ikäiselle vauvalle antaa kookosmaitoon tehtyä ruokaa? Kun kaikenlaisia rajoituksia on alle 1-vuotiaan ruokavalioon, mutta tuosta kookosmaidosta en tiedä... Tykkään nimittäin itse tosi paljon käyttää ruuanlaitossa, mutta mahtaakohan sopia lapselle?

Kysyin asiaa neuvolasta kun lapseni oli tuota ikäluokkaa. Ei suositellut, koska kookoksessa on huonoja, ns. kovia rasvoja jotka eivät ole hyväksi varsinkaan noin pienelle.

Kiitos vastauksesta. No mä vähä mietinki, että ehkä ei ole sopivaa vauvalle. No ehkä en sitten uskalla antaa kuitenkaan. En tiennytkään, että kookoksessa on kovia rasvoja. Luulin, että niitä on vaan maidossa tms eläinkunnan tuotteissa...

[QUOTE="mutsi";23754421]Kiitos vastauksesta. No mä vähä mietinki, että ehkä ei ole sopivaa vauvalle. No ehkä en sitten uskalla antaa kuitenkaan. En tiennytkään, että kookoksessa on kovia rasvoja. Luulin, että niitä on vaan maidossa tms eläinkunnan tuotteissa...[/QUOTE]

En minäkään tiennyt, ja aika yllätys kyllä olikin.

Itseasiassa kookoksen rasva on suurimmilta osin koostumukseltaan samaa kuin äidinmaidon ja on erittäin terveellistä. Neuvolan uskomukset on vanhaa propagandaa ja höpönlöpöä.

Itse antaisin samoilla perusteilla kuin edell. eli joo neuvola voi sanoa noin mutta ite kokisin ihan hyvänä. Kookosmaitoa saa nykyään myös luomuna ja se on varmasti vielä parempaa pikkuselle ku normi. kyllä lapsi tarvii sitä rasvaa!!! ilman sitä ei pienen keho toimi... ja mikäs sen maukkaampaa ku kookosmaito.

kaikkeen pätee myös vanha kunnon kohtuun laki, eli voi niitä epäterveellisiäkin asioita sillon tällön maistella kunhan perusruokavalio on ok. ja minun lapseni sai painoa kerättyä juuri kookosmaidon avulla kun ei alussa suostunut oikein muita ruokia syömään ja energiaa meni kun lähti liikkeelle tosi aikaisin.

Kiitos vastauksesta. No mä vähä mietinki, että ehkä ei ole sopivaa vauvalle. No ehkä en sitten uskalla antaa kuitenkaan. En tiennytkään, että kookoksessa on kovia rasvoja. Luulin, että niitä on vaan maidossa tms eläinkunnan tuotteissa...
Kookosmaidossa kovaa rasvaa on noin 19 grammaa 100 grammassa. 5 % kevyessä ruokakermassa niitä on vain vajaa 2 grammaa.