Vauvalle passi ja vaunut lennolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyttö oli 5 kk, kun hankittiin hänelle passi. Istui sylissäni, valkoinen harso rinnuksillani, ettei minua näkynyt. Lennolle voi ottaa mukaan vaunut tai rattaat, kummat vaan itse haluaa. Ainakin me ollaan otettu vaunut.

Hei!

Käsittääkseni passi pitää olla nykyään kaikilla, myös sillä sylivauvalla. Kävimme ottamassa kuvan valokuvausliikkeessä; siellä kuvaaja sitten näpsi digikameralla niin monta kuvaa, että onnistui. Reissuun mukaan otimme yhdistelmävaunumme - muita kärryttelyvälineitämme me emme omistakaan.

ei taida olla alaikärajaa passille ja passikuvien ottamiseen,ammattitaitoinen kuvaaja osaa kyllä ottaa vauvastakin kuvan..lentokoneen ruumaan voi pakata millaiset vaunut vaan ( kannattaa säästää se täältä päästä saatava muovi takaisin tuloa varten,koska semmoista ei välttämättä ole saatavissa toisessa päässä ).
joissain koneissa on koneen etuosassa semmosia koppia vauvoille,muutoin vauvat ja infantit matkustaa aikuisen sylissä..

Me otettiin passi tytölle 7 kk:n iäsää ja just pari viikkoa sitten tultiin ulkomailta reissusta. Passikuva onnistui kerta otoksella(!!!) ja poliisilaitoksellakin kehuivat, että harvoin on aikuisestakaan niin oikeaoppisesti otettua kuvaa :D

Minä ostin tori.fi:stä matkarattaat 40 eurolla reissuun, niin ei olisi haitannut jos olisi menneet rikki ruumassa lennon aikana. Tietysti jos ostaa vielä halvemmat, niin ihan sama jättää sitten sinne kohdemaahan ja tulla ilman rattaita Suomeen. Mennessä laitettiin rattaat jo lähtöselvityksessä menemään suoraan ruumaan (lähdettiin pieneltä lentokentältä).. takaisin tullessa luovutettiin rattaat ruumaan vietäväksi vasta lähtöportilla (valtava lentokenttä). Helppoa kuin mikä!

Mennessä meillä rattaat oli pyöriteltynä sellaisen elmukelmun sisään ja niin, ettei renkaat pääse pyörimään ja liikkumaan (ja mahdollisesti rikkoontumaan). Kotimatkalla ei sillä ollut enää niin väliä, joten ne meni ruumaan sellaisenaan ja säilyivät ehjänä (ehkä syy on siinäkin, että ne pakattiin kyytiin viimeisten joukossa)..

Meillä tyttö 9 kk matkusti sylissä lentomatkat eli hänellä ei ollut omaa istumapaikkaa. Hyvin meni 8 tunnin lento..