vauvalle velliä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä ei tieltä eksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä ei tieltä eksy

Vieras
Niin milloinkas vauvalle vois ruveta antamaan velliä?Pitääkö odottaa siihen 4kk asti vai oletteko jo antaneet aikaisemmin. Meillä tyttö reilu 3kk ja maitoa menee todella paljon päivässä imetän mutta silti tuttelia pitää antaa lisäksi.neuvola on tiistaina pitää vielä sieltä kysästä mut ois mukava kuulla muittenkin mielipiteitä asiasta.

AP, kysyt väärältä palstalta. Täällä ollaan velliä ja korvikkeita vastaan. Imetä vaikka rintasi rikki ja verille (=hyvä äiti) ja mielellään kouluikään saakka. Saat sädekehän, jota voi sitten täällä käydä kiillottelemassa!

Mun mielipide: tee niin kuin sulle on hyvä ja oikealta tuntuu. Sinä tunnet lapsesi parhaiten ja vain SINÄ pystyt arvioimaan parhaiten!

Minäkään en ole antanut vellejä. Nykyään ei niiden antamista suositella nähtävästi imetyksen turvaamiseksi. Itsekin imetyksen ohella annoin vaihtelevia määriä korviketta ja korvikemäärän lisääntyessä sitä korvaamaan sosetta & puuroa.

Ei kai pelkästään tällä palstalla, vaan oon ymmärtänyt ettei ylipäätään vellejä jostain syystä enää suositella?? Siis neuvolassa ainakaan.. Syytä en tiedä..

Meillä poika alkoi syödä velliä jo 3kk:n iässä ja samalla alkoivat katkeamattomat noin 10h:n yöunet. Velli sopi pojalle kaikin tavoin hyvin ja sitä oli kätevä antaa tuttipullosta, jossa vähän isompi imureikä kuin maitotutissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Vauva ei tarvitse vellejä koskaan.

Etkä sinä esim. sokeria ja silti sitä syöt! Ja jaat huonoja neuvoja täällä...

Ahaa, vauvalle siis syötetään velliä koska mekin syömme jotain mitä ei tarvitsisi.. En kyllä tajua koko velliä. Neuvolassakaan sitä ei suositella miksi siis antaa???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ahaa, vauvalle siis syötetään velliä koska mekin syömme jotain mitä ei tarvitsisi.. En kyllä tajua koko velliä. Neuvolassakaan sitä ei suositella miksi siis antaa???

Imetyspropagandan vuoksi! Perehdy asioihin, niin lisäät tuskaasi!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei kai pelkästään tällä palstalla, vaan oon ymmärtänyt ettei ylipäätään vellejä jostain syystä enää suositella?? Siis neuvolassa ainakaan.. Syytä en tiedä..

Niin, niin, mukavuussyistähän velliä myydään kaupoissa. Vähän niin kuin viinaa Alkossa.

No, laitapas linkki, missä asiantuntijat neuvovat antamaan velliä terveelle vauvalle.

Mä olen oman lapseni paras tulkitsija ja siten myös asiantuntija. Minä annoin velliä ja siitä eteenpäin nukkui yönsä.

30 vuotta sitten vauvaa sai syöttää vain tietyin tunnein välein, vaikka olisi huutanut nälkäänsä. Rinnat pestiin ennen ja jälkeen imetyksen. Rintatulhduksen saanut joutui lopettamaan imetyksen. Lasten annettiin huutaa, koska se vahvisti keuhkoja. Naiset harjasivat nänejään raskausaikana, koska se karaisti rintoja. Ja kaikki nämä neuvot tuli asiantuntijoilta!

No, laitapas linkki, missä asiantuntijat neuvovat antamaan velliä terveelle vauvalle.

Mä olen oman lapseni paras tulkitsija ja siten myös asiantuntija. Minä annoin velliä ja siitä eteenpäin nukkui yönsä.

OK, ei linkkiä. Ja sinä voit olla asiantuntija oman lapsesi kanssa, mutta et varmaan ap:n lapsen kanssa... Ap vetänee omat johtopäätöksensä asiasta.

Meidän esikoinen söi iltaisin rintamaidon lisäksi korviketta ja 4 kk:n iässä vaihdettiin iltakorvike iltavelliin lähinnä sen vuoksi, että totuttelisi pikkuhiljaa uusin makuihin, vaikka aika mauttomia ne vellit taitaa olla. Kiinteät alotettiin n. 5 kk iässä. Kuopukselle ei ole tarvinnut antaa korviketta ja myöskään velliä ei ole annettu kun ei oikein osaa juoda tuttipullosta. Aloitettiin hänelle suoraan kiinteät n. 4-5 kk -iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Fop:

Kaikki äidit ovat asiantuntijoita omaan lapseensa liittyen!!!

Höpöhöpö.

Yhteistyössä