Vauvan 6kk kakka oli pelkkää vihreää/kellertävää limaa?? mistähän voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummakakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummakakka

Vieras
korviketta juo ja soseita syö. Eilen ei mitään erikoista tai uutta syönyt. Aamulla kakka oli normaalia mutta nytten kakkasi kasan limaa. en ole ikinä aiemmin tuollaista muilla lapsilla tai muiden lapsilla nähnyt! Mittasin sitten lämmön ja mittari näytti takapuolesta mitattuna 37.8 eli pikkasen normaalia lämpösempi on. Tuon liman jälkeen on yhteen vaippaan tullut pieni läntti jotain vihertävää kakka/limaa.

no lapsen kakka voi olla melkein millasta vaan olematta silti sen kummemmin ongelmallista... jos kekara jaksaa hyvin eikä ole ihmeempiä oireita, niin jättäisin huomiotta, meillä pojan kakka milloin mitäkin, kun mahavaivainen on... en mittaisi pepusta sitä lämpöä, mut jokainen tyylillään...

[QUOTE="mamm";24188334]miksi et mittaisi?[/QUOTE]

Ei meilläkään mies mittaa - kokee sen jotenkin ällöttävänä ja pelkää työntävänsä mittarin liian syvälle. Mutta mä taas koen vauvaikäiseltä pyllystä mittaamisen helpompana kuin synnärillä neuvotun kainalosta mittaamisen (taaperolla meillä onkin korvamittari joka ei oo niin tarkka mutta antaa kuitenkin viitettä onko kuumetta vai ei).

Meillä on tota vihreetä limaa/vaahtoa tullu allegiareaktioiden ja esim. flunssien yhteydessä, ei sellainen kyllä ole normaalia kakkaa nähnytkään...

meillä oli viime kesänä(lapsi silloin n 10kk) koko perheessä vatsatautia, joka alkoi sillä että vauva alkoi kakata tummoista kellanvihreä limaa/kakkaa ja nousi just vähän reilu 38 kuumetta. miehellekin tuli sitten kunnon ripuli ja kuume, minulle pelkkää oksentelua. luulen että kysessä oli adenovirus tai muu 'kesäoksennustauti' tuskin johtui ruoastakaan kun sairastuimme kaikki parin päivän välein.
ja meillä on kääytetty myös vauvalle korvakuumemittaria onnistuneesti(braunin mittari) toki arvot voivat vähän heitellä mutta aivan riittävän tarkka on ollut.

Meillä tuli kans siinä 7kk iässä pelkkää limaa. Se alkoi heti kauran aloitettua. Kauran kun jätin pois ruokavaliosta, limakakatkin jäi.
Nyt 10kk enkä ole kauraa vieläkään kokeillut uusiksi, pitäisi koittaa, johtuiko limakakat tosiaankin kaurasta vai oliko vain sattumaa.

Yhteistyössä