Vauvan ero vanhemmasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie en imettänyt (kun ei tullut maitoa, oisin kyl halunnu) ja menin meistä myös ekana töihin, mutta koen että ihan ensimmäisistä päivistä asti oltiin miehen kans tasavertaisia lapsen hoitajia. En ainakaan osais sanoa kumpi meistä ois ns. ensisijainen huoltaja. Eli jos jomman kumman ois pitäny olla jostain syystä x viikko pois kun vauva oli 6kk niin varmasti ois onnistunut. :)

mun mielestä se äiti on varmasti tärkeämpi pienelle vauvalle, kuin isä, en sitten tiedä, onko 6kk enää pieni, vai miten paljon sen ymmärtää. ja tää ei oo vittuilua yhtään kenellekään, ihan vaan järkevä hengissäpysymisen keino vauvalle olla äidistään riippuvaisempi. ei siitä kovin kauaa oo, kun vielä luolissa asuttiin ja se äidin tissi oli oikeasti ainoo ruokavaihtoehto :D

1) Miten pitkä ero olisi mielestäsi maksimi äidin ja vauvan olla erossa, isän ollessa vauvan kanssa, ilman mitään painavaa syytä (ihan "huvin vuoksi")? - Jokainen lapsi on yhtä paljon isän ja äidin lapsi. Isä voi elää vaikka koko elämänsä yksinhuoltajana, kuten Jani Toivola. :)

2) Entä miten pitkä ero olisi mielestäsi maksimi isän ja vauvan olla erossa vastaavasti? - Itse en anna miehen laistaa vauvanhoidosta juuri lainkaan, mikä on mielestäni oikein, koska lapsi on yhtä paljon isän kuin äidinkin, mutta silloin, kun kaipaan lastamme, olen hänen luonaan aina, kun se on mahdollista. :)

Yhteistyössä