Vauvan hartiat roksahtelee ja naksahtelee -vakavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolissaan

Vieras
Neuvolassakin olen maininnut tästä asiasta, mutta terkkari ei itse huomannut tätä vaivaa. Sanoi kyllä, että jos alkaa vaivaamaan mieltä niin yhteys lääkäriin.

Eli puolivuotiaallamme (tai tämä vaiva on ollut jo useamman kuukauden) naksahtelee hartiat, kun häntä nostelee. Joskus kuuluu todella ilkeän kuuloisia raksahduksia ja käsien allla tuntuu myös... Ei tee ilmeisesti kuitenkaan kipeää, koska ei valita eikä esim. käsiä liikuteltaessa itke tms. Onkohan tämä ihan normaalia nivelten löysyyttä tms vai pitäisikö huolestua?

Huomenna on kyllä neuvola, jossa voin taas kysäistä asiaa, mutta kysyn jo täältä etukäteen onko kokemuksia.

Mun tytön olkapäät naksahteli jo kohdussa, kuului aina välillä "pauke" mahan ulkopuolelle. Naksui myös syntymän jälkeen ja jossain vaiheessa jäi pois... nyt ikää 2v eikä ole pitkään aikaan enää naksunut. Oon kuullu, että joillakin vauvoilla naksuu.. ei kai se vakavaa oo kun ei tee kipeetä...

Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kai se vakavaa oo kun ei tee kipeetä...

No niin minäkin aattelin. Mutta kun neuvolan terkkarikaan ei ollu edes kuullu, että vois naksua kellään... siksi heräsi huoli.

No on jännä jos ei oo kuullu... Mä oon netissä lukenut vaikka kuinka monta kertaa kun on äidit kertoneet lapsiensa naksumisesta...

Meillä tyttö 5kk ja naksahtelee. En oo huolestunu...enkä edes asiasta maininnu. Ei vaikuta kipeeltä, ite vaan säikähdän välillä kun vaikka leikitään tai nostelen ja napsahtaa. Nou hätä.

Yhteistyössä