Vauvan ihottumat,neuvolasta EI APUA,en tiedä mitä teen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä muuten ahdistaa ja pahasti. toivottavasti saisi pian ajan sinne lääkäriin. harmittaa niin hirveästi jos lapsi pahasti allerginen ja myös jos allergian aiheuttaja on koirat, ne on mulle tärkeä henkireikä. vaikka toki lapsen takia niistä on luovuttava jos allergia on, en asialla lähde leikkimään. mutta jo ajatus koirista luopumisesta puristaa rintaa, ne on ollut siinä "aina".

Ja lääkärihän ei suoraan välttämättä sano että koirista on luovuttava vaikka olisikin sitä mieltä...

Voi olla että vihjailee vain siihen suuntaan ja jättää järjen käytön sinulle...

Lastenlääkärille saa ainakin ajan nopeasti (yksityiselle) usein jo samaksi päiväksi...Ei kun aamulla heti soittelemaan... Voimia!!

sitä vielä, että tietääkö allergialääkäri myös refluksista? ihan siltä varalta että sekään ei ole pois suljettu, tuon itkuisuuden pullosta syötön yhteydessä ja rohinan takia lähinnä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä on ihan kahden viime viikon aikana pahentunut. 2kk oli ajoittaista kuivuutta poskilla, nyt on kuitenkin selvät kuivat ihottuma-alueet käsivarsissa, yläselkäkin punottaa ja eilen jostain lehahti kasvot ihan punaiseksi, samoin rintakehällä oli laikkuja. ja juuri eilen oli neuvola, mutta täti sanoi että laita voidetta ostin kortisoni1% ja sitä laitettiin, ei ole vielä muuttanut miksikään noita.

pullosta juominen on yhtä itkua. vauva nielee pari kertaa ja parahtaa hirveään itkuun. haluaa taas maitoa ja taas seuraa itkua nielemisen jälkeen. ja ollaan kokeiltu eri pullotutteja ja aina sama homma.

Meillä tänään oli neuvola.Terkka kirjoitti 8kk lääkäriä varten noottia tytön tietoihin ihottuman puitteissa.Eli nyt lääkäriin aikaa n.3vkoa ja vain perusvoiteella rasvataan sinne asti.Eli annetaan ihon mennä pahimmoilleen,jotta lääkäri voi tehdä diagnoosia onko kyse allergiasta.Tällähetkellä olen pikkuhiljaa viikottain siedättänyt tyttöä eri aineille..sitrukset oli nyt viimeisimpänä ja ei allergiaa niistä.Kala ja kananmuna edelleen jätetty listalta pois.Mä itse epäilen edelleen vahvasti maitoallergiaa..Meillä tytöllä alkoi n.4kk vanhana myöskin tuo "tuttipulloviha".Maitoa saattoi huonoimmillaan mennä 2-3dl,mutta vettä kyllä joi oli pullo tai nokkis.
Tätä maitoboikottia jatkuu edelleen..Siitä neuvolassa joka kuukausi puhettakin pidetään.Tällehetkellä menee 5dl,mikä on ihan ok luuston kannalta.

Käytä ihmeessä sitä kortisonia nyt kuitenkin,se lievittää ainakin kutinaa.Meillä ei ole raivareita kutinan takia ollut.Ja viikko viikolta lisäile ruoka-aineita.
Ja huomioi myös hedelmäsoseissa,että vaikka hedelmänä ei ole sitrusta,niin sitä saattaa olla mehupohjana...Tämän kerron siksi että veikkaan tuon olevan atopiaa,mutta maidolle myös altistumista..

Yhteistyössä