Vauvan kääntyminen "kotikonstein"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trina80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trina80

Vieras
Elikäs 33. raskausviikko menossa, ja "pikkukaveri" edelleen perätilassa, tosin istuskellut varmaan koko rakausajan. Tiedän, että vielä voi hyvin kääntyäkin. Kysyisin kuitenkin kokemuksia vauvan kääntymisestä kotikonstein, eli esim. kontallaan olo takapuoli ylempänä tai selällään makaaminen tyynyt takapuolen alla. Eli onko oikeesti jollakin onnistunut kääntyminen näin? Olen nimittäin joka päivä reilun viikon ajan ja useamman kerran päivässä kokeillut näitä asentoja, mut vauva ei hievahdakaan paikaltaan! Ens viikolla lääkäri ja varmaan edessä lähete kääntöyritykseen, jos ei sitä ennen käänny. Antakaa hyviä vinkkejä, jos jollakin on!

Laakarikin voi antaa hyvia neuvoja kotikonsteihin. Itsellani sellainen oli mm. Bola-koru, jossa on sellainen tiuku-kello ja vauva minusta reagoikin aaneen, toisaalta mina kaytin ihan tavallista 'tonttulakin'tiukua. Kelloa kilistellaan alhaalla joten vauvan mielenkiinto sita kohtaan saattaisi saada kaantymaan.. tieda tuota sitten. Mun vauvalla oli ilmeisen hyva syy olla peratilassa (peratilavauvoilla voi paanmuoto olla jo peratilan vuoksi sellainen etta norm synnytys ei helppo sen takia ettei se ole muotoutunut raivotarjonnassa sopivaksi tai jotain tallaista, napanuora kaulan ymparilla etc.) ja kaantoyrityskaan ei auttanut joten syntyi sektiolla 3 vkoa sitten.
Mutta tosiaan kysy laakarilta neuvoa jos suosittaa jotain liikkeita, kun minulle valista sanoi laakari ettei kannata tehda 'kotikonsteja' kun napanuora on kaulan ymparilla tms.

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen kuullut, että joku on saanut vauvan oikeasti kääntymään taskulampun valon avulla. En tosin tiedä sitä, väistääkö vauva valoa vai kääntyykö sitä kohti.

Yhteistyössä