Vauvan kääntyminen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv35

Vieras
Millä viikolla vauva vielä todennäköisesti mahtuu kääntymään perätilasta raivotarjontaan? Millaisia kokemuksia teillä, onko vielä ihan lopussa kääntynyt vai missä vaiheessa jos on ollut pitkään ensin perätarjonnassa?

Mä kävin viikolla 30 ultrassa ja vauva oli silloin vielä perätilassa. Jos oikein muistan, se kääntyi parin viikon kuluttua. Sukulainen neuvoi, että kannattaa esim. tv:tä katsellessa olla kontallaan, niin vauva tavallaan vois kääntyä oikein päin pyörähtämällä akselinsa ympäri.

Meillä poika köllötteli vielä rv 36 poikittain, ei millään olisi halunnut kääntyä pää alas päin. Yhtenä sunnuntaina (rv37+?) päätti ottaa ja kääntyä pää menosuuntaan. Seuraavalla viikolla oltais yritetty ulkokäännöstä, taas.. vauva halusi aina käännön jälkeisenä päivänä takasin poikittain.. =)
Vauvan kokokihan vaikuttaa noihin kääntöihin, meillä vauvan painoarvio noilla viikoilla oli jotain 2,5kg paikkeilla, eli ei mikään valtava.. Nyt menossa rv 39+ ja vauvaa odotellaankin jo syntyväksi..

Meillä kääntämistä ei onneksi edes yritetty. Aika harvoinhan ne onnistuu; synnytys käynnistyy tai vauva kuitenkin kääntyy takaisin perätilaan. Vauvalla on jokin syy olla siinä asennossa.

Meidän viimeisin kääntyi itekseen perätilasta raivotarjontaan viikolla 39 ja risat,
syntyi vk 41+2.
Kaksosista herra A syntyi pää edellä, herra B perätilasta kääntöyrityksen jälkeen jalka edellä, periaatteessa perätilassa.

Mulla esikoinen oli kääntynyt jo rv:lla 26. Tosi aikaisin siis. Tämä toinen heittää vielä volttia ja samoilla viikoilla tässä taas mennään toista kierrosta.

Edellinen kääntyi jotain viikon 24 paikkeilla raivotarjontaan ja tämä on myös kääntynyt 25+1, sairaslomalla olen nyt sitten ettei vaan tulisi taas ennen aikojaan. Edellinen syntyi siis rv30 ja on kyllä tosi reipas tyttö.

Yhteistyössä