Vauvan katsekontakti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekakertalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekakertalainen

Vieras
Mietin vain, että missä määrin teidän vauvat katselee äitiään? Olen yh, ja paljon 2kk ikäisen tyttöni kanssa siis kahden. On meilläkin hymyily- ja juttutuokioita, mutta usein huomaan että sylissä ollessaan hän "välttelee" katsekontaktia ja katse kiertelee/harhailee muualla. Samoin kuin tulen hakemaan pinnasängystä. Eikö sen "pitäisi" mennä niin että alkaa pikkuhiljaa ennemmin hakemaan sitä kontaktia kuin välttelee?
Pitääkö tästä tässä iässä vielä huolestua?

meil on 1,5kk tyttö joka kiinnittää paljon huomiota mun kasvoihin,hiuksiin jne ja tuijottelee tyytyväisenä. sylitellään ja "jutellaan" tosi paljon.
Mikäli asento antaa periksi niin katselee ja tutkailee ympäristöäkin,
mutta reagoi kuitenkin mun ääneenkin katsomalla.
Kun haen pinnasängystä, tuijottelee suoraan kasvoihin pitkään ja saattaa myös hymyillä..
kovin tyytyväinen on minun lähellä, vaikka muuten tosi kovatahtoinen ilmestys jo :)
Säheltää ja riehuu, mutta äiti tuntuu olevan se keskeisin täs vaiheessa

En olisi vielä huolissani. Tarkastin juuri muisteloista että juuri tuollaisena 2kk on oma poikani aikoinaan aloittanut reippaan seurustelun. Kyllä se sieltä tulee. Ihanaa vauva-aikaa sinulle!

Yritätkö "liikaa" seurustella? Vauvakin voi vältellä, jos hoitaja on liian tungetteleva. Mutta en olisi huolissaan. Tuon ikäinen vauva ei jaksa kovin pitkiä aikoja intensiiviseen vuorovaikutukseen.

Yhteistyössä