Vauvan kiinnittyminen = synnytys ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Craviz

Vieras
Hei!

Tiedustelisin tällaista asiaa, että onko mahdollista että vauva alkaa syntymään vaikkei olisikaan vielä kiinnittynyt? Eli onko teillä kokemusta ko. asiasta?

Mietin vain kun itse olen nyt rv 40+4 ja vauva ei ole edes kiinnittynyt vielä...
Vaatiko se sen ennen kuin alkaa tapahtumaan tosissaan?

On vain jo niin pitkää tämä odottaminen tässä vaiheessa :D

Kyllä se käsittääkseni kiinnittyy ensin....mutta en ole 100 % varma. Kysäise terkalta, luulisi sen tietävän. Ja toisaalta, vaikka vauva on kiinittynyt niin voipi mennä kuukausi, ylikin ennen kun syntyy. Kokemusta on...

Juu, ei todellakaan tarvitse kiinnittyä ennen kuin synnytys käynnistyy. Kaikki vauvat eivät kiinnity lainkaan, ja silloin vauva voikin tulla maailmaan kasvot edellä tai pää muuten "vinossa" (ei siis raivotarjonnassa).

Moi Craviz,
kirjoitinkin sulle jo tuonne Lokamammojen ketjuun ettei vauvan tarvitse olla edes laskeutunut ennen synnytyksen alkamista.

Meidän esikoisemme kohdalla ainakin tytteli oli hieman laskeutunut (näkyi lähinnä sf-mitan kasvun pysähtymisenä), mutta pää liikkui viimeiseen asti. Synnytys käynnistyi kertaheitolla säännöllisillä supistuksilla rv 41+5, jolloin olin jo menettänyt kaiken toivoni... =)

Yhteistyössä