vauvan koosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kirjoittelin jo kerran viestin, mutta se hävisi ilmeisesti bittiavaruuteen, sillä en löytänyt sitä pinosta... joten otetaan uusiksi.

Olisin kiinnostunut tietämään millaisia koko/painoarvioita on teidän vauvoistanne annettu ja kuinka ne ovat paikkansa pitäneet.
Minun kohdalla on tehty kaksi arviota ja molempien mukaan olisi isohko vauva masussa.

Rv 29+5 vauvan painoarvioksi annettiin 1,7 kg
Rv 31+6 vauvan painoarvioksi annettiin 2,1 kg

Np ultrassa (rv 12+0) sikiön koko vastasi
pääperämitta 12+4
b-mitta 12+2
Rakenneultrassa b-mitta vastasi 21+1 sikiön kokoa

Olemme mieheni kanssa molemmat normaalipainoisia ja keskikokoisia. Itse olen n. 170 cm ja mieheni 174 cm.
En ole kärähtänyt sokeriarvoista siis pissa on ollut puhdas. Mutta tuon vauvan koon vuoksi kävin sokerirasituksessa ja siinä kaikki arvot olivat ok. Oma paino on noussut n. 8 kg nyt raskauden aikana.

Miksi nyt tuota kokoasiaa olen nyt miettinyt. No, ensiksikin siksi, että vauva oli pitkään oikein päin, mutta on nyt kääntynyt perätilaan. Jos hän on nyt isokokoinen, niin en näin ensikertalaisena uskalla synnyttää perätilassa olevaa vauvaa. Ja leikkauskin ei oikein tunnu hyvältä vaihtoehdolta, mieluummin synnyttäisin.
Toiseksi, olen itse ollut 4,2 kg syntyessäni, joten voisiko olla, että koska itse olen ollut iso, niin synnytän myös isoja lapsia?

Nyt tuli monta kysymystä, mutta toivottavasti jollakin olisi omakohtaista kokemusta asiasta. Lämmin kiitos vastauksista jo etukäteen!

t. mietteliäs rv 33+2

Yhteistyössä