Vauvan kotiutumisvaatteet pakkasella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jansku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jansku

Vieras
Laskettu aika on tällä viikolla ja olen pakannut vauvalle kotiutumisvaatteiksi
body+puolipotkarit, velour-kietaisupaita+housut, sukat
Päällysvaatteiksi on haalari, villasukat+tumput ja pipo+kypärämyssy.

Riittääkö nämä jos on -20*C pakkasta? Vai olisiko hyvä olla vielä villatakki ja housut tuossa välissä? Peitonhan saa vielä heitettyä kaukalon päälle jos siltä tuntuu, mutta autossa on kuitenkin lämmin että kannattaako sitä vauvaa topata hurjasti kun ulkona ollaan vain matka ovelta autolle?

Niin ja haalarista vielä sellainen kysymys, niitäkin ois pari vaihtoehtoa kun on kavereilta saatu lainaan. Toinen on 62cm toppahaalari, ja sitten on 56cm teddy/nallehaalari jossa ohuehko vuori ja sille kaveriksi vanuhaalari. Kumpi on parempi ottaa mukaan? Itse ajattelin tuota 56cm haalaria kun on pienempi ja kun nuo haalarit laittoi sisäkkäin, tuntui paksummalta ja lämpöisemmältä paketilta =)

Sori jos on tyhmiä kysymyksiä mutta eka tulossa, ei voi tietää :)

mä ottaisin sen pienemmän. Meillä olin 62cm vanupuku/haalari ja vauva oli vaikea saada kaukaloon tukevasti, koska puku oli ihan liian iso.
Ja mielestäni nuo vaatteet kyllä riittää, eihän vauva tosiaan ole ulkona kuin pari minuuttia.

Ei mitään keinokuituisia veloureja tai fleecejä päälle! Puuvillaa ja villaa toppapuvun alle, niin jo riittää! Jalkoihin ja käsiin hyvästi villasta. Jos sulla on pussimallin haalari, eli ei erillisiä lahkeita, vaan jaloille yksi pussi, niin aina parempi.

Ei varmaan muutaman metrin matkalle tarvitse, kun nuo mitä olit suunnitellut. Tai vaikka villatakki siihen vielä. Voihan autoon ottaa irtopeiton, jos alussa on kylmä. Onnea odotuksen loppumetreille!

Alkuperäinen kirjoittaja unohda keinokuidut:
Ei mitään keinokuituisia veloureja tai fleecejä päälle! Puuvillaa ja villaa toppapuvun alle, niin jo riittää! Jalkoihin ja käsiin hyvästi villasta. Jos sulla on pussimallin haalari, eli ei erillisiä lahkeita, vaan jaloille yksi pussi, niin aina parempi.

Fanaattisuus on kaunista. Miten sitä on ihminen selvinnytkään, kun on itse villalle allerginen ollut ikänsä ja lapsillekin on ollut varaa hankkia vaan fleeseä väliasuiksi. Hohoti hoijaa.

Mä olen kanssa ihan ihmeissäni noitten vaatteitten kanssa, ku esikoinen syntyi keväällä--- Ite hankin kaukalopussin, eli mulla on varattuna vaatteiksi

body+puolpotkarit
kaksioisainen villapuku
aika paksu vanuhaalari
tumput+viillasukat
puuvillainen kypärämyssy ja villapipo

Eli vauvan saa sitte laittaa sinne kaukalopussiin, se toimittaa tavallaan sitte toppahaalarin virkaa.

Ihan järkevästi te olette varustautuneet. Itse ekaa hakiessani oli virkaintoisena varannut vauvalle jopa lukemista tulomatkalle. Sellaisen äitiysavustuksessa tulleen paksukantisen sentään, en onneksi mitään Tieteen kuvalehteä. Ammatiltani olen opettaja.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvin harmaa:
Ihan järkevästi te olette varustautuneet. Itse ekaa hakiessani oli virkaintoisena varannut vauvalle jopa lukemista tulomatkalle. Sellaisen äitiysavustuksessa tulleen paksukantisen sentään, en onneksi mitään Tieteen kuvalehteä. Ammatiltani olen opettaja.

Ihana =D