Vauvan liikkeet ei tunnu säännöllisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Nyt on rv 20+5. Esikoista odotan ja istukka edessä. N. viikko sitten tunsin ekan kunnon liikkeen. Mutta niitä ei tunnu joka päivä, ja joskus vaan kerran-pari päivässä.. Onko syytä huoleen vai onko normaalia ettei liikkeet tunnu säännöllisesti tässä vaiheessa?

No ota nyt herttilaijaa lepo, jookosta. Ei niiden liikkeiden tosiaankaan pidä tuntua vielä tuossa kohtaa päivittäin jne. :)

Jos 10 viikon päästä et tunne liikkeitä päivittäin, voit huolestua.

Mulla nyt 25+2 ja tosi epäsäännöllisesti tunnen liikkeet. Pari kertaa oon käyny ylimääräistä neuvolassa juuri sen takia ku ei oo n vuorokauteen tuntunu liikkeitä. Ja mulla kans istukka edessä...

Minulla rv 23 ja juuri neuvolassa sanoivat, että nyt pitäisi tuntea ainakin kerran päivässä liike mutta ei mitenkään säännöllisesti. Sanoi että illalla ei saa mennä nukkumaan jos sitä yhtäainuttakaan liikettä ei tunnu. Viime viikot meidän pikkuinen on kuitenkin ollut jo kovin aktiivinen mutta pari viikkoa sitten oli todella epäsäännölliset liikeet. Nopeasti se muuttui. Ota rauhallisesti, vaikka se vaikeaa onkin.

Minulla rv 23 ja juuri neuvolassa sanoivat, että nyt pitäisi tuntea ainakin kerran päivässä liike mutta ei mitenkään säännöllisesti. Sanoi että illalla ei saa mennä nukkumaan jos sitä yhtäainuttakaan liikettä ei tunnu. Viime viikot meidän pikkuinen on kuitenkin ollut jo kovin aktiivinen mutta pari viikkoa sitten oli todella epäsäännölliset liikeet. Nopeasti se muuttui. Ota rauhallisesti, vaikka se vaikeaa onkin.

Mä tunsin kolmannesta vasta ENSIMMÄISEN liikkeen viikolla 23+, eikä ollut edes istukka edessä. Jotta ei tuota neuvolan ohjetta nyt NIIN tosissaan pidä ottaa.

Täytyy kyl mainita että mä tunsin ekat liikkeet jo 14+6. Mut sit siinä vaiheessa ku istukka oli suurimmillaan ja peitti koko kohdun etuosan, niin liikkeet katos hetkeks aikaa... ja se oli ihan perseestä. Mulla on sekin että työ niin touhukasta etten siinä huomaa jos on liikkeitä, ja usein just illalla ku oon nukahtamassa niin vauva myllertää. Usein on voinu sit olla niinki et oon jo nukahtanu ku vauva liikkuu

Mä tunsin kolmannesta vasta ENSIMMÄISEN liikkeen viikolla 23+, eikä ollut edes istukka edessä. Jotta ei tuota neuvolan ohjetta nyt NIIN tosissaan pidä ottaa.

Sama juttu eli tässä kolmannessa raskaudessa ensimmäiset liikkeet tuntuivat hentoina vasta rv23 ja meni pidempään ennen kuin alkoivat tuntua päivittäin. Eikä istukka siis ollut edessä, mutta neuvolan mukaan ei kuitenkaan huolta ja hyvin tuo tuntuu kasvavan ja nyt loppupuolella raskautta liikkeet ovat vahvoja ja siellä pyöriskellään vähänväliä.

Mä tunsin ekat "kutitukset" 18. viikolla, siis 17+ jotain. Jos ne nyt oli edes liikkeitä.. Mutta tosiaan 19+5 ekat sellaset muljahdukset oikeen. Ei kai tässä sitten kannata stressata :) Onneks tiistaina on ultra. Toissapäivänä jouduin oikein tosissaan "tunnustelemaan" että mitään tunsin. Eilen vauva liikkui tosi paljon ja tänään ollut hiljaisempaa. Silloin liikkeet tuntuu parhaiten kun oon ite syönyt. Tai sillon vauva erityisesti liikkuu.

Älä huoli. Kaverini valitteli ihan samaa kuin sinä ja istukka oli myös edessä. Joutuivat loppuraskaudessakin käymään pari kertaa ultrassa kun niin vähän tuntui vauvan liikkeitä. Vauva nyt jo syntynyt ja kaikki ok. Itse taas huolestuin kun vauva liikkui taukoamatta, stressasin siitä että sillä on varmaan on adhd jo syntyessään. Tuntui ettei ikinä nuku. Eli kyllä tuo raskausaikan on siitä ihmeellistä että huolia riittää, kenellä mistäkin.

Joo huomattu on että aina saa olla jostakin huolissaan! Ja varsinkin kun netistä lukee kaikkia juttuja.. Neuvolassa kerroinkin että en oikein osaa täysillä nauttia kun pelkään että jokin menee pieleen, niin sanottiin että älä lue niitä nettikeskusteluja :D vaikka tottahan se on että kaikkea voi sattua, synnytyksessäkin ja sen jälkeen kun vauva on syntynyt ja koko lapsen elämän ajan ja ja ja.. Kaikelle ei vaan voi mitään.

Yhteistyössä