Vauvan liikkeet rv 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pitäisikö mun huolestua kun mun masu-asukki ei oikein tunnu liikkuvan vieläkään tuolla mahassa vai enkö vaan tunne niitä..?? Muutamia yksittäisiä liikkeitä tuntuu päivässä, lähinnä aamupäivisin, mutta en kyllä voi sanoa niitä potkuiksi vaan enemmän vieläkin sellaiseksi pieneksi tökkimiseksi.. Mahan päälle liikkeet eivät tunnu eivätkä näy.. Vaikka kuinka syön makeeta, makaan selälläni/kyljellään ja yritän herätellä vauvaa niin mitään ei tapahdu.. Kotidopplerilla sydänäänet kuuluvat, joten kai hän siellä kuitenkin vielä hengissä on.. Istukka on ultran mukaan edessä.

Toisesta ketjusta luin, että joku oli saanut jo lääkäriltä ohjeita liikkeiden laskemiseksikin ja siksi mietin pitäisikö huolestua??

Mulla on jo monta viikkoa tuntunut potkut mahan päälläkin ja viikkoja nyt 24. Mutta jos sulla on istukka edessä niin kyllähän se aika hyvin vaimentaa ja jotkut lapset on vaan rauhallisempia jo masussa.
Jos saat dopplerilla kuunneltua sykkeitä niin enpä usko että vauvalla mitään hätää on. Monesko lapsi on tulossa?

Mulla oli kans istukka etuseinämässä. Potkuja tuli todella harvoin, Enemmän oli sellaista möyrimistä ja sekin vahvistui vasta joskus loppuvaiheessa.

Kysäse neuvolasta huomenna asiaa, mutta uskoisin, että se istukka vaimentaa aika paljon

täällä rv 22 ja myös mietin että kovin nuo liikkeet on vielä hentoja. vain iltaisin täällä. mutta varmasti ne vielä selvemmiksi muuttuu, kun vauva kasvaa. pääasia että ne liikkeet kuitenkin tuntee, näin terkka mulle sano. ja liikelaskentahan on sitten loppuraskaudessa.
sinulla tuo eteisistukka vielä vaimentaa. varmasti kaikki on hyvin!

Mulla on istukka etuseinämässä ja potkut on silti näkyneet mahan päältäkin jo vähän aikaa, viikkoa on nyt 22+5. Kova on liikkumaan, mutta aiemmissa raskauksissa joissa istukka on ollut takaseinämässä liikkeet alkoivat tuntua myöhemmin, ja ei olleet näin liikkuvia muutenkaan. Raskauksiahan ei pitäisikään vertailla keskenään, ei omia eikä toisten, se on aina niin tapauskohtaista.

kiitos vastauksista! 1. lapsi tulossa. Ultrassa sanoivat, että istukka vaimentaa, mutta kun näitä palstoja lukee niin tuntuu että monet tunteva siltikin liikeet jo näillä viikoilla.. Neuvolassa just kävin ja siellä ohitti asian eikä ollut mitenkään huolissaan..

Täällä rv 29+5 ja nyt parin viikon ajan on liikkeet tuntuneet enemmän potkuina kuin muljahteluina ja samaisen ajan ne on vasta näkyneet päälle päin. Mulla myös istukka edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitäisikö mun huolestua kun mun masu-asukki ei oikein tunnu liikkuvan vieläkään tuolla mahassa vai enkö vaan tunne niitä..?? Muutamia yksittäisiä liikkeitä tuntuu päivässä, lähinnä aamupäivisin, mutta en kyllä voi sanoa niitä potkuiksi vaan enemmän vieläkin sellaiseksi pieneksi tökkimiseksi.. Mahan päälle liikkeet eivät tunnu eivätkä näy.. Vaikka kuinka syön makeeta, makaan selälläni/kyljellään ja yritän herätellä vauvaa niin mitään ei tapahdu.. Kotidopplerilla sydänäänet kuuluvat, joten kai hän siellä kuitenkin vielä hengissä on.. Istukka on ultran mukaan edessä.

Ei tarvitse huolestua. Kuulemma. Mulla alkoivat potkut tuntumaan viikolla 22 (istukka takana) ja tuntuivat alusta asti tosi vilkkaina, mutta sitten yhtenä viikkona, olisko ollut viikolla 24, potkuja ei tuntunut monen päivänä ollenkaan, jolloin olin ihan paniikissa. Nyt tällä viikolla ovat taas alkaneet tuntua, mutta paljon heiveröisempinä kuin ennen - lähinnä tuntuu et vauva ehkä venyttelee tai kääntyilee mahassa, ei potki. Mutta terkka sanoi tuon olevan aivan normaalia, eikä kaikille nuo äidin sokeripiikitkään vaikuta mitenkään. Ja kaverini tunsi ensimmäiset liikkeet vasta viikolla 27 (istukka edessä), joten ihan rauhassa sinuna vielä olisin ja odottelisin.

Paljon onnea ja iloa odotukseen! :)