Vauvan liikkeet rv 30+5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimra

Vieras
Hei, olen tässä tarkkaillut ja laittanut merkille vauvan liikkumisen 2-3 päivän ajan ja se on ollut hiljaisempaa, aaltoilevampaa ja lähinnä sellaista pientä möyrimistä... ja niitä tulee harvemmin kuin aiemmin, mutta liikkuu kuitenkin hiukan pitkin päivää.

Soittelin polille ja eihän ne siellä taaskaan mitään vakavasti ota :kieh: !! ja sanoivat, että liikkeet muuttuu vauvan kasvaessa ja ne "vähenee"... mut huoli on kuitenkin itsellä..

Eli onko teillä kokemusta milloin vauvan tila alkaa olla niin pieni ettei ole pystynyt enää ripaskaa masussa viettämään.. ja miten ne liikkeet muuttuu ja missä määrin tuo niiden "väheneminen" on normaalia ?

Moi =) Mulla rvk nyt 31+2 ja liikkeet olleet jo pitkään möyrimistä vaan. Aivan alas tuntuu välillä (harvoin) napakampia töytäisyjä. Vauva on perätilassa. Oletko varma ettei omasi esim olisi kiepsahtanut masussa ympäri, ja liikkeiden "laatu" siksi muuttunut erilaiseksi kerralla? Näillä viikoillahan niillä periaatteessa pitäisi vielä olla tilaa kiepsahdella.

Mun mielestä vauvan liikkeet on olleet viimeiset ehkä seitsemän viikkoa enemmänkin enenemään päin. Tosin mulla tuo voi johtua siitäkin, että istukka on edessä alhaalla joten se vaimentaa siellä olevien jalkojen isojaliikkeitä huomattavasti. Ja nyt kun ne jalat vähitellen kasvavat sen kokoisiksi että alkaajossain tuntua, niin mäkin alan havainnoimaan paremmin.

Mulla on istukka takana.. ja tuo liikkuminen vauvalla silloin, kun liikkuu on tosiaan useimmin vaan tuollainen kyljenkääntö ja sit esim selän työntäminen navan kohdalta pihalle, mutta en vielä osaa kyllä sanoa, että miten päin se pikkuinen siellä on... :ashamed: Välillä on poikittain, välillä juuri työntää itseään navan läpi ja sit joskus potkii alas ja ylös..., mutta sellaista suurta todellakin kunnon liikkumista ja potkimista ei ole enää muutamiin päiviin ollut :( tai sit vaan en tajuu niitä, mutta... :whistle:

Teen tässä nyt tätä tarkkailua koko ajan ja tuun aivan järkyttävän VAINOHARHAISEKSI :( Prkl... :kieh: Nytkin istun nojatuolilla... ja lasken.. ja puoliakaan liikkeistä en uskalla ottaa vauva liikkeinä..vaan lasken joka toisen :'( Prkl, en mä tiedä... nyt sitten tässä laskiessa niin tuleehan niitä... 10 min on tullut 7 ja pientä aaltoilua on... että tuleehan tuo 10 varmasti tunnissa täyteen. Sitä mietin, että onko sen oltava aina vas kyljellä ? Kyllä tässä ainakin on jo nyt kirjoittaessa rikkoutunut tuo 10 liikettä/h ja menee varmastikin yli, mutta en tiedä sitten onko jotain kriteeriä niille, että kuinka paljon tälläisilla viikoilla olevilla niitä "pitäisi" olisi hyvä olla vaikka esim tunnissa tai päivässä ? Kun onhan sikiöllä tai siis VAUVAlla jo oma rytminsä, että nukkuu ja valvoo jne..

Ootko jo soittanut sinne äitiyspolille? Kannattaa mennä. Ei tartte sit stressata jos siellä näyttää että kaikki ok.:) Kokemuksesta voin kuitenkin sanoa että jos vähänkään epäilyttää että kaikki ei ole ok niin mene käymään!

Soittelin eilen ja käskivät tarkkailla ja laskeskella... ja kun sanoin, että kyllä niitä liikkeitä aina tulloo.. (milloin sattuu...) niin ei huolta, kun viimekäynnillä (saman asian takia rv 27+4) todettiin lapsivettä normaalimäärä, painoarvio keskikäyrällä 1,2 kg ja vauva teki asianmukaisesti hengitysharjoituksia ja sanoi vielä, että kyllä ainakin ultran mukaan kaikki kunnossa ja vauva on erittäin aktiivinen ja liikkuvainen.. Niin, en nyt ole tänään soittanut..

Mulla alkoi tuossa rv 25 kieppeillä tulemaan sellaisia kausia, että pari-kolme päivää hiljaisempaa, saattoi olla tosi vaikea saada liikkeitä esiin, mutta sitten taas ihan normaalia möyrintää vähintään muutama päivä. Päättelin itse että Toukka vaan lepäilee välillä enemmän ja kyllä illalla viimeistään aina tuntui pari isompaa muljahdusta että tiesi hänen siellä vielä möyrivän.

Mulla on istukka edessä ja Toukkis raivotarjonnassa ja edelleen sama homma, saattaa olla pari päivää hiljaisempaa välissä ja sitten taas alkaa ihan älytön meuhkaaminen joka kestää melkein vuorokauden ympäri. Rv 34+1 ja kaikki pitäis olla ihan kunnossa. Toivottavasti sielläkin :flower:

Yhteistyössä