Vauvan liikkeiden yhtäkkinen väheneminen viikolla 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Liikkeitä on tuntunut jo viikolta 15 eli ovat tuntuneet useita viikkoja aivan selvästi ja näkyneet päälle päinkin. Eilen oli hiljainen päivä, mutta en ajatellut sen koommin. Tänään en ole varma, olenko tuntenut mitään. 2 aivan pientä kupruilua mahassa, mutta eihän ne yhtäkkiä voi noin huomaamattomiksi muuttua? :(

Missä vaiheessa olisitte yhteydessä äitiyspoliin? Niin ja osaatteko sanoa että pitääkö ottaa yhteyttä oman kunnan terveyskeskukseen, joka on tuossa kilsan päässä vai isomman kaupungin äitiyspoliin, jossa tulen toivottavasti synnyttämäänkin?

Ei tuossavaiheessa vielätunne läheskään kaikkia liikkeitä. Käyppä makuulle ja odota tunti, ellei ole yhtään kuplaa tuntunut niin odota vielä toinen tunti niin varmasti jonkin muljahduksen tunnet. Sulla vaan lapsi on eri asennossa kuin on ollut viimeaikoina eli ei hätää.

Mie itseasiassa itse just samoilla viikoilla kävin neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet, kun tajusin etten ole liikkeitä rekisteröinyt paljon yhtään muutamaan päivään - hätäilin luonnollisesti ihan hulluna. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, vahva jyske kuului :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tuossavaiheessa vielätunne läheskään kaikkia liikkeitä. Käyppä makuulle ja odota tunti, ellei ole yhtään kuplaa tuntunut niin odota vielä toinen tunti niin varmasti jonkin muljahduksen tunnet. Sulla vaan lapsi on eri asennossa kuin on ollut viimeaikoina eli ei hätää.

Liikkeet eivät ole tuntuneet enää viikkoihin kupluina, vaan aivan selvästi kovina potkuina ja näkyvät jo päälle päin. Olen tunnustellut tilannetta jo 6 tuntia. =(
Olen maannut mahallaan, selällään, kyljellään, istunut, syönyt suolaista, syönyt makeaa, heilutellut vatsaa, silitellyt vatsaa jne..

Vauva on kuitenkin vielä niin pieni tuossa vaiheessa, että jos ja kun mahtuu kerran liikkumaan vielä miten päin tahansa, ei potkuja välttämättä tunne jos sattuu potkimaan "sisälle" päin. Sisäelimiin päin tulevia liikkeitä ei tunne välttämättä ollenkaan. Ja vauva ei välttämättä "käänny" toisinpäin jos hänen on hyvä olla, vaikka kuinka yrittäisi..
Tietenkin on hyvä seurata liikkumista, mutta empä usko, että mitään suurta hätää olisi. :)

Yhteistyössä