vauvan liikkeistä, neuvoja please!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulleroPankissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PulleroPankissa

Vieras
Eli mulla nyt ei viikkoja kauheesti ole, mutta kuitenkin kysyn ku mieltä painaa.

Eli toinen raskaus menossa ja viikkoja 17+5. Liikkeitä olen tuntenut n. 3viikkoa. Sellaista elohiiriväpätystä alamahalla, lähinnä silloin kun olen syönyt, makeasta varsinkin. Liikkeet ovat tuntuneet todella selvästi. Nyt on kolmas päivä kun ei tunnu mitään, ei sitte niin yhtikäs mitään. Ei edes kun syön tai juon jotain oikein makeaa.

Silloin kun viimeksi tunsin liikkeet, niin minua supisteli, oli inhottava tunne mahalla ja kohdun tunsin kovana kuin jalkapallo, silloin liikehdintää oli todella hurjana.

Eli, mitä siis tekisin, odotanko neuvolaa joka on ensi viikolla vai?
Senkin takia murehduttaa että silloin kun liikkeet viimeksi tunsin niin seuraavana päivänä mulle nousi kuumetta ja edelleen on vähän kuumetta sekä Crp ja Leukkarit hieman koholla. Toki flunssainen olokin jonkin verran on nyt mutta...

Mua oikeasti murehduttaa muttakun en kehtaisi mihinkää soittaa. Mies sanoi kyllä että ei välttämättä tässävaiheessa aina tunnukaan ja tottahan se on mutta....

Mä kävisin tänään neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet tai että katsotaan ultralla.:) Kävinkin kolmannessa raskaudessa pari kertaa kun oli sellainen olo että kaikki ei ole ok, oli kuitenkin. Aina sanoivat neuvolassa että saa ilmanmuuta tulla jos yhtään joku asia huolestuttaa. Joten käy niin saat mielenrauhan.:)

Jos huolettaa niin voithan käydä jo tänään neuvolassa sydänäänet kuuntelee...meillä ainakin neuvolassa sanottiin että jos huolettaa niin voi käydä ylimääräsellä käynnillä kuuntelee että onhan kaikki hyvin...

Todennäköisesti vauva on kääntynyt nyt niin, että potkii sisuskalujasi. Koska olet ollut kipeänä on ehkä vauvakin vähän nuutunut ja lepäilee. Neuvolaan voi mennä esim silloin kun on soittoaika ja pyytää saada kuunnella sydänäänet. :)

Itse olin rv 20 ja risat asti kerran viikossa kuuntelemassa sydänäänet (ihan sovitusti). Kyllä neuvolaan saa aina mennä. :)

odottaisin rauhassa neuvolaa tai sit soittaisin neuvolaan ja pyytäisin, että voiko tuota aikaa aikaistuttaa. Noilla viikoilla vauva voi kääntyä niin päin , ettei aikoihin tunnu mitään. Moni ei edes tunne liikkeitä noilla viikoilla. Jaksuja:)

kiitos, nyt mua kuitenkin pelottaa että jos kaikki ei olekaan ok.

TIEDÄN sitä on turha etukäteen pelätä, meillä eka raskaus meni kesken ja toisesta saatiin lapsi kymmenen vuoden hoitojen jälkeen ja tämä olis luomusellaanen enkä uskonu että enää murehtisin ku niin paljo kokenu mutta mä oon aivan järkyttävä....

Alkuperäinen kirjoittaja PulleroPankissa:

TIEDÄN sitä on turha etukäteen pelätä, meillä eka raskaus meni kesken ja toisesta saatiin lapsi kymmenen vuoden hoitojen jälkeen ja tämä olis luomusellaanen enkä uskonu että enää murehtisin ku niin paljo kokenu mutta mä oon aivan järkyttävä....

Sit soitat heti neuvolaan ja käyt kuunteluttamassa äänet. Ei tuossa tilassa voi pitkään olla jos koko ajan pelottaa! Tule kertomaan miten meni:)

Alkuperäinen kirjoittaja PulleroPankissa:

Joten soittele heti neuvolaan.:) Ei kannata turhaan murehtia kun voi käydä asian tarkastamassa. Mulla eka vauva syntyi 29+5 ja toka 35+5 niin luonnollisesti sitä sitten pelkäsi kolmannessa raskaudessa että jos joku menee vikaan. Mä kyllä kävin aina neuvolassa tai äitiyspolilla jos tuntui että kaikki ei ok.

Sykkeet löytyi, 152. Epäili johtuvan flunssasta ja sit pissanäyte pitää viedä koska UÄ:n ja doplerin mukaan kunnon potkuja tuli etupuolelle.

Huh. Kiitos teille!

Yhteistyössä