Vauvan liikkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen viikolla 29 raskaana ja vauva on aika kova normaalisti mylläämään ja liikkumaan vatsassa. Nyt eilisillasta asti ei ole liikkunut mielestäni niin paljon kuin tavallisesti. Onko syytä huoleen, kun kuitenkin liikkeitä tuntuu ja saan ne kymmenen liikettäkin bongatuksi (enemmänkin) tunnissa?

Tiedän, olen aikamoinen hysterisoija... ;)

Onko sulla istukka edessä vai takana? Mulla oli edessä, ja rv 28-32 en tuntenut liikkeitä juuri ollenkaan. Ultrassa näkyi miten vauva liikkui kovasti, mutta potki istukkaa.

Ei hätää. Jos liikelaskennan kriteerit tosiaan täyttyvät ei ole mitään hätää. Itse kävin äitipolilla liikehälytyksessä rv 37, koska en saanut kuin 5 liikettä kahteen tuntiin ja siltikin kaikki oli hyvin. Kaveri oli vaan laiskalla tuulella, mutta alkoi jumpata heti kun päästiin käyrälle. :) Vauvoilla on kausia, jolloin ne eivät liiku yhtä vilkaasti..sinullakin alkaa tila vähentyä kohdussa, joten liikkeet tuntuvat hyvinkin erilaisilta. Itse huomasin, että liikkeet muuttuivat aivan erilaisiksi noiden viikkojen tienoilla, eikä enää selkeitä potkuja tullut...enemmänkin sellaista muljuamista. Ole siis huoleti, rv 35 liikkeet tuntuvat vielä huonommin, vaikka kaveri olisikin aktiivinen koko ajan. Totuttele pikkuhiljaa siihen, että potkut muuttuvat raskauden edetessä hiljaisemmiksi muljahteluiksi. Kuitenkin jos liikelaskennan kriteerit eivät täyty, on syytä ottaa yhteys äitipolille. Onnea loppuodotukseen!

Yhteistyössä