Vauvan liikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jan82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jan82

Jäsen
02.03.2012
174
0
16
Helsinki
Nyt viikkoja 20+1, enkä ole vielä tuntenut oikein mitään. Tänään aamulla kohdun alaosassa tuntui outoa tärinää, kuin puhaltaisi pilliin veden alla. Luin, että tärinä voisi johtua sikiön pissaamisesta, mutta tämä kesti yli 5 min. Nyt tärinä alkoi uudestaan ja on kestänyt ainakin saman verran.

Kuinka usein vauvan liikkeet tuntuivat teillä tässä vaiheessa? Ja kauanko liikkeet kesti kerrallaan? Olen pelännyt keskenmenoa koko raskauden, niitä ollut useita, kaikki tosin alkuraskaudessa ja tällä kertaa sydänäänet löytyivät vielä viikolla 16.

Jos huolestuttaa niin mene käymään neuvolassa, jos kuuntelisivat sydänäänet.
Itse olen uudelleen synnyttäjä ja ekat liikkeet tuntuivat vasta 20+ viikolla. Istukka voi olla edessä, se vaimentaa liikkeitä.

[QUOTE="vieras";25832342]Mulla oli etinen istukka, joten kesti rv 23+, että tunsin vauvan liikkeet.[/QUOTE]

Hyvä tietää, etten ole ainoa, näillä palstoilla moni on kertonut tunteneensa jo viikoilla 13 ja 14 liikkeitä, olisi jo mun vuoro kyllä :)

Mä tunsin tässä kolmannessa raskaudessa liikkeitä jo ennen viikkoa 12.

Tokassa ja ekassa hiukan myöhemmin.

Ne ihan ekat liikkeet tuntui juurikin siltä kun joku puhaltelisi ilmakuplia kohdussa (tai kuin siellä olisi kultakala :) ).

Mulla ekat liikkeet tuntui juuri sellaiselta värinältä ja kuplimiselta. Vasta myöhemmin tajusin, että liikkeitähän ne oli. Tunsin ekan kerran n. rv 18, mutta kunnolla vasta rv20-21. Koko raskauden aikana en tuntenut liikkeitä kovinkaan voimakkaana, joka välillä huolestutti, varsinkin kun muut puhuivat että "vauva potkii kylkiluihin tms." Ei minulla koskaan ollut mitään kunnon potkuja tai kuperkeikkoja. Tai siis en tuntenut jostain syystä niitä.
Voi johtua myöskin siitä, että minullakin oli kovasti pelkoa keskenmenosta ja vauvan menettämisestä, epäilin myös koko raskauden olemassa oloa...ehkä jollain tavalla suojelin itseäni, enkä siksi "tuntenut" kunnolla.

[QUOTE="eelin";25832694]Mulla ekat liikkeet tuntui juuri sellaiselta värinältä ja kuplimiselta. Vasta myöhemmin tajusin, että liikkeitähän ne oli. Tunsin ekan kerran n. rv 18, mutta kunnolla vasta rv20-21. Koko raskauden aikana en tuntenut liikkeitä kovinkaan voimakkaana, joka välillä huolestutti, varsinkin kun muut puhuivat että "vauva potkii kylkiluihin tms." Ei minulla koskaan ollut mitään kunnon potkuja tai kuperkeikkoja. Tai siis en tuntenut jostain syystä niitä.
Voi johtua myöskin siitä, että minullakin oli kovasti pelkoa keskenmenosta ja vauvan menettämisestä, epäilin myös koko raskauden olemassa oloa...ehkä jollain tavalla suojelin itseäni, enkä siksi "tuntenut" kunnolla.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä, mietin monesti, että jos tämä olisi ensimmäinen raskauteni, niin olisi ihan eri fiilikset. Nyt ei oikein uskalla iloita mistään raskauteen liittyvästä, ettei joudu taas pettymään yhtä pahasti. En myöskään uskalla puhua miehelle liikkeistä mitään, ennen kuin olen 100% varma, hänkään ei uskalla iloita kun historia on mitä on...