Vauvan liikkelle lähdöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Onko muilla kokemusta tälläisestä? Meidän neiti nyt 8kk ei ryömi, ei kontaa eikä nouse itse istuun. On kuiteinkin istunut tukevasti lattialla 5kk asti jos siihen laittaa. Kääntyy todella näppärästi makuullaan selältä mahalleen ja päin vastoin ja pyörii ketterästi napansa ympäri, on tehnyt tätä jo monta kuukautta. Hilaa itseään hieman mahallaan muttei varsinaisesti ryömi. Samoin istualtaan hilaa itseään eteenpäin ja ympäri. Taitavsti kurottelee tavaroita, käy istuma.asennosta melkein kontillaan ja palaa takaisin. Kuukauden ajan on kävellyt tuettuna. Nyt nousee tukea vasten seisomaan, ilman tukea seissyt pieniä hetkiä ja pitää enää kevyesti sormista tai yhdestä sormesta kiinni kävelytettäessä. Kävelee myös esim. sohvaa vasten itse. Onko kenenkään muunmuksu jättänyt konttaamista ja ryömimistä väliin ja lähtenyt tavallaan suoraan käveleen? Vastaavanlaisesta tuettuna kävelystä ei isommilla sisaruksilla mennyt kauaa kun kävelivät jo ilman tukea. Ai niin, seisomasta osaa likka pudottautua istumaan.

Mun 8,5kk ei konttaa,ei nouse istumaan,ei mene konttausasentoon tms. Istua osaa kun hänet pistää istumaan. Samoin seisoo. Mutta ei nyt tietoakaan mistään kävelemisestä :D

Yhteistyössä