Vauvan nukutusongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
4kk vauvani ei edelleenkään suostu nukkumaan missään muualla kuin kantoliinassa tai sylissä. Autossa yleensä myös nukahtaa jonkin matkan päästä. Yöllä nukkuu vieressä. Havahtuu vähän väliä tarkistamaan että on edelleen vieressä/sylissä/kantoliinassa. Tissiäkin syö 1,5-2 tunnin välein. Havahtuu herkästi kaikkiin ääniin (paitsi kantoliinassa nukkuu rauhallisesti) ja välillä vaatii tissiä että saa uudelleen unen päästä kiinni. Tänäänkin koitin 1,5h nukuttaa sänkyyn vauvaa, ensin annoin olla, sitten alkoi huutaa ja menin silittelemään niin tämä alkaa nauraa! Aina kun meinasi nukahtaa niin hieroi silmänsä auki ja jatkoi naureskelua. Lopulta hermostuin ja annoin nukahtaa tissille ja nostin sänkyyn.. No tämä heräsi heti kun lähdin huoneesta! Usein sitten nukutan kantoliinaan ja yhdet päiväunet annan nukkua sylissä tissillä samalla kun itse levähdän. Mutta entä kun kasvaa? Ei kovin isoa jaksa enää kantoliinaan nukuttaa. Rattaissa ei nuku.

tiiätkö että jotkut äidit tekevät niin että hoitavat iltarutiinit, laittavat lapsen pinnasänkyyn, toivottavat hyvät yöt ja lähtevät huoneesta. ja kuinka ollakaan lapsi nukuttaa itse itsensä. oletko kokeillut?

kun nukutat vauvaasi, miten sen teet? koskettelemalla vauvaa? silitellen? vai oletko vain hiljaa vieressä? miten? olisiko siinä jotain vikaa? että läsnäolosi jotenkin häiritsisi vauvaa? oletko kokeillut kapaloa?

niin ja mulla ei oo vauvaa.

tiiätkö että jotkut äidit tekevät niin että hoitavat iltarutiinit, laittavat lapsen pinnasänkyyn, toivottavat hyvät yöt ja lähtevät huoneesta. ja kuinka ollakaan lapsi nukuttaa itse itsensä. oletko kokeillut?

kun nukutat vauvaasi, miten sen teet? koskettelemalla vauvaa? silitellen? vai oletko vain hiljaa vieressä? miten? olisiko siinä jotain vikaa? että läsnäolosi jotenkin häiritsisi vauvaa? oletko kokeillut kapaloa?

niin ja mulla ei oo vauvaa.

Kapalossa hermostuu, yksin jätettynä akaa huutaa.. Olen vieressä ja pidän kättä päällä tai silitän. Tiedän että jotkut vauvat nukahtavat itsekseen, mutta tiedätkö sinä että vauvoja on erilaisia? Itsekin ennen vauvan syntymää ajattelin "opettaa" nukahtamaan itsekseen omaan huoneeseen. Mutta tämä on laitokselta asti ollut herkkäuninen ja tarvinnut läheisyyttä nukahtamiseen. Kertaakaan ei ole yrityksistä huolimatta nukahtanut omaan sänkyyn.

muuta en osaa sanoa kuin että johdonmukainen ainakin täytyy sinun olla jos/kun tosissasi haluat hänet "opettaa" nukahtamaan itsekseen. eli ei kaikkia mahdollisia konsteja ja sitten lopuuksi syliin..

Yhteistyössä