vauvan pyllyn pesu kylässä.ei tajua ongelmaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Törmäsinpäs taas kummaan asiaan.
Jos olette kylässä ja vauva tekee kakan, pesettekö pyllyn lavuaarissa vai pyyhittekö vaan niillä puhdistuspyyhkeillä? Kumpi tapa teillä kotona on käytössä?

Mä ihmettelin, kun kaveri kävi vauvansa kanssa kylässä ja tämä teki oikeen vaipallisen kakkaa,niin kaveri vaan tyynesti pyyhki pepun ja laitto vaipan. Jälkeenpäin mietin,että onko sit muka jotenkin epäkohteliasta pestä se pylly kyläpaikan lavuaarissa? Enpä ole ennen ajatellutkaan ja tasan tarkkaan pesen kyllä oman vauvani pyllyn jos lavuaarin kunto puhtaudeltaan sen sallii. (kylässä, kaupoissa yms pyyhin kun ties mitä töhnää siel lavuaarissa on ollu)
Mut siis eihän sinne kukaan niitä kikkaroita kotonakaan jätä(?),niin mikssit kylässä ei vois pestä?

Usein miten kylässä peppupyyhkeillä, koska olen niin uusavuton, että en osaa kunnolla jos lavuaari on kovin pieni. Meillä siis on kotona iso ja pieni lavuaari, niin olen päässyt helpommalla, kun käytän vain isoa. Toki, jos ihan älytön sotku on, niin sitten pestään juoksevan veden alla.

Kyllä mä oon kaikissa kyläpaikoissa pessy lavuaarissa niin kuin kotonakin, tosin nyt kun miehellä alkaa jo olla mittaa, niin ihan pienessä lavuaarissa ja ahtaassa paikassa ei enää mahdu pesemään, mutta sitten voi pestä suihkukaapissa yms. paikassa jos tarve vaatii. Puhdistuspyyhkeet on mun mielestä rekiä varten enkä käytä niitä jos on juoksevaa tai juoksematonta (mökillä) lämmintä vettä saatavilla. Pesun lopuksi tietty huuhtelen lavuaarin ja jätän sen vähintään yhtä siistiksi kuin oli ennen pyllynpesuakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä ole ennen ajatellutkaan ja tasan tarkkaan pesen kyllä oman vauvani pyllyn jos lavuaarin kunto puhtaudeltaan sen sallii. (kylässä, kaupoissa yms pyyhin kun ties mitä töhnää siel lavuaarissa on ollu)

"jos lavuaarin kunto puhtaudeltaan sen sallii" - eikö sieltä lapsen perseestä sitä paskaa ja töhnää tule sinne lavuaariin eikä päinvastoin. Hei haloo.

Kyllä mä pesen, tai riippuu jos kakka on ihan sellanen tosi kiinteä niin sitten saatan pyyhkästä kosteuspyyhkeellä mut jos taas on oikee liimakakka niin sitten kyllä pesen. JA kyllä meillä saa kakkapyllyn pestä, joko lavuaarissa tai isommilla suihkun avulla... ei ainakaan ole mulle mikään kauhistus! Normaaliahan se on...

No mä en ole edes lupaa kyselly,jos vauva on kakannu niin olen sen pessy. :o Eikö tuo nyt ole ihan itsestään selvyys?
Jos meillä on vauva vieraita ollu niin ole sanonu et menkää pesuhuoneen lavuaarille peseen niin on helpompi ku siellä iso allas.

Mut yhtä asiaa mä en voi käsittää! On se et ku jos on ollu meillä kylässä vauva perhe niin miksi se kakkavaippa löytyy lähes poikeuksetta portailta :o
Meillä on kannellinen roskis pesuhuoneessa jonne voi kyllä sen vaipan laittaa eikä nakata portaille. (olen kyllä asiasta sanonu et voi laittaa siihen)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Enpä ole ennen ajatellutkaan ja tasan tarkkaan pesen kyllä oman vauvani pyllyn jos lavuaarin kunto puhtaudeltaan sen sallii. (kylässä, kaupoissa yms pyyhin kun ties mitä töhnää siel lavuaarissa on ollu)

"jos lavuaarin kunto puhtaudeltaan sen sallii" - eikö sieltä lapsen perseestä sitä paskaa ja töhnää tule sinne lavuaariin eikä päinvastoin. Hei haloo.

joillain nyt sattuu oleen niin p***kasen näkösiä lavuaareja (hammastahnat ja mitkä lie kaikki kostuneet pölypallot reunoilla) ni en halua että vauva joutuu vahingossakaan kosketuksiin niiden kanssa. :( jalat esim kun jo osuvat sinne lavuaarin pohjaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme..:
mikä niissä pyyhkeissä on vikana?samanlai nekin puhdistaa sen kakan...

Mä en vaa tykkää niistä enkä käytä ku äärimmäisessä hädässä reissussa jos silloinkaan. Eikait siinä jos tykkäät mut mä en. ja niistä jää iho tosi likasen oloseksi.

Pyyhin kylässä aina vaan niillä puhdistuspyyhkeillä, poikkeuksina mummilat, lähinnä siksi et mua itseäni, monen lapsen äitiä, oikeesti ottaa päähän et kun mä oon siivonnu ja kiillottanu vessan kun on vieraita tulossa niin sit sen pyllypesun jälkeen saa illalla siivota koko vessan uudelleen kun lavuaari on ihan pa**ssa ja lattiat märät.
Meillä pienet lavuaarit, itselläkin ollut opettelemista et saa pestyä siististi ja toisaalta vanhahko talo ja putket ja vesilukot tukkeutuu suht helposti, joten omiltakin lapsilta usein pyyhitään sillä puhdistuspyyhkeellä ennen kakan pesua ja sit vaan huuhdotaan iho vedellä lopuksi, joka säästää siinä ettei tarvii olla hajulukkoa joka kuukausi putsailemassa.

Minä käytän puhdistusliinoja, ei ole ongelmaa niiden käytössä. Jos on enemmän likaa, otetaan vaan useampi liina. En viitsi kerhoissa esim. lavuaarille lähteä, on alakerrassa.

Pyyhin kylässä aina vaan niillä puhdistuspyyhkeillä, poikkeuksina mummilat, lähinnä siksi et mua itseäni, monen lapsen äitiä, oikeesti ottaa päähän et kun mä oon siivonnu ja kiillottanu vessan kun on vieraita tulossa niin sit sen pyllypesun jälkeen saa illalla siivota koko vessan uudelleen kun lavuaari on ihan pa**ssa ja lattiat märät.
Meillä pienet lavuaarit, itselläkin ollut opettelemista et saa pestyä siististi ja toisaalta vanhahko talo ja putket ja vesilukot tukkeutuu suht helposti, joten omiltakin lapsilta usein pyyhitään sillä puhdistuspyyhkeellä ennen kakan pesua ja sit vaan huuhdotaan iho vedellä lopuksi, joka säästää siinä ettei tarvii olla hajulukkoa joka kuukausi putsailemassa.

hyvä!

Alkuperäinen kirjoittaja ihme..:
mikä niissä pyyhkeissä on vikana?samanlai nekin puhdistaa sen kakan...

Mä en vaa tykkää niistä enkä käytä ku äärimmäisessä hädässä reissussa jos silloinkaan. Eikait siinä jos tykkäät mut mä en. ja niistä jää iho tosi likasen oloseksi.

Siis vesi on paras!!!Olin minäkin jokin aika sitten vastaan noita puhdistusliinoja mutta sitten tuttava perheen suosittelemana löysin hyvän merkin jota käytettään "hätätilanteissa" pylly putsaukseen tilanteessa jossa ei ole siis mahdollista vesipesuun. Myös kesällä usein retkellä pyyhkästiin käsiä kun ei ollut vettä. Eli nuo ei haise minusta millekään eikä jätä tahmeaksi. Prisman X-tra.

Me kyläillään niin vähän että voin kysyä kyllä. Ja yleensä se kysymys on siinä muodossa että "missä ois paras pestä".. Khh vaiko vessa.. Nyt kun ajattelen niin aina on ollut molemmat vaihtoehdot kyläpaikoissa..

mä en kysy yleensä kylässä, vaan painelen vessaan pesemään lapsen pyllyn.. Tosin kyllä kysyn että onko vaipparoskista erikseen vai mihin vaipat laitetaan.. Itse kyllä käytän puhdistuspyyhkeitä myös, poika kakkaa niin monta kertaa päivässä, että kuivuu iho herkästi kun melkein joka vaipanvaihdon yhteydessä saa olla pesemässä sitä pyllyä..

Yhteistyössä