Vauvan ruokailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä

Vieras
Meillä on syöty kiinteitä jo kuukaudenpäivät ja vauvani on tälllä hetkellä 6 kk ikäinen. Olen sellaisesta asiasta kokenut huonoa omaa tuntoa, että vauvani syöpi ainoastaan kaupan pöpeöitä eikä äidin tekemät maistu sitten ollenkaan. Kaikesta me äiditkin podetaan huonoa omaa tuntoa :))
Nyt olemme alkaneet kokeilemaan broilerin lihaa mutta lapseani oikein puistattaa, kun hän saa tätä uutta makua suuhunsa ja sen jälkeen tulee kamala huuto ja alas ei mene kuin muutama lusikallinen. Joten kyselisinkin muiden kokemuksia, että miten olette saaneet lapselle tehtyä sellaista ruokaa mikä maisuisi vauvalle ja kuinka olette saaneet totutettua lihaan ??

Kaikki vinkit ja neuvot olisivat todella arvokkaita.

Meillä ei tykätä myöskään omatekemistä sooseista, joten olenkin antanut nyt pelkästäänkaupan pöperöitä. Ajattelin kokeilla omia taas myöhemmin.(Voi olla, että tekee hampaita, kun ruoka ei muutenkaan maistu kunnolla.)Uusia makuja ollaan kokeiltu vanhojen makujen seassa. Äsken koetin syöttää uutta makua, mutta ei tyttö tykännyt siitä, joten nappasi suun kiinni, eikä sen jälkeen mennyt alas mitään! Älä tyrkytä, jos ei syö. Kokeile myöhemmin uudelleen!

Mä olen vaan maistattanut useampaan otteeseen omia pöperöitä niin pikkuhiljaa ne on alkanu maistumaan. Kaurapuurolle irvisteli ekaks ihan kauheasti, mutta seuraavalla kerralla veti jo kunnon annoksen. Että sitkeästi vaan totuttelemaan. Voithan vaikka sekoittaa puolet ja puolet keskenään jos vaikka maistuisi. Pidemmän päälle olisi hyvä jos vauva oppisi syömään kotikutoisia sörsseleitä kun myöhemmin vauva syö samaa ruokaa kuin vanhemmat. Että olisi sitten tuttuja makuja.

Omatekoiset ruoat ovat varmaan hieman voimakkaampia kuin teollisesti valmistetut, itse ainakin veikkaisin tätä. Ainakaan mustikkasose ei maistu mun mielestä mustikalle ollenkaan.

Itse antaisin sitä lihaa vaika sen lusikallisen päivässä, kyllä siihen makuun pikkuhiljaa tottuu ja alkaa maistumaan =)

Niin, ovat paljon voimakkaamman makuisia. Hassua, että meidän vauvalla ei kaupan peruna-porkkanasoseesta tullut mitään vatsanpuruja mutta omatekoisesta meni vatsa ihan tukkoon. Onkohan siinä perunassa enemmän tärkkelystä kun ei ole niin paljon käsitelty mitä kaupan soseet?

Sitkeesti vaan sekoitat aina kaupan soseen joukkoon omia ruokia ja aina lisäät oman määrää. Kyllä se vauva siihen tottuu. Lihaa laitoin ensin ihan vähän ruoan joukkoon. Ehkä 1/2 tl pieneen pilttipurkkiin. Hienonsin keitettyä lihaa pakkaseen ja sieltä otin aina vähän ruoan joukkoon. Meillä kans on todella ennakkoluuloinen kaiken uuden suhteen ja ei kyllä syö jos ei tykkää. Vielä monesta hedelmästä on tullut suun ympärille ihottumaa niin sekin vielä rajoittaa. Mutta kyllä se siitä. Eikös uuteen makuun totutteleminen vie pieneltä n. 15 maistelukertaa, että tottuu.

Yhteistyössä