Vauvan soseet - aloittelija kaipaa neuvoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haimi

Vieras
Hellurei!

Tein tuossa soseita ja otin pakkasesta pakastettua rintamaitoa jota vesihauteessa sulattelin ja lisäsin bataatin joukkoon.. Noh, sit sen jälkeen tajusin että eihän pakastettua voi uudestaan pakastaa..

Mutta, heräsi kysymys, kun se on kuitenkin sekoitettu siihen bataattiin niin voiko sen sitten pakastaa?

Onko täällä joku joka tietäis?

Ja sit toinen kysymys, että kauanko bataattisose jossa sitä maitoa, niin säilyy pilttipurkissa jääkaapissa? Kai sitä vielä huomenna voi antaa?

Kiitos vastauksista! :-)

En kyllä pakastais toistamiseen. Eihän muitakaan ruokia suositella useampaan kertaan pakastettavan niin saati sitten pienen vauvan ruokaa.

Enkä kyllä ite antais sitä jääkaapissakaan ollutta bataattia, siis jos siihen on sekoitettu rintamaitoa joka on pakkasesta sulatettu. Jos bataatti on ilman maitoa niin toki voi antaa.

Kuinka ison satsin sä oikein sitä teit? Mä oon tehnyt niin, että pakastin kasvikset ihan pelkältään ja sitten vaan ennen ruuan antoa lypsin käsin maitoa sekaan...

Nokaretarjotin onn myös ollut käytössä, eli soseutettu kama lusikallisina leiinpaperille, joka tarjottimen päällä pakkaseen. Siitä sitten napsin ne kökkäreet minigrippiin, ei tarvita mitään jääpalamuotteja.

No yhen vähän reilumman kokosen bataatin kypsensin. Ja kerkesin ONNEKS laittaa sitä ilman maitoa jo muottiin.. Sit keksin et ahaa, pistänki etukäteen sitä maitoa siihen ku kerran sitä pakkasessa on.. ja nyt itseasiassa tajusin että teinhän mä viimeks porkkanan samalla lailla ja sit pistin pakkaseen (siis se maitojuttu) eikä siitä oo tullu mitään..

Sillon ei tullut mieleenikään koko homma, vasta kun nyt..

[QUOTE="kyl";25273920]mie kanssa pakastaisin, ja varmaan 1-2pv säilyy jääkaapissa, yhtä kauan kuin maitokin[/QUOTE]

kuumensitko sen maidon samalla ku lisäsit ruokaan? jos kuumensit ni silloni sen voi pakastaa, tosin se on jo menettänyt suurimman osan maidon vitaminipitoisuudesta. Ja TAATUSTI säilyy jääkaapissa vuorokauden niin ku säilyy rintamaitokin!! Ja vauva joka saa sosetta ei ole enään niin pieni että vaikka siinä maidossa yks tai kaks bakteeria oiski ni sei se vaarallista ole!

en kuumentanut.. sulatin vaan vesihauteessa..

Kai mä sen pakkaseen lyön, ja en mä sen vitamiinien takia vaan että maistuu vähän se tuttukin maku siinä.. ja pehmentää sosetta kummasti tuo oma maito..

Lapsi kuitenkin saa rintaa pääsääntösesti niin saa ne vitskutkin siitä :-)

ja meillä ei olla niin bakteeritarkkoja, (siis maalaisjärki kuitenkin käytössä, ymmärrätte varmaan) eli pakastamaan mars->

ja huomaahan sen sitten jos se huonoa on se sose.. mut tuskin pilaa kun ei sitä porkkanaakaan pilannut.. :-)

Yhteistyössä