Vauvan sosereseptejä ja vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oulumamma79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oulumamma79

Uusi jäsen
30.09.2006
12
0
1
Hei :wave:

Olen tähän asti käyttänyt valmissoseita, mutta haluaisin tehdä jo muutakin. Muutettiin ja siinä hässäkässä on mennyt johonkin tietymättömään paikkaan kaikki neuvolan ohjekirjat. Tietäisittekö sivua, joilta ohjeita voisi katsella tai onko itsellänne mielessä vinkkejä? Poika on jo 10 kk, mutta hänen tapauksessaan karkeammalle ruualle ei olla vielä tyystin opittu. Uusikin on tulossa, joten vinkkejä kaivataan. Saa laittaa ohjeita ihan siitä 4kk ikäisestä asti.

Ja hedelmäsosevinkkejä myös. Sekä saako soseisiin lisättyä millään tapaa sitä jogurttia, mitä on valmissoseissa.

Entä miten pakastatte ruuat? Mitä teette, kun ruoka on sulanut? Tarvitseeko siihen lisätä jotain?

Itse tein lähes kaikki soseet itse:parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa nämä kaikki keitin erikseen, soseutin sauvasekoittimella ja pakastin jääpalarasioihin ja kun olivat jäätyneet niin laitoin pakasterasioihin. Perunat keitin aina "tuoreeltaan", kun siinä ei kauaa nokka tuhise kun sen keittää.

Jauhelihan keitin ja se kans jääpalaraisoihin, samoin broilerin. Possunlihaa en antanut, kun emme itsekkään sitä syö juuri koskaan.

Pakasteesta noita oli helppo ottaa sopiva määrä ja sitten kun oli vähän vanhempi niin vähän mausteita sekaan. Tosin meillä siirryttiin maustettuihin ruokiin vajaan vuoden ikäisenä, kun poika opetteli norm.ruokaan. Tietty alussa erottelin ettei ihan pipppuriruokia saanut :laugh:

Hedelmäsoseet ostin kyl kaupasta ihan valmiina, että niitä en itse tehnyt.

Ensimmäisen valmiruokapurkin ostin pojalle kun oli 5-6kk:n ja huonolla omalla tunnolla. :ashamed: <br><br>

Nostin tuohon pinon vauva 7kk...kirjoitin siihen sillloin talvella ison pinon reseptejä mitä itse käyttänyt lapsen kanssa...
Pakastin isommalle ruuan pakasterasioihin, jotka olivat sitten helppo sulattaa ja ottaa myös mukaan kun oli sopiva annoskoko mukana.
Pienelle lapselle tein ruuan jääpalarasioihin, jotka siirsiin pussiin ja aina yhdistelin eri makuja.
Miedän poika kelpuutti hyvin hyvin harvoin purkkiruokaa...hedelmäsoseet suurimmaksi osaksi ostin valmiina. Tulee todella kalliiksi tehdä ne itse, eikä ne oikein maistunut pelkästään, eli moni hedelmä olisi kaivannut makeutusainetta...

Yhteistyössä