Vauvan sukupuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisko vasn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sisko vasn

Vieras
Onko sillä mitään merkitystä? Ei.
Mutta silloin kun oma sisko haluaa pitää tämän kaikilta salassa?
Meidän lähipiirissä ja suvussa on vaan ollut tapana hössöttää, shoppailla vaatteita ja suunnitella kaikkea vauvaan liittyvää.
Ajattelin että tämä koko raskaus lähentäisi meitä, mutta nyt kun hän ja hänen miehensä haluavat salata asioita tuntuu että tämä enemmänkin työntää meitä kauemmaksi.

Älä laita ehtoja millä voisitte lähentyä. Se että muut teistä on hössöttäjiä niin voisit hyväksyä ettei siskosi ole. Ole nyt vain onnellinen tulevasta vauvasta sukupuolesta riippumatta. Tukea kun voit vaikket tiedä sukupuolta.

Tukena olen yrittänyt ollat ja pitää enemmän yhteyttä. Tuntuu vaan niin tylyltä, kun aikaisemmin puhuimme juuri tästä miten typerää on kun jotkut tämän salaa. Oletin että tottakai hän tämän kertoo ainakin lähimmille. Hän oli itsekkin sitä mieltä että miksipä sitä ei muille kertoisi jos kerta itse siihen saa selvyyden ultrassa. Myös yksi yhteinen ystävämme halusi pitää sukupuolen salassa mutta se tuntui jotenkin vähempi pätöiseltä.

Mitäs jos siellä onkin jotain ilmennyt tai ei mitään selkeää. Tai mies voi haluta ettei kerro. Tilanne kun voi olla ettet vaan tiedä oikeaa syytä miksi ei sano. Jos olette noin aiemmin puhunut ja teillä on hyvät välit niin eiköhän hän jossain kohtaa sinulle uskoudu tapauksesta. Voi olla vain hieman järkähtänyt jos vaikka itse huomasi toivovansa toista ja hieman pettyikin. Mieli varmaan muuttuu ja tokkopa haluaisi noita sanoa. Odotus tuo kuitenkin monia uusia asioita ihmisten pieniin mieliin. Alkaa arvostaa tai kyseenalaistan monia vanhoja käytäntöjä.
Oletan että sinullakin jo omia on joten muistat varmaan.

Paras on että tuet huolimatta sukupuolesta.

Hyvinkin voi olla isän tahto, ettei sukupuolta kerrota. Tai sitten äiti on muuttanut asian suhteen mieltään, mikä on täysin oikeutettua. On helppo olla kaikenlaista mieltä etukäteen, mutta todellisessa tilanteessa asiasta ajatteleekin syvemmin ja asiat saavat erilaisia merkityksiä. Tai sukupuolta ei tiedetä varmuudella. Mun mielestä tuollaisesta on turha pahoittaa mieltään. Salailusta syyttäminen tässä yhteydessä on lapsellista.

Mä en ole koskaan itsekään halunnut tietää odottamieni vauvojen sukupuolta ennen syntymää, niin mua ihmetyttää ennemmin se, miksi sitä tarttis muidenkaan tietää ennen syntymää? Kivempaa se on ilmoitella sitten, että meille onkin syntynyt tyttö tai poika, ja mitat sitä ja tätä, kuin että , Nyt se syntys, ja paino sen ja tän.. Se odotushan siinä on just tärkeintä, ja arvailu, kumpiko ois. Nykyään kaikki pitää tietää nyt ja heti, höh!

Argh...haluaisin pitää sut niin loitolla kun mahdollista!! Jos olisin siskosi tai hänen miehensä. Haiskahdat ihmiseltä, jonka kanssa kaikki aina menee vaikeaksi ja suureksi draamaksi. Mitä ihmettä se vauvan sukupuoli sinulle kuuluu?

Me on ultrissa kysytty kaikkien vauvojen sukupuolet. Ei kuitenkaan olla yhtään kerrottu sukulaisille tai muille läheisille, haluttiin pitää omana pikkusalaisuutenamme. Toisaalta mä en edes luottanut niihin tavallisiin ultriin minkä perusteella kahden vanhimman lapsen sukupuolet määriteltiin, eli ei tehty mitään isompia hankintoja tai sisustuksia tämän mukaan. Nimet oltiin mietitty molemmille.

Mua olisi kieltämättä ahdistanut jos sukulaisten olisi raskausaikana pitänyt hössöttää ja hankkia jotain sellaista mihin ehdottomasti tarvitsisivat tiedon sukupuolesta. Vaikka en vaaleanpunaista ja -sinistä inhoakaan niin pääosin meidän vauvavaatteet ja hankinnat ovat olleet sukupuolineutraaleita. Tytöstä haaveillessanikin olisin lähes oksentanut jos suku olisi rynnännyt kylään vaaleanpunaisine hörhelösistustuksineen.

Minulla on sama tilanne. Siskoni ei koskaan kerro mitään. Ei sitä että ostivat talon, ei kertonut kun hakivat koiran pennun, ei kertonut aluksi edes raskaudesta. Sanoo vaan olevansa arka, ei hänellä kyllä ole kuin pari kaveria keneen pitää yhteyttä harvoin. Siskoni mies määrää heillä, kuin valitettavaa. Olen pikkuhiljaa miettinyt että miksi edes vaivautua kysymään.

Yhteistyössä