Vauvan syntymä ja lasten kaverit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piiku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piiku"

Vieras
Mitä mieltä olette, onko kohtuullista kieltää lasten kavereita käymästä kun kotiutuu synnäriltä vauvan kanssa? Meillä tokaluokkalaisella tytöllä kaveri, joka suurin piirtein "asuu" meillä koulun jälkeen siihen asti että omat vanhemmat kotiutuu. Mulla LA 2 viikon päästä (iik!) ja mietin että en jaksais/haluais heti vieraita kotiin kun vauvan kanssa kotiudun. Mutta olenko kohtuuton jos kiellän tulemasta? Kuinka pitkäksi aikaa olette "rauhoittaneet" kotinne vauvan syntymän jälkeen vai onko teitä haitanneet vieraat ollenkaan?

on oikeus rauhoittaa, ja voihan ne tuoda vieraita pöpöjäkin. Pidä vaan vaikka pari viikkoa, vaikka saattaa olla vaikeeta jos kavereita kiinnostaa uus vauva. Mutta selitä sit omalle lapselle että on tärkeää että äiti saa lepoa ja rauhaa ja haluatte opetella omana uudenlaisena perheenä olemista ja että vauvaa pitää suojata syysflunssilta ym

kyllä oikeus rauhoittaa koti. Jos sä nyt edes mietit tätä, ni se kertoo siitä, et sä kaipaat sitä rauhaa ja aikaa tutustua uuteen perheenjäseneen. Kyllä 8-vuotiaat jo ymmärtää, kun selittää. Onnea tulevaan. mulla LA kolmen viikon päästä...iik myös

Itse en niinkään pelkäisi pöpöjä, mutta luulen, että saattaisin kaivata tosiaan rauhaa sen vauvan kanssa... En tiedä, toisaalta voisi olla helpompaa, kun lapsella on kaveri, jonka kanssa leikkiä, niin vauvaan on helpompi keskittyä... Omat lapset ei ole vielä kouluikäisiä, joten enpä tiedä. Jos itse kaipaat rauhaa, niin tottakai sanot, että haluatte rauhoittaa kotinne niin kauaksi kuin sinusta tuntuu.

Yhteistyössä