vauvan tiheän imun kausi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen?

Vieras
Meillä vauvalla "oppikirjamaisesti" tiheän imun kausi 3:n vko:n ja 6 viikon iässä. Molemmilla kerroilla kesti 4 päivää.Te kenen vauvoilla ollut selkeä tiheän imun kausi milloin tuli tuo 3:n kk:n imu. 12 viikon ikäisenä vai?! Kauhunsekaisesti tuota odotan kun vauva vain kitisee ja asuu rinnalla tauotta vajaan viikon..

Aikalailla juuri 12 viikon jälkeen. Huomasin itse nämä kaudet myöhemmin kun meni usko imetyksestä. Luin tuolloin 12 viikon kohdalla asiasta enemmän tietoa, mutta ymmärrän miksi monet lopettaa täysimetyksen tuolloin. Siitä eteenpäin on sitten ollut aikas helppoa.

Huh. Loppuviikosta 12 vkoa täynnä.. Olen päättänyt sinnitellä mut ahdistaa jos mies hermostuu kitinään ja alkaa hokee että pitää antaa lisämaitoa..Juu kyl on ryntäät lujilla mut hyvin on selvitty ilman lisämaitoa tähänki asti :) Ja vaavi kasvanu tosi hienosti.

Varaudu siihen että oma maidon tuotanto tasoittuu tuolloin jolloin itselläni oli olo että tyhjää tissiä se nyt siinä imee. Vaikka kuinka muistelen niin en noita aikasempia kausia pitänyt oikein minään tuohon 3kk verrattuna. Taisin vielä ajatella et jos huominen on vielä tällaista niin sitten saa jotain muuta, no eipä ollut valmiina ja seuraava päivä helpompi joten unohdin ostaa ja taas samat mielessä niin sitten kaikki olikin taas hyvin ja vauva tyytyväinen. Lähemmäs 7kk täysimetyksellä, kunnes saarna vei voitoin ja alettiin kokeileen ruokia.

Onnea siis tuohon vaiheeseen, kamalammaksi ei ainakaan minulla mennyt.

Ja muista luottaa itseesi mitä ikinä teetkin. Tiedät kyllä tarvitseeko lisämaitoa vai ei.

Yhteistyössä