Vauvan vaatetus + 26

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mannekiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mannekiini

Vieras
Elikkäs olemme lähdössä tänään 3 viikkoisen vauvan kanssa puistoon istumaan hetkeksi. Ennen sitä kävelemme ehkä tunnin verran ja vauva on rattaissa, jossa unipussi. Nyt ongelmana on, mitä ihmettä laitan vauvalle päälle? Otan vauvan varmasti puistossa syliin jossain vaiheessa kun imetän häntä. Istumme varmasti varjossa, ettei vaunuihin tule liian kuuma, mutta riittääkö vauvalle lyhythihainen body ja pitkälahkeiset housut? Liian vähän? Liian paljon? En kertakaikkiaan osaa arvoida itse, sillä mä hikoilen vaikka olisi -5 astetta kylmää. Miten te pukisitte vauvalle päälle helteellä?

mahdollisimman kevyesti ja lyhyesti jos on varjossa. Jos aurinko paistaa yhtään vaunuihin, pitkähihaiset kevyet vaatteet. Auringolta suojaaminen on se tärkein asia.

VAunuissa jokatapauksessa suojassa auringolta, mutta mietin että tuleeko kylmä pelkällä lyhythihaisella? Ja ajattelin laittaa ohuen pipon päähän, tuolla kuitenkin pikkusen tuulee...

Miten itse pukeudut +26? Se on jo kuuma, vaikka kuinka olisi hikoilevaa tai palelevaa sorttia.
Lyhythihainen paita ja housut riittää hyvin.
Muista, että vaunuihin ei tuule, joten siellä on lämmin koko ajan. Hyvä keino on myös laittaa mittari koppaan (esim äp:n vesimittari). Näkee kopan todellisen lämpötilan ja tekisikö itsesi mieli olla pitkähihasissa vaatteissa +30 asteessa seisovassa ilmassa? ;)

Tietty kun vauvan nostaa pois vaunuista, täytyy muistaa auringolta suojaus. Harsoa tms jalkojen peitteeksi imetyksen ajaksi tai varjoisa paikka.
Peitto ja muut ylimääräiset taitaa olla liikaa kopassa tässä kuumuudessa.

mä en laittaisi unipussia. Laittaisin lyhythihaisen bodyn, pitkät ohuet housut (trikoot tms.), lakin, ohuet sukat ja vaunuihin joku harso tms mukaan jos sinne paistaakin aurinko niin saa paljaat käsivarret suojattua

että on sielä suojassa tuulelta ja saa nukuttua hyvin...? Miten itse laittaisit? Vain peitto?

Huom! Eka lapsi kyseessä, ja tunnen suurta epävarmuutta varsinkin tämän vaatetus asian kanssa, sillä itse olisin alasti jos voisin :)

Ei mullakaan ole kuin 1 lapsi. Kesällä hän oli jo 1kk ikäinen.
Mä puin hänelle lyhythihaisia vaatteita, hihattomia mekkoja yms. Sukat taisi olla kyllä jalassa.. en enää muista.
Mutta siis en mitään peittoja laittanut todellakaan. Harso suojas auringolta ja hyttysverkko itikoilta.
Itse olen usien viluinen ja saatan pukeakin lasta liikaa. Meidän lapsi on niin kuumaverinen.
Laita vaan jotain päälle ja ulkona koetat välillä vauvan lämpötilaa niskasta. Jos on hikinen niin vähennä vaatetta. Pue siis niin, että voit säätää vaatetusta sopivaksi.
Vaunuihinhan ei ihan helposti tuulekaan, eli ei vilvoita vauvaa niinkuin aikuista. Kopassa lämpötila voi olla korkeampi kuin ulkona.

Tuo unipussi kuullostaa jo liialta. Jos tosiaan 26 astetta lämminta pistäsin ohuet pitkähihaset vaatteet päälle ja ja jonku harson tai lakana peitoksi. Eikait sitä vauvaa keittää tarvi?

on tainnut jo ap läteä sinne lenkilleen mutta kirjitan nyt kuitenkin. missään nimessä ei pipoa pälle näille ilmoille, vauvat hikoilevat päoin päänsä kautta, ja jos tämä lämmönsäätelymekanismi estetään niin läkähtyyhän se. jos ottaa pois vaunuista niin sitten voi jonkun hellehatun laittaa päähän. ja samaa mieltä muiden kanssa että ei mitään unipusseja tai peittoja sinne vaunuun, pelkät ohuet vaatteet, mielestäni makuasia onko lyhyet vai pitkät hihat kunhan ovat oikeasti ohuet eikä mitään velouria tms. jos jonkun peiton haluaa laittaa niin harso on varmasti riittävä