Vauvan vaatteiden pesusta kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äippä

Vieras
Pesettekö aivan kaikki uudet vauvan vaatteet ja muut ennen käyttöön ottoa?Esim.äitiyspakkauksen makuupussin?Entäs ulko vaatteet,H&M:n nalle haalarit sun muut...?Entäs äippäpakkauksen peiton?Olen aloittelemassa tulokkaan vaatteiden pesun ja tämmöistä pohdin....

joskus olen saanut sellaisen ohjeen, että kannattaa pestä ne vaatteet, jotka ovat suoraan ihoa vasten. Eli toppahaalaria en kyllä pesisi, mutta sen makuupussin kyllä. Peittoon tulee pussilakana...

mä pesin kaikki kanssa..ihan jo sen takia, että näkee jos vaikka hajoaa ekassa pesussa niin kerkee hoitamaan asian ennen vauvan syntymää.

Ja nallehaalarin pesin kanssa.

Muutaman 60 asteen koneellisen pesin niitä, sitten mitä sen jälkeen on tullut, olen pesyyt 40 asteessa muun pyykin seassa.

Kiitos :) Sitten vielä sellaista mietin,kun noissa äitiyspakkauksen vaatteissa sanotaan ettei saisi käyttää huuhteluainetta ja kuitenkin käytän muihin vaatteisiin huuhteluainetta,niin kuinkahan nuo sitten kärsii jos käytän huuhteluainetta?Vai pitääkö mun nyt nuo äitiyspakkauksen vaattet aina erikseen muusta pyykistä pestä...?huh...tää mamma on ihan pihalla.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos :) Sitten vielä sellaista mietin,kun noissa äitiyspakkauksen vaatteissa sanotaan ettei saisi käyttää huuhteluainetta ja kuitenkin käytän muihin vaatteisiin huuhteluainetta,niin kuinkahan nuo sitten kärsii jos käytän huuhteluainetta?Vai pitääkö mun nyt nuo äitiyspakkauksen vaattet aina erikseen muusta pyykistä pestä...?huh...tää mamma on ihan pihalla.. :)

Pikkuisen vaatteissa nyt ei muutenkaan kannattaisi käyttää turhia kemikaaleja ja hajusteita. Tuleehan siitä nyt ainakin yksi koneellinen, kun kaikki äitiyspakkauksen vaatteet pesee. Ja jatkossa vauvan pyykki muutenkin täyttää helposti sen koneellisen. Jos siis muussa pyykissä haluaa käyttää huuhteluainetta.

Meillä ei ole koskaan käytetty huuhteluainetta missään pyykissä (en ymmärrä miksi käyttäisin) ja koko perheen vaatteet pestään hajusteettomilla aineilla. Joten ei tarvitse lasten vaatteita pestä erikseen muun perheen pyykistä.

Käytän hajusteetonta allergiatestattua huuhteluainetta ja syy,että minusta pyykitä tulee ihanan pehmoista kun käyttää sitä.ja miten ihana kun pienen vauvan vaatteet olisi pehmoisia,mutta nyt sait minut miettimään tuota huuhteluaineen käyttöä uudestaan...hmm...pitäisikö se sitten vain jättää pois...Mites te muut,käytättekö vai ette??

Meillä kuopus 6viikkoa ja molempien lasten vaatteet pesen ilman huuhteluainetta juurikin siksi ettei tulis turhia mömmöjä ihoa vasten vaikka loppuperheen pyykit pestäänkin miniriskillä...

Yhteistyössä