Vauvan vaatteiden silitys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilppa86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hilppa86

Jäsen
21.02.2010
467
0
16
Olen aloittanut nyt tulokkaan vaatteiden pesurallin ja olenkin pohtinut tätä silittämistä. Lakanat, harsot yms olen silittänyt mutta meinasin skipata vaatteiden silityksen, ne kun on niin pieniä jotta kestääkö mulla mielenkiinto näprätä niiden kanssa :attn:

Vaan nyt sitten olenkin alkanut miettimään, että onko se vauvan iho todella niin herkkä että pitäs nuo vaatteetkin silittää? Ja kuinka kauan ootte silittäny noita?

Mä en oo ikinä silittäny yhtäkään vauvanvaatetta, en ees lakanoita, ja normaaleja lapsia on kasvanu. Nyt kun on 3 alle kouluikäistä joista nuorin on 6kk nii ei mulla ois ees aikaa moiseen. Hyvä kun ehdin ne koneeseen nakata ja sieltä narulle kuivumaan.

En ainuttakaan vaatetta oo silittäny ja ihan hyvin noi on kestäny. Kun lapsia oli 2 niin hankittiin kuivausrumpu, se pehmittää kivasti kyllä. Mutten huomaa, onko 2 isompaa kauheasti kärsinyt verrattuna kolmoseen :D

En ole silittänyt. Kaikki oikeastaan on mennyt kuivausrumpuun. Joskus olen jokusen vaatteen silittänyt, jos on olleet ryppyisiä, ja ihmisten ilmoille ollaan menty. Pääpiirtein kohtelen siis vauvan vaatteita samoin kuin omiani.

Mä olen aina ihmetellyt mikä ihme raskaushuuruisten mammojen pakkomielle se silittäminen on, että miksi ihmeessä. Nyt vasta kuulen ekaa kertaa, että ihon takia. Ahaa! No, eipä meidän lapsosella ole ollut mitään ongelmaa ollut, vaikka mitään en ole silittänyt. Paitsi kastemekon :)

Mäkään en silitä. En oo koskaan silittänyt, enkä siihen kyllä ala... Mä vihaan silittämistä :D Siks mä vaihdan verhotkin vaan pakon edessä, koska ne pitää silittää :P
Jos johonki juhliin lähdetään, niin sillonki koitan laittaa vaan paidat ulos roikkumaan, että suoristuisivat. Tai jos paidan päällä on joku takki, neule, tms, mitä ei oteta pois, silitän vaan näkyvät osat :D

Mä olen aina ihmetellyt mikä ihme raskaushuuruisten mammojen pakkomielle se silittäminen on, että "hyvä äiti ja vaimo tekee näin"-ohjeita.Siihen aikaan kunnollinen äiti silitti vauvansa vaatteet ja vielä miehensä sukatki ja kaikki oli viikattuna viimeisen päälle kaapissa. Ei sillä, että se nyt huono tapa olis, mutta turhan aikaavievä. ei ehtis täällä yhtää olla jos pitäis koko ajan mankeloida lakanoita ja silittää vauvan sukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;22845621:
Mäkään en silitä. En oo koskaan silittänyt, enkä siihen kyllä ala... Mä vihaan silittämistä :D Siks mä vaihdan verhotkin vaan pakon edessä, koska ne pitää silittää :P
Jos johonki juhliin lähdetään, niin sillonki koitan laittaa vaan paidat ulos roikkumaan, että suoristuisivat. Tai jos paidan päällä on joku takki, neule, tms, mitä ei oteta pois, silitän vaan näkyvät osat :D

MÄ ostan n. 7vuoden välein uudet verhot ja ne pysyy ikkunoissa koko ajan, pesen kerran vuodessa ja laitan sit heti taas samat ikkunaan. Ei oo jouluverhoja, juhannusverhoja ymm erikseen kuten esim mun mummollani :D

MÄ ostan n. 7vuoden välein uudet verhot ja ne pysyy ikkunoissa koko ajan, pesen kerran vuodessa ja laitan sit heti taas samat ikkunaan. Ei oo jouluverhoja, juhannusverhoja ymm erikseen kuten esim mun mummollani :D

Joo, ei meilläkään :D Tosin mä en oo vielä kertaakaan joutunut ottamana verhoja vaan siks pois, että oisin pessyt ne ja laittanut takas. Me on aina muutettu sopivasti vuoden-parin välein, ja pessyt ne aina siinä samalla :D
Ja viimeks, kun muutettiin, olin ihan laskettuun kuukausi, eli mun ei annettu tehdä mitään... Joten kuinka ollakkaan, mun äiti silitti kaikki meen verhot :whistle: Mut nyt alkais varmaan olla aika pestä ne, kun on puoltoista vuotta tässä asuttu... Taidan ostaa uudet verhot samalla :D

Yhteistyössä